Chronopost vrajeste piata muncii
Orice s-ar spune, conceptul nu mai este de mult timp un tabu: treptat, companiile opteaza pentru marketingul de resurse umane. Chronopost, care inregistreaza deja o penurie in ceea ce priveste anumite profiluri, a creat in urma cu doi ani un pol marketing si management de resurse umane in cadrul departamentului de resurse umane. Misiunea acestei entitati este de a atrage noi talente, fidelizandu-si actualii angajati. Pentru a atrage si convinge, trebuie sa stii sa explici. Acesta este momentul in care intra in scena marketingul de resurse umane, un concept cu care companiile descopera o noua maniera de a comunica in interior si in exterior, punand accent pe valorile si initiativele legate de capitalul uman. Obiectivul principal al marketing-ului de resurse umane este acela de a face cunoscute actiunile directiei de resurse umane, de a arata ca firma a instituit avantaje pentru salariati. Ca si in marketing, comunicarea joaca si aici un rol primordial. Dar tinand acest nou discurs, compania este purtatoarea unei promisiuni pe termen lung, pe care este chemata sa o respecte. Frederic Wacheux, profesor la Universitatea Paris-Dauphine, este de parere ca marketingul de resurse umane ofera in timp o paleta de servicii salariatilor, urmand un demers comercial. Si compania nu poate dezamagi in acest domeniu. Ramane ca, pentru a se plasa in cadrul unui demers comercial, angajatorul sa se preocupe mai intai de aspiratiile salariatilor si sa le constientizeze. Un domeniu in care marile evolutii sunt in curs de desfasurare. Acestea din urma sunt puse in evidenta prin studii cantitative si calitative conduse de Lab’Ho (L’ Observatoire des Hommes et des Organisations du Groupe Adecco), care stabilesc o punte intre cercetarea academica si problematicile de actiune din cadrul companiilor legate de tema resurselor umane. Remunerarea nu mai reprezinta, in viziunea specialistilor de la Chronos, preocuparea numarul unu a salariatilor.
www.studyrama.com