Cum sa-ti faci angajatii sa te iubeasca…si dupa pensionare
Care este scopul pachetelor din sfera „employee benefits”?
Conceptul de „employee benefits” (beneficii pentru angajati) promoveaza securitatea economica – prin oferirea unei protectii financiare angajatilor in situatii neprevazute – si cresterea standardului de viata prin facilitarea accesului la servicii medicale de calitate in sistem privat. Acest concept este pus in practica prin intermediul unui parteneriat format din stat, companii si angajati. Cei trei parteneri sunt detinatori de resurse, alocand o parte dintre acestea pentru atingerea a doua obiective: securitatea venitului angajatilor si cresterea standardului de viata.
Cum se ating aceste doua obiective?
Securitatea venitului inseamna posibilitatea angajatului (sau a familiei acestuia) de a acoperi cheltuielile ce pot surveni producerii unor evenimente ce conduc la diminuarea venitului sau chiar la disparitia acestuia: accidente de munca soldate cu incapacitatea temporara de a lucra, boli critice, decesul prematur sau pensionarea.
Cresterea standardului de viata se realizeaza prin accesul oferit angajatilor la o serie de servicii medicale de calitate.
Cum functioneaza acel parteneriat dintre stat, companii si angajati?
Atunci cand angajatul se pensioneaza, are loc o diminuare a venitului acestuia. Statul plateste o pensie, care insa este mult mai mica decat venitul angajatului in perioada activa. Aici intervin companiile, care, in viitor, vor putea oferi angajatilor posibilitatea de a avea un venit suplimentar la pensie, construind pentru acestia scheme de pensii ocupationale. Angajatii, la randul lor, interesati de standardul lor de viata dupa retragerea din activitate, vor economisi in perioada activa a vietii, pentru a avea un venit suplimentar.
Ce servicii ofera Aviva, in cadrul unui astfel de „parteneriat”?
Aviva pune la dispozitia companiilor produse financiare care sa ofere angajatilor urmatoarele beneficii:
- posibilitatea de a acumula un capital care sa genereze un venit suplimentar la pensie pentru angajati;
- servicii medicale in sistem privat, in cazul aparitiei unor probleme de sanatate sau a unor accidente: servicii de consult medical, ambulanta, help-line medical, a doua opinie a unui medic oriunde in lume, spitalizare in rezerve private, interventii chirurgicale majore in strainatate, medicamente compensate si, nu in ultimul rand, servicii post spitalizare (nursing, programe de recuperare s.a.);
- protectie financiara in cazul pierderii totale si permanente a capacitatii de munca, ca urmare a unui accident sau a unei imbolnaviri;
- sprijin financiar pentru situatiile in care angajatul sufera o fractura ca urmare a unui accident de munca;
- sprijin financiar pentru perioadele in care angajatii se afla in concediu medical, traversand o perioada de incapacitate temporara de munca (tratament in ambulator);
- compensatii financiare pentru zilele de spitalizare si pentru interventiile chirurgicale suferite de angajati;
- sprijin financiar pentru angajatii diagnosticati cu boli grave, precum cancer, accident vascular cerebral, infarct miocardic, interventie chirurgicala (by-pass coronarian), insuficienta renala, transplantul organelor majore (cord, plamani, ficat, rinichi, maduva osoasa, pancreas).
Care sunt principalele avantaje ale produselor de tip „employee benefits” ale Aviva?
Printre principalele atuuri ale produselor Aviva destinate clientilor corporate – Profesionist, Acord si Vero – as aminti: oferirea de consultanta in procesul de analiza a necesitatilor de protectie financiara si medicala a angajatilor; actualizarea permanenta a planurilor de beneficii pentru angajati, in functie de fluctuatia de personal inregistrata pe parcursul contractului (utilizarea judicioasa a resurselor clientilor corporate); flexibilitate din punctul de vedere al pretului acestor beneficii, in acord cu posibilitatile oferite de bugetele companiilor partenere si de cash-flow-ul acestora. De asemenea, pachetele de beneficii Aviva pot fi construite in functie de politica de resurse umane a angajatorilor in ceea ce priveste motivarea, fidelizarea si atragerea oamenilor de calitate. Si, nu in cele din urma, noi, cei de la Aviva, organizam seminarii de informare a angajatilor in ceea ce priveste viitorul sistem de pensii din Romania.