Ce caută un angajator la viitorii angajați
Înțelegerea acestor trăsături ale angajaților și recunoașterea acestora în candidați vă pot ajuta să vă îmbunătățiți procesul de recrutare. Liderii dumneavoastră prețuiesc angajații care sunt încrezători și auto-motivați? Puteți să atribuiți solicitanților o sarcină și să vedeți cine are cea mai mare inițiativă pentru a merge peste și dincolo de această cerință.
Pentru a înțelege mai bine calitățile comune ale unui angajat bun pe care îl caută angajatorul mediu, CareerBuilder a efectuat un studiu cu Harris Poll în 2015. Au chestionat peste 2.000 de manageri de angajare și de profesioniști în domeniul resurselor umane în ceea ce privește abilitățile soft.
Unele dintre rezultate pot părea evidente (câte descrieri de locuri de muncă nu necesită un candidat care este organizat?), dar poate cel mai mare rezultat a fost importanța aptitudinilor soft în ansamblu. Mai mult de trei sferturi dintre respondenți – 77% au spus că abilitățile soft (soft skills) sunt la fel de importante ca și abilitățile mai tari (hard skills). Un plus de 16% au descris abilitățile soft ca fiind mai importante decât abilitățile hard atunci când au evaluat candidații.
Iată câteva dintre calitățile specifice căutate de angajatori
1. Etica în muncă: stabilirea și atingerea obiectivelor
De departe, pe primul loc se pare că angajatorii apreciază etica în muncă. Astfel, aceasta este una dintre cele mai importante și populare abilități pe care managerii de angajare o caută la candidați. Potrivit CareerBuilder, 73% dintre respondenți doresc să vadă la candidați că muncesc din greu și că își dau toată silința. Candidații care își fixează obiective înalte sau răspund bine la obiectivele propuse de supraveghetori indică o dorință de a face mai mult într-un timp cât mai scurt.
2. Încredere: Urmăriți în mod consecvent
De asemenea, 73% dintre respondenți apreciază fiabilitatea care poate face diferența dintre un candidat care face treabă doar să fie făcută și cel care chiar se implică. Candidații care își manifestă angajamentul de a-și îndeplini sarcinile la timp, așa cum le-a fost desemnat în timpul procesului de candidatură, vor continua acest comportament în calitate de angajați.
3. Atitudine pozitivă: Crearea unui mediu bun
Pentru aproape o treime dintre respondenții sondajului făcut de CareerBuilder (72%), o atitudine pozitivă are nenumărate beneficii pentru angajații individuali și colegii lor. Pozitivitatea conduce la o zi de lucru mai productivă și creează un mediu mai bun de lucru între colegi. Angajații puternici ies în evidență prin atitudinea lor optimă și câștigă reputație pozitivă pentru ei înșiși. O altă abilitate căutată la un candidat este și aceea de a-și recunoaște greșelile și de a avansa în continuare într-un mod pozitiv. Acest lucru sugerează că vor fi la fel de rezilienți la locul de muncă.
4. Auto-motivat: Lucrul eficient cu puține directive
Două treimi din respondenți au prezentat auto-motivația ca o abilitate esențială în rândul candidaților. Când vine vorba de găsirea de angajați buni, managerii de angajare caută adesea candidații care pot lua inițiativă și pot obține un loc de muncă fără prea multă încurajare. Iar această auto-motivație merge mână în mână cu încrederea – aleasă de 46% ca o abilitate superioară în rândul candidaților.
5. Orientat spre echipă: Profitați maxim de colaborare
Gândiți-vă la marii angajați pe care îi aveți deja. Lucrează bine cu ceilalți? Sunt confortabili colaborând cu o echipă? Potrivit CareerBuilder, 60% din managerii de angajare caută candidați care știu și vor să lucreze în echipă în timpul procesului de recrutare. Multe companii reușesc, pe baza muncii echipelor și a departamentelor, să meargă înainte cu rezultate formidabile. Deci, pe măsură ce analizați aplicațiile și desfășurați interviuri, căutați candidați cu o istorie de colaborare.
6. Comunicator eficient: Înțelegerea beneficiilor clarității
O altă abilitate de top, aleasă de managerii de angajare, a fost comunicarea – 56% caută candidații care oferă mesaje eficiente. Angajații ideali vor înțelege importanța bunei comunicări. Când căutați această calitate printre solicitanți, adresați-le întrebări despre metodele lor preferate de comunicare sau cereți exemple de bună comunicare pe care le-au experimentat. Dacă răspunsurile lor (verbale și nonverbale) se aliniază așteptărilor, ei pot deveni un angajat excelent.
7. Flexibil: Adaptarea într-un mod semnificativ
Încheierea listei este flexibilitatea sau adaptabilitatea, aleasă de 51% dintre respondenți. Un angajat bun nu va rezista unei schimbări radicale. În schimb, o va îmbrățișa și se va adapta la aceasta, așa cum se dovedește necesar pentru afacere. Sunt candidații pe care îi intervievați confortabili cu elemente necunoscute ale unui loc de muncă? Sunt dispuși să dobândească noi abilități și să se adapteze la obiectivele de schimbare? Dacă solicitanții pot demonstra flexibilitate, puteți avea încredere că se vor adapta cu ușurință la noul lor mediu de lucru.
S-ar putea să nu fiți de acord cu importanța fiecărei abilități soft, dar probabil că aveți o idee despre ceea ce face un angajat bun pentru organizația dumneavoastră. Unul dintre lucrurile de care trebuie să țineți cont este faptul că nu fiecare solicitant va avea fiecare dintre aceste calități garantate de cercetare ale unui bun angajat însă, unele pot fi dezvoltate de-a lungul timpului. Este posibil ca unii candidați să nu aibă prea multă experiență în echipă. Alții ar fi vrut să nu fie nevoiți să comunice cu alte departamente, cu lideri de rang înalt sau cu parteneri externi.
Pe măsură ce trecem de la o piață a locurilor de muncă care favorizează angajatorii la una care îi favorizează pe angajați, nu lăsați problemele de calitate sau de cantitate să vă doboare. Dacă sunteți încrezător în abilitățile și atributele de care aveți nevoie într-un candidat și ați dezvoltat metode pentru a le localiza, veți fi deja cu un pas înainte în căutarea unor angajați de calitate.