Cum a schimbat tehnologia felul în care lucrăm și ne comportăm la locul de muncă
Tehnologia a schimbat semnificativ modul în care lucrăm și ne comportăm la locul de muncă. Oamenii au devenit, fără să conștientizeze măcar, dependenți de gadgeturi și dispozitive inteligente, astfel că întreaga lor activitate este centrată în jurul tehnologiei.
Dacă te numeri printre cei care lucrează de acasă, știi deja că tehnologia a schimbat modul în care lucrăm. Marile companii nu trebuie să mai aibă toți angajații într-un singur loc pentru a fi productivi. Pe de altă parte, micile businessuri trebuie să poată să acționeze precum marile întreprinderi pentru a putea concura pe o piață extrem de competitivă. Dacă în trecut se bazau mai mult pe intuiție pentru a determina ce își doresc clienții, acum au la dispoziție tot felul de sisteme moderne pentru a face acest lucru.
Tot mai multe de companii se folosesc de tehnologie și apelează la servicii precum Skype, VoIP și cloud computing pentru a-și îmbunătăți timpul de reacție și a le oferi clienților un răspuns rapid, dar și pentru a-și sprijini consultanții care lucrează la distanță și pentru a-și extinde businessul.
De asemenea, felul în care angajații privesc spatiul de lucru s-a schimbat datorită tehnologiei. Birourile moderne, adaptate nevoilor angajaților, au devenit o necesitate și un criteriu important în acceptarea unui nou loc de muncă. Și asta pentru că facilitățile de care se bucură angajații unei companii au un rol foarte important în stimularea productivității.
Tehnologia face ca modul în care comunicăm cu partenerii de afaceri, colegii, furnizorii și clienții să devină mai ușor. Cei mai mulți specialiști în domeniu susțin că acele businessuri care vor folosi tehnologia în avantajul lor vor avea succes în viitor.
Suntem mai conectați ca niciodată
Atât angajații care lucrează de acasă, cât și aceia care merg zi de zi la birou sau călătoresc în interes de afaceri folosesc smartphone-ul, laptopul sau computerul pentru a fi mereu în legătură cu ceilalți. Acest lucru nu înseamnă neapărat că oamenii sunt comunicatori mai buni, ci că au mai multe căi disponibile pentru a face acest lucru.
Deși faptul că avem un dispozitiv care ne poate ajuta să oferim răspunsuri rapide și să discutăm cu persoane aflate la mii de kilometri distanță contribuie la eficiența comunicării și la creșterea productivității, folosirea tehnologiei în permanență are și dezavantaje. Ajungem astfel să fim atașați de munca pe care o facem chiar și atunci când avem nevoie de o pauză. De multe ori, din cauza avansului tehnologic nu mai există o delimitare clară între viața personală și cea profesională.
Social media este parte integrantă a unui business
Un alt aspect important al avansului tehnologic este apariția rețelelor sociale. În prezent, acestea dictează comportamentul clienților, ținând cont de reacția opiniei publice. O „casă“ virtuală pentru o afacere este necesară în aceste zile. De la clasicele site-uri până la conturile pe Facebook și Instagram, lumea virtuală se completează cu cea reală și, uneori, este mai importantă pentru succesul unui business.
Crearea unei rețele online ajută la construirea vizibilității și la posibilitatea ca afacerea să devină cunoscută rapid la nivel global. Faptul că există oportunitatea promovării online este un plus pentru o afacere, mai ales dacă aceasta este la început de drum. Însă dacă acest lucru nu este făcut corespunzător, mediul virtual poate deveni un inamic al unui business, cu atât mai mult cu cât informația online se răspândește rapid.
Nu în ultimul rând, tehnologia implică și anumite sacrificii. Mulți angajați vor trebui să se reorienteze profesional, întrucât joburile lor vor fi preluate de roboți. Acest lucru se va întâmpla mai ales în domeniul confecțiilor, în marile fabrici de producție, unde munca fizică a angajaților începe să fie făcută mecanic, iar în curând aceste joburi vor dispărea definitiv.
Sursă foto: G-Stock Studio/ Shutterstock