Cum e sa lucrezi pentru Google, Microsoft si Facebook?
Formandu-si o parere detaliata despre mediul din corporatiile tehnologice, acesta si-a impartasit experienta referitoare la diferenta de cultura organizationala dintre cele trei mari companii.
Activitatea sa a inceput la Google in anul 2007 cand a lucrat pentru calitatea motorului de cautare si la Gmail, conform unui interviu realizat de business insider. Despre Google, Dima povesteste ca este o companie foarte buna pentru un inginer de software care se afla la inceput de drum. „Primul an si jumatate petrecut la Google ofera o experienta nepretuita. Ai ocazia sa iei contact cu oameni foarte inteligenti, care au multa experienta in spate si care sunt dispusi sa te ajute. Cresterea profesionala este evidenta inca din primele luni. Daca as fi un proaspat absolvent de facultate, mi-ar placea sa ma angajez la orice companie de renume, insa un job la Google mi-ar aduce cu adevarat zambetul pe buze”, declara entuziasmat Dima Korolev.
Patru ani mai tarziu, acesta s-a transferat la Microsoft, unde a lucrat pentru motorul de cautare Bing al companiei. „La Microsoft se investeste in oameni pe termen lung si se asteapta ca acestia sa fie productivi in decursul mai multor ani de zile. Se simte ca odata intrat in companie, angajatorii vor ca tu sa ramai cat mai mult si sunt dispusi sa te sustina”, spune Dima. El vorbeste si despre deadline-urile care nu sunt la fel de stricte ca la Facebook si Google, fapt pentru care este de parere ca Microsoft este locul ideal pentru a-ti pune ideile in aplicare. „La Microsoft ai mai putina presiune decat la celelalte corporatii. La Facebook superiorii tai se asteapta ca tu sa intri in mersul lucrurilor incepand cu luna a treia, la Google incepand cu lunile 5-6, insa la Microsoft acestia au rabdare cu tine si un an de zile pana sa intri flow”, declara Dima.
Dupa numai un an insa, Dima Korolov s-a mutat la Facebook pentru a participa la BootCamp-ul realizat de companie cu scopul de a se extinde. Acesta a observat ca la Facebook se incearca sa se contruiasca lucrurile cat mai rapid, fara a intra in procese sustenabile pe termen lung. „Cei de la Facebook incearca sa arate ca o companie mica si le iese. Atmosfera se aseamana foarte mult cu cea a unui start-up. Nu exista o structura clar stabilita pentru inginer in materie de limbaj de programare si ceea ce trebuie sa faca pe site”, ne spune Dima. Acesta a remarcat faptul ca in cadrul companiei se lucreaza in echipe care actioneaza aproape independent una fata de cealalta. „Daca vrei sa fii inconjurat de hackeri profesionisti si sa ai un impact direct asupra lucrurilor care se vor intampla maine, atunci Facebook probabil ca este locul potrivit pentru tine”, comenteaza Dima Korolev.
In ceea ce priveste ierarhia organizationala a celor trei mari corporatii, el ne spune ca la Facebook si Google au loc in fiecare saptamana intalniri cu CEO-ul, fata de Microsoft unde angajatii de rand nu au acces asa usor la conducere. „Daca tu ca angajat ai intrebari, nu e dificil sa le adresezi chiar si lui Mark Zuckerberg, Larry Page sau Sergey Brin. Pe de alta parte, la Microsoft, managementul nu simte deseori nevoia sa impartaseasca planurile de viitor cu angajatii de rand”, zice Dima.
Avand toate acestea in vedere, voi la care din cele 3 companii ati vrea sa lucrati?