Cine se bucura cand este trimis acasa
Pentru aproape 20 de milioane de americani, a merge la serviciu inseamna doar a cobori in holul locuintei, a-si face o cafea si a-si deschide laptop-ul. Renuntand sa mai investeasca in spatiul pentru birouri, tot mai multe companii americane prefera sa-si puna la punct o retea de angajati la distanta. Prin ceea ce se numeste "teleworking", se economisesc anual, numai in sectorul public american, circa 40 de miliarde de dolari. De exemplu, pentru 30% dintre managerii gigantului de telecomunicatii AT&T, birou inseamna doar biroul de acasa, in timp ce alti 41% dintre ei muncesc cel putin o zi sau doua pe saptamana la domiciliu. Compania estimeaza ca reducerile de costuri se situeaza in jurul a 180 de milioane de dolari in fiecare an. Economiile se fac simtite mai ales in privinta costurilor legate de spatiile de birouri, masinile de serviciu si locurile de parcare. Atunci cand recentele uragane au inchis foarte multe sedii de companii, activitatea AT&T a continuat nestingherita deoarece majoritatea angajatilor isi puteau face treaba de acasa. Se pare ca munca la domiciliu devine nu doar o metoda de crestere a productivitatii si de reducere a costurilor, ci si un instrument eficient de recrutare si de retentie de personal. Pentru ca un grad mai mare de flexibilitate si de mobilitate in exercitarea serviciului reuseste sa echilibreze sensibila balanta dintre munca si viata personala.
a:2:{s:4:”link”;s:29:”http://www.personneltoday.com”;s:5:”title”;s:258:”Pentru aproape 20 de milioane de americani, a merge la serviciu inseamna doar a cobori in holul locuintei, a-si face o cafea si a-si deschide laptop-ul. Renuntand sa mai investeasca in spatiul pentru birouri, tot mai multe companii americane prefera sa-s”;}