Rodica RAPCEA: „Căutăm persoane cărora nu le este teamă de necunoscut, de situații noi și care sunt dornice să se dezvolte”
Peste 200 locuri de muncă, dintre care peste 100 sunt pentru poziția de „Consilier de Vânzări Senior”, sunt disponibile în cadrul echipei METRO. Acestea vor beneficia de noi avantaje financiare din partea companiei. Cele peste 200 de locuri de muncă nu sunt concentrate doar într-un singur oraș sau o anumită regiune. Campania de recrutare se adresează tuturor orașelor în care METRO deține cele 30 de magazine din rețeaua proprie: Timișoara, Arad, Craiova, Cluj-Napoca, Brașov, Baia Mare, Bacău, Buzău, Deva, Galați, Iași, Constanța, Suceava, Oradea, Satu Mare, Piatra Neamț, Pitești, Ploiești, Turda, Târgu Mureș, Târgoviște și, bineînțeles, București.
„Îmbunătățirea constantă a pachetului salarial total oferit reconfirmă angajamentul METRO România de a-și susține echipa cu pachete competitive de compensații și beneficii pe piața muncii. Cu majorarea salariilor, a sporurilor, tichetelor și a schemei de bonusare avem o creștere de 15% față de anul trecut, pentru pozițiile de execuție din magazine, reprezentând, în același timp, o recunoaștere a eforturilor depuse an de an pentru atingerea obiectivelor”, precizează Rodica Rapcea, director Resurse Umane la Metro România.
Salariul – 5.300 de lei brut pentru un consilier de vânzări – este completat cu alte beneficii, extrem de atractive, dar și de programe de instruire și dezvoltare, a subliniat ea.
Cum arată candidatul ideal în viziunea companiei și ce însemnă exact un pachet generos de beneficii, explică în continuare Rodica Rapcea.
Ce fel de candidați vă doriți? Cum „arată” în viziunea voastră candidatul ideal? Este necesară experiența, ce abilități vizați să aibă oamenii pe care îi veți coopta în echipa METRO?
Căutăm persoane ambițioase, muncitoare, flexibile, pasionate de vânzări, cărora nu le este teamă de necunoscut, de situații noi, și care sunt dornice să se dezvolte. Piața wholesale-ului din România este foarte dinamică, de aceea este important să poți lua decizii în funcție de strategia companiei. Pe scurt, căutăm persoane dinamice și pasionate de comerț.
Platforma noastră online B2B este un proiect nou pe piața din România, așa că angajații vor avea ocazia să își exprime creativitatea, imaginația și latura comercială prin intermediul acesteia. Felul în care sunt prezentate platforma, produsele și ofertele către clienți pot fi cheia succesului lor în vânzări.
Ce ne puteți spune despre pachetele salariale? La cât ajung acestea și ce conțin?
Pentru oferta în cauză, venitul mediu lunar pentru un lucrător polivalent „Consilier de Vânzări Senior” la METRO este de 5.300 lei brut, aproximativ 3.300 lei net de la 1 august, poziție pentru care METRO are deschise peste 100 de posturi.
Această sumă, care reprezintă venitul unui lucrător, include salariul, tichete de masă, bonus de vacanță, cupoane anuale de Paște și de Crăciun, bonus trimestrial de performanță, spor de 50% pentru 5 zile lucrate în tură de noapte, precum și alte tipuri de bonusuri și sporuri conform Contractului Colectiv de Muncă și a politicilor de compensații și beneficii.
Ce alte beneficii mai au angajații METRO?
Printre beneficiile extra de care poate dispune un lucrător comercial din cadrul echipei METRO România se numără: tichete de masă și primă de vacanță; asigurare medicală privată; zile suplimentare de concediu pentru diverse ocazii; acces la consiliere psihologică, financiară și juridică pentru angajat și familia sa; bonusuri de Sărbători și pentru diferite ocazii (căsătorie, naștere copil, deces); bonus de recomandare; reduceri la abonamente medicale și sportive; bonus de fidelitate.
Totodată, anul acesta, data de 1 august vine cu o creștere de 50% pentru tichetele de masă, valoarea acestora urmând să fie de 30 lei, valoarea maximă reglementată de autorități. Ca Angajator de Top, METRO este atent la tot ce se petrece în viața economică, la nivelul inflației și reușește întotdeauna să identifice modalitățile și acțiunile potrivite pentru a depăși orice provocări, fiind în permanentă colaborare cu partenerii de dialog social, Sindicatul Național Solidaritatea.
METRO este lider în rândul angajatorilor din sectorul comerțului cu ridicata, în primăvara acestui an, fiind recunoscut ca Angajator de Top, certificare internațională acordată de către institutul independent Top Employers din Olanda. Cum ați reușit această performanță?
Dezvoltarea bunelor practici de resurse umane a fost o muncă de echipă de-a lungul anilor și suntem mândri că am obținut această certificare fiind conștienți că transformarea continuă. De altfel, lucrăm la revizuirea și dezvoltarea permanentă a proceselor de resurse umane, pentru a îmbunătăți în continuare experiența angajaților la METRO: integrarea noilor colegi, procesul de evaluare a performanței și potențialului, precum și digitalizarea proceselor de resurse umane. Este primordial pentru noi să ne adaptăm modul de lucru la contextul actual susținând cultura noastră organizațională.
METRO România își consolidează astfel poziția de lider în rândul angajatorilor din sectorul comerțului cu ridicata.
METRO derulează în fiecare an, atât programe de dezvoltare a competențelor de leadership, a abilităților de vânzare și orientare către clienți, cât și a competențelor funcționale. Cât de interesați sunt angajații de aceste programe de dezvoltare?
Empatia și reziliența au jucat un rol primordial, urmate de agilitate și curaj, pe lângă aceste programe de dezvoltare. Dar acestea sunt dublate de o echipă puternică, cu legături interumane solide. Rolul HR-ului nu trebuie să fie neapărat unul de „scenă“. De multe ori, rolul nostru este de a influența subtil, de a da acele perspective care să îi facă pe oameni să conștientizeze singuri care este direcția pe care trebuie să o avem. În acest fel, toată echipa merge în direcția potrivită. E important să le arăți oamenilor că îți pasă, că îi apreciezi și că ții cont de părerile și nevoile lor.
În cadrul METRO, avem programe interne de dezvoltare pentru o bună parte dintre angajații noștri. Aici pot enumera atât programe de instruire și dezvoltare pentru forța de vânzări, dar și programe de dezvoltare la nivel internațional pentru zona operațională (master in store operations), pentru zona de achiziții (Next generation Offer), precum și pentru Resurse Umane și Financiar. Anual, organizăm mai multe centre de dezvoltare și construim planuri de dezvoltare pentru participanți, astfel încât să ne asigurăm că avem resursele umane pentru dezvoltarea permanentă a business-ului prin oameni bine pregătiți. Dincolo de programele de training funcțional, avem programe de Leadership și workshopuri în care construim împreună compania viitorului.
Oamenii apreciază investiția pe care compania o face în dezvoltarea lor, pentru că își doresc să se autodepășească, să crească și să construiască proiecte de care să fie mândri. E foarte simplu: dezvoltarea lor nu este doar pentru o contribuție superioară în business, este în primul rând pentru ei, ca oameni și profesioniști.
Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 279
Pentru abonare, click aici