Cum sa-ti planifici o cariera de succes?
In lumea moderna nu exista job care sa nu fie susceptibil de a imbraca o noua haina in urmatorii zece ani. Ce putem face? Sugestiile merg de la gestionarea carierei, asemenea unui star de la Hollywood, pana la lucruri simple, cum ar fi practica constanta.
Dar daca ideea de a-ti face o cariera rezida doar in aspiratia de a intra intr-o firma si de a astepta ca, o data cu trecerea anilor, sa promovezi de pe o pozitie pe alta, oportunitatile tale de succes sunt tot atat de indepartate, ca si posibilitatea de a castiga la loto.
Ce putem face atunci, pentru a ne planifica o cariera de succes? La aceasta intrebare incearca sa raspunda Tom Peters, in cartea sa „The brand you 50”. Preceptele lui Peters ar putea fi astfel sintetizate:
- sa ne dam seama ca „ei” (sefii nostri sau orice alti agenti externi) nu sunt responsabili de carierele noastre, ci noi insine;
- sa hotaram ce traseu de cariera ni se potriveste; doar noi o putem face, tinand cont de propriile noastre atuuri (fortalezas) si slabiciuni (debilidades), dar si de pasiunea care ne anima;
- sa ne reinventam in mod constant; trebuie sa ascultam ce doreste piata si sa dezvoltam abilitatile si capacitatile necesare pentru a fi cei mai buni in ceea ce facem si sa largim in mod constant lista de „produse si servicii”;
- sa construim o marca; trebuie sa ne desfasuram munca potrivit acelorasi criterii dupa care se conduce o firma;
- sa fim pasionati de ceea ce facem; viata este mult prea scurta pentru a pierde timpul cu ceva care nu ne face placere;
- sa obtinem un nivel de excelenta in ceea ce facem;
- sa cream produse sau proiecte cu valoare adaugata pentru clienti in mod clar identificabili;
- sa prezentam in exterior o imagine care sa ne reprezinte;
- „sa transpiram” incredere; cand un client ne contacteaza, ne incredinteaza o parte din munca sa; persoana respectiva isi risca jobul sau poate chiar supravietuirea firmei, daca noi nu-i satisfacem asteptarile.