Costurile beneficiilor – motiv de ingrijorare pentru multinationale
Cu toate ca resursele umane continua sa joace un rol decisiv in stabilirea obiectivelor si a politicilor referitoare la beneficii, o concentrare sporita pe performanta financiara a pensiilor si a altor programe de bonusuri pentru angajati a determinat un nivel crescand al implicarii din partea departamentului financiar. Este esential pentru profesionistii de resurse umane si pentru cei din departamentul financiar sa lucreze indeaproape asupra aspectelor legate de beneficiile acordate salariatilor, trecand de la elaborarea de planuri, catre un management continuu si rapoarte financiare. Pentru companiile multinationale cu o expunere semnificativa a beneficiilor, un cadru de management disciplinat, care sa implice o stransa cooperare intre departamentul de resurse umane si cel financiar si o buna comunicare intre managerii corporate si cei locali, este esential pentru un management eficient a costurilor si al riscurilor aferente acestor beneficii. Ultimul deceniu a adus o modificare substantiala in gestionarea beneficiilor din intreaga lume, impulsionata de globalizarea continua a afacerii si de tendintele economice si demografice puternice. Toate acestea au marit vizibilitatea, dar si riscul programelor de beneficii. La mijlocul anilor '90, majoritatea companiilor multinationale au optat pentru o abordare hands-off pentru a gestiona beneficiile angajatilor in diversele tari in care erau prezente. Astfel, deciziile importante au fost luate in prima instanta de manageriatul local.
www.careerjournal.com