Ce înseamnă pentru tine un om valoros?
Recrutează în conformitate cu valorile companiei
Un prim pas este să ai făcute publice valorile organizației tale. Un al doilea se referă la încorporarea lor în strategia de angajare. Cu alte cuvine, indiferent de poziția pe care o ai spre ocupare și dincolo de skill-urile tehnice, potențialul agajat trebuie să se plieze, să fie compatibil cu valorile firmei. Încă de la început ar trebui să faci clar acest lucru, chiar din anuțul de agajare și apoi în interviu. Nu e de ajuns să le spui oamenilor în ce valori crezi tu ca organizație, ci și ce atribute dezavuezi în organizație. Atunci când ai găsit echilibrul între valori, caracter și aptitudini profesionale atunci ți-ai găsit și angajatul ideal.
Găsește oamenii cărora chiar le place jobul
Nu te grăbi să angajezi pe cel mai bine pregătit om sau pe cel care are experiența cea mai mare. Înainte de a fi un bun profesionist, omul pe care îl primești în companie trebuie chiar să-i placă ce va face. Pare o banalitate, dar fără entuziasm nu poți realiza nimic bun. De ce să aduci unul care este capabil, dacă tot timpul face lucrurile fără chef? Cei ce iubesc ce fac vin cu alt tonus la muncă. Nu se duc la job doar pentru a se întoarce de acolo și nici nu așteaptă să se facă ora de plecare încă de când au ajuns la birou. Cei care iubesc ceea ce fac vor aduce nu doar plus valoare și deci profit, ci și energie pentru întreaga echipă.
Folosește teste de evaluare
Aceste tipuri de teste ajută enorm. Validitatea lor științifică a crescut de-a lungul anilor, iar astăzi rezultatele unor teste de evaluare te pot ajuta în luarea unei decizii corecte. Sunt teste pentru tot felul de situații: să descoperi gradul de empatie și inteligență emoțională, să vezi cât de compatibil este omul din fața ta cu valorile organizației în care vrea să acceadă. Poți să folosești rezultatele ca să schițezi profilul unui candidat ideal și să foloșeti acest frame pentru viitoarele angajări.
Învăță de la cei care au plecat
Aici este imporatant să înțelegi de ce au plecat oameni din organizația ta, să vezi motivele, dar să și ajustezi criteriile de angajare pentru a nu mai avea situații de acest gen. Pe lângă insight-urile pe care ți le oferă orice angajat care pleacă din aceste acțiuni poți contura și o altă viziune a felului în care se desfășoara munca în echipă. Poți să reorganizezi mai bine workflow-ul sau să schimbi taskurile unor angajați.
Verifică din timp referințele
Atunci când începi să primești cv-uri și scrisori de intenție nu aștepta până în ultima clipă să verifici referințele trimise. Află cum s-au descurcat prin locurile în care au trecut și vezi ce spune profilul lor virutal despre ei. Cu accesul aproape imediat la rețelele sociale, poți afla ușor ce fel de persoana ar vrea să se angajeze în organizația ta. Uneori aparențele înșeală, dar de cele mai multe ori cine suntem în virtual spune enorm de multe lucruri despre cum acționăm la birou.