Bătălia pentru talente a început. Ce trebuie să facă instituțiile financiare pentru a le atrage și reține
Pentru bănci, această transformare a devenit un imperativ, având în vedere că angajaţii lor se numără printre cei care consideră că munca lor este cel mai puţin lipsită de sens. Pentru a atrage, motiva şi reţine talente, raportul EY intitulat Building financial institutions for the future now a identificat câteva măsuri pe care instituţiile financiare ar putea să le pună în aplicare.
1.Să experimenteze noi stiluri de leadership
Vechiul stil, bazat pe „comandă şi control”, caracteristic organizațiilor tradiționale, împarte angajații în „gânditori” şi „executanţi”. Liderii se concentrează pe rezolvarea problemelor complexe, pe gândire critică şi pe controlul calităţii, iar subalternii execută. Un astfel de stil de conducere asigură o creștere a eficienței în industrii cu o anumită predictibilitate, cum ar fi sectorul de producție. Însă, nu este deloc optim în medii care necesită agilitate şi inovaţie continuă, pentru că angajații sunt preocupaţi, în primul rând, de buna execuţie a sarcinilor lor individuale mai degrabă decât de colaborare şi de testare de idei noi.
2.Să creeze noi roluri în structura de conducere
Pe lângă schimbarea stilului de leadership, organizaţiile ar trebui să creeze și să completeze structura de conducere cu noi roluri, prin care să recunoască și să evidențieze întreaga experiență a angajaților. Aceste persoane se vor concentra pe mai multe aspecte, printre care mediul de lucru, calitatea muncii, recompensele, flexibilitatea programului.
De exemplu, unele firme de tehnologie au renunțat la tradiționalul departament de HR, înlocuindu-l cu cel de „Global Head of Employee Experience”, care să regândească abordarea procesului de recrutare și de gestionare a talentelor.
3. Să numească lideri care să inspire şi să motiveze oamenii
Companiile ar trebui să numească lideri care să inspire şi să motiveze oamenii. Rolul acestora se va axa pe selectarea echipelor, atribuirea de roluri și responsabilități, pe definirea obiectivelor şi a punctelor forte ale echipei. Abilitățile unui astfel de lider se referă la managementul resurselor umane, la puterea de convingere, de negociere şi la inteligenţa emoţională – abilități care vor deveni din ce în ce mai importante până în 2020.
Evoluţia tehnologică, automatizarea, externalizarea şi parteneriatele reduc şi remodelează cerinţele legate de talente. În viitor, odată cu digitalizarea activităţilor standard, predictibile, munca se va axa pe un segment mai mic de sarcini mai sofisticate şi mai complexe, cum ar fi proiectarea de soluţii având clientul în centru, arhitectura tehnologică, analiza de date şi luarea de decizii strategice.