Angajator de top, certificatul care consolidează echipa și businessul
Rodica Rapcea, HR Director METRO Cash & Carry România
La începutul acestui an, Institutul Top Employers, autoritate globală în recunoașterea excelenței în resurse umane, a acordat companiei METRO, unul dintre jucătorii importanți pe piața de Cash & Carry, certificarea Top Employer 2021. ”Înrolarea pentru certificarea Top Employer, tot procesul prin care am trecut pentru a accede la această certificare, a fost pentru noi o oportunitate foarte bună de a vedea, prin ochii unei entități externe înalt calificate, cât de buni suntem ca angajator, care sunt punctele forte și ce ar trebui să îmbunătățim, să rafinăm. Iată că astfel venim în fața colegilor noștri, a partenerilor și a comunității în care ne desfășurăm activitatea și demonstrăm o dată în plus că modul în care operăm la toate nivelurile, inclusiv de HR, este validat de un institut recunoscut la nivel global”, a precizat Rodica Rapcea, HR Director METRO Cash & Carry România.
Dezvoltarea unei politici clare și transparente de bune practici de resurse umane a fost o muncă de echipă, constantă de-a lungul anilor. De aceea, subliniază ea, „suntem bucuroși și mândri că am obţinut această certificare, fiind conştienţi, totodată, că transformarea continuă. Lucrăm constant la dezvoltarea proceselor de resurse umane, pentru a ne asigura că oferim cea mai bună experienţă colegilor noștri”. De asemenea, această realizare, cu care întreaga echipă se mândrește, „ne responsabilizează o dată în plus” și ”ne motivează să nu pe oprim aici”. Și asta deoarece un obiectiv important al companiei este de a îmbunătăți constant politicile și practicile de resurse umane, cu grijă față de oameni, păstrând competitivitatea în business.
Mai mult, certificarea Top Employer, care îi confirmă poziția de jucător de top în elita angajatorilor din România, este o oglindire fidelă a modului în care METRO reușește să alinieze strategia de HR la cea de business, crede Rodica Rapcea, dar și o bună ocazie de ”a ne uita la ceilalți jucători din piață, la rândul lor parte din această elită a angajatorilor, și de a învăța și performa alături de ei”.
Grija față de oameni
O strategie de resurse umane, oricât de bună ar fi, dacă nu este aliniată cu strategia de business și fără cultura organizațională potrivită, nu poate avea succes. De aceea, mare parte din criteriile îndeplinite pentru obținerea certificării au fost posibile pentru că, afirmă directorul HR, METRO a avut, în primul rând, o fundație solidă pe care s-a construit, plecând de la promisiunea asumată, „Succesul tău este afacerea noastră”. Pe de altă parte, în tot ce s-a întreprins, compania a păstrat în centrul tuturor proceselor de resurse umane principiile METRO: implementarea politicilor de HR cu perseverență și grijă față de oameni, consistență și constanță în menținerea valorilor METRO, ca bază pentru deciziile legate de oameni și valorificarea calităților celor care formează împreună motorul acestei organizații. ”Colegii noștri sunt cel mai de preț asset al METRO Cash & Carry România”, a fost categorică Rodica Rapcea.
Tocmai de aceea, în tot acest proces complex, METRO Cash & Carry România s-a remarcat prin strategia de business, leadership, valori, angajament, respectiv etică și integritate. ”Este important de precizat faptul că Institutul Top Employers, una dintre autoritățile globale în recunoaşterea excelenţei în resurse umane, certifică organizaţiile bazându-se pe rezultatele obţinute în urma unei evaluări meticuloase a practicilor şi politicilor de Resurse Umane”, a ținut ea să întărească importanța certificării.
Adaptarea la noul context
A fi un bun angajator înseamnă, practic, să oferi un loc de muncă în care angajații să vină cu plăcere, să se simtă respectați, apreciați pentru contribuția lor, dornici să se dezvolte profesional. Acesta ar fi unul din indicii prin care se măsoară și sănătatea organizațională. Ce alți piloni, în afara politicilor/strategiilor de HR susțin sănătoasă organizația METRO?, am întrebat-o pe Rodica Rapcea.
„Cum spuneam și mai sus, este foarte importantă concentrarea tuturor planurilor de business și a inițiativelor, oglindirea lor în jurul unui sens comun. În cazul METRO Cash & Carry România, acest sens comun este promisiunea că succesul tău este afacerea noastră, pe care o facem atât clienților noștri revânzători sau din HoReCa, partenerilor noștri din franciza La Doi Pași, cât și tuturor colegilor noștri, care ne sunt clienți interni”, a explicat ea.
Bineînțeles că un alt pilon important în viața companiei este eficiența operațională, la care se adaugă eforturi și demersuri constante de “regenerare, adaptare a proceselor și sistemelor la noul context”. Și, să nu uităm de cel mai important factor care determină succesul unei organizații, a adăugat ea: profesionalismul, dedicarea și implicarea de care dau dovadă angajații: ”Este primordial pentru noi să ne adaptăm modul de lucru la contextul actual susținând cultura noastră organizațională”.
Flexibilitate și echilibru
Criza generată de pandemia Covid19 ne-a făcut mai vulnerabili pe toți, însă, lăsând la o parte toate greutățile, a fost un factor decisiv de accentuare și conștientizare a valorilor și comportamentelor care ne-au ajutat să ne adaptăm unui context pentru care lumea organizațiilor nu a fost pregătită. Ce politici, ce procese, a transformat pandemia în organizația METRO și cum a reușit ca, în ciuda tuturor dificultăților, să rămână o echipă unită, dedicată misiunii? ”Am avut o viziune clară și am recunoscut, în consecință, absolut toate elementele de factură umană și organizațională care fac diferența pentru METRO Cash & Carry România”, a recunoscut directorul HR, explicând că, în toată această perioadă, ”ne-am concentrat toate eforturile și resursele în direcția întăririi coeziunii echipelor și am avut grijă să dezvoltăm acele competențe și comportamente care impactează modul în care ne raportăm la cerințele viitoare”. Și nu în ultimul rând, au înțeles cu toții, o dată în plus, importanța unei viziuni clare, însoțită de disponibilitatea și capacitatea de a gândi/acționa cu flexibilitate și cu echilibru.
Succesul tău este afacerea noastră!
METRO este liderul comerţului cu ridicata la scară mondială, cu sortimente alimentare și non-alimentare, specializată în deservirea nevoilor hotelurilor, restaurantelor și unităților HoReCa, precum și ale comercianților independenți.
În întreaga lume, METRO are aproximativ 16 milioane de clienți, operează în 34 de țări și are peste 100.000 de angajați în întreaga lume.
Recent, compania a anunțat lansarea oficială a aplicației mobile METRO, o alternativă digitală, modernă a tradiționalului card METRO, care urmărește să ofere clienților o experiență de cumpărături mult mai eficientă. România se numără printre cele nouă țări din Europa în care noua aplicație a fost lansată. Aplicația METRO, poate fi folosită atât pe dispozitivele iOS, cât și Android, și poate fi descărcată gratuit din App Store și PlayStore. Aplicația este complet operațională, oferind inclusiv acces rapid la toate informațiile relevante despre produse, stocuri la nivel de magazin sau facturi digitale. Practic, ea este un serviciu digital ce le oferă clienților posibilitatea de a avea la îndemână mereu cardul METRO și să se informeze direct din telefonul mobil.
Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 271
Pentru abonare, click aici