Cinci motive pentru care angajații doresc să plece din compania ta
Menținerea talentului de top este la fel de importantă, dacă nu mai importantă, decât atragerea de noi talente. Iar talentele de vârf renunță tot timpul la locul lor de muncă din mai multe motive, dar, de cele mai multe ori, motivul principal pentru care părăsesc compania are mult de-a face cu angajatorul. Iată câteva motive din cauza cărora vă puteți pierde cei mai buni angajați:
1. Salariul mic
Începem cu cel mai evident factor; Banii. Când oferiți unui angajat un salariu mai mic decât standardul de piață, sperăm că aveți o cultură organizațională destul de puternică pentru a îi menține, deoarece, de cele mai multe ori, acel angajat va dori să plece.
Cum să remediați: Banii nu sunt întotdeauna totul pentru angajații dvs., dar este bine să rămâneți în fruntea competiției sau cel puțin să rămâneți la același nivel cu ei, pentru a vă păstra lucrătorii cei mai buni.
2. Lipsa oportunităților
Angajații vor căuta mereu oportunități de avansare și acest lucru este valabil mai ales pentru Millennialii și cei din Generația Z pe care îi aveți la locul de muncă. Există un sentiment de direcție care intră în joc atunci când aveți ceva de lucru sau ceva de câștigat. Nu numai acest lucru, dar angajații doresc să crească și să-și dezvolte abilitățile.
Dacă nu sunt capabili să crească, atât din punctul de vedere al poziției, cât și al abilităților lor, atunci ar fi chiar motivul principal pentru care pierdeți unii dintre angajații cei mai promițători.
Cum să remediați: Este important să stabiliți un dialog constant cu angajații dvs. pentru a vă asigura că sunt fericiți și că ați creat o cale posibilă pentru aceștia în cadrul companiei.
3. Pierderea semnificației
Uneori, angajații dvs. ar putea pierde sensul și scopul pentru ceea ce fac sau nu. Ei vor începe să se întrebe dacă într-adevăr contribuie la ceva semnificativ. Pentru ceva care este de fapt mai mare decât ei înșiși. Semnificația este adesea greu de definit, de aceea este important ca liderii dvs. să continue să comunice misiunea companiei dvs. angajaților și ce parte exactă joacă în cadrul acesteia. În multe privințe, este sarcina dvs. să vă ghidați angajații de la "De ce" în "De ce lucrez aici?".
Cum să remediați: Adresați-le întrebări precum:
Ce te inspiră să lucrezi?
Ce te face fericit?
Cum ne face să ne definim scopul?
Din acestea, puteți forma o linie de bază a înțelegerii a ceea ce îi face să bifeze și apoi să faciliteze un sens al scopului lor în companie.
4. Lipsa autonomiei
De câte ori le spunem angajaților că vor fi propriul lor șef, că vor avea toată autonomia din lume pentru a-și face munca și a conduce afacerea în viitor? Dar, în procesul de obține acest lucru, le sunt încă monitorizate și micro-gestionate fiecare mișcare.
Imaginați-vă că aveți un rol foarte stresant, însoțit de zgomotul și înverșunarea managerului dvs. pe o bază zilnică. Nu sună grozav, nu-i așa?
Cum să remediați: Dați angajaților dvs. controlul. Dacă un angajat are o slujbă stresantă, dar are un anumit grad de control asupra muncii sale, ar contribui la atenuarea emoțiilor negative pe care le-ar putea simți. Acest lucru se datorează faptului că, în timp ce un angajat se simte stresat la locul de muncă, există un veritabil simț al realizării care iese la iveală deoarece compania și-a pus încrederea în acel angajat.
5. Lipsa de apreciere
Sau ar trebui să spunem lipsa de iubire? Cred că toți angajații doresc să se simtă încrezători în ceea ce fac, dar și în faptul că doresc să fie apreciați și lăudați. De exemplu:
Lucrul într-un mediu fizic sărac
Sunt tratați fără respect și ignorați de managerul lor
Sunt plătiți inegal față de colegii lor
Există o multitudine de moduri diferite în care un angajat s-ar putea simți nesuportat de compania lor și cu cât este mai mare organizația, cu atât mai gravă devine această problemă.
Modul de remediere: Creați un mediu de comunicare transparentă între toate nivelurile de angajați și un sistem care să asigure că managerii fac o conversație zilnică cu fiecare dintre angajații lor.
Este important să rețineți că acești cinci factori, care nu sunt singurele motive pentru care angajații dvs. renunță, dar aceștia sunt factorii cel mai des întâlniți și joacă un rol foarte important în decizia lor de a pleca sau de a rămâne în companie.
Potrivit unui studiu făcut de firma Smartree, topul motivelor pentru care angajații români pleacă din firmă este următorul:
1. Salariul. Cei mai mulți dintre angajații care își părăsesc jobul consideră că salariul nu reflectă volumul de muncă, experiența sau postul ocupat.
2. Șeful direct. Practic, relația cu superiorul ajunge deseori la un nivel de nemulțumire care îi împiedică pe foarte mulți angajați să lucreze în continuare. Supraaglomerarea cu sarcini zilnice, pretenții nerealiste, lipsa feedback-ului în timp util – toate țin de relația angajaților cu șeful direct, care nu este una ideală în România, după cum reiese din studiul citat.
3. Distanța până la job. Aceasta a început să conteze foarte mult în România, pe măsură ce noile generații de angajați pun accent tot mai mult pe echilibrul dintre viața profesională și viața personală. Când firmele își mută sediile sau când angajații se mută cu locuința într-o zonă mai îndepărtată de 45 de minute de birou, foarte mulți consideră că timpul pierdut pe drum nu merită.
4. Mediul și politica organizațională. Lipsa procedurilor interne sau, dimpotrivă, prea multe proceduri care întârzie proiectele – acestea sunt motive pentru care angajații părăsesc firmele.
5. Lipsa perspectivelor de dezvoltare. Angajații care vor să facă performanță profesională se simt adesea limitați de politicile organizaționale ale firmei și de un orizont limitat de dezvoltare – conform studiului Smartree.
Sursa: https://theundercoverrecruiter.com/reasons-why-employees-leave/