Empatia, diversitatea și încrederea sunt calități esențiale pentru un lider
Companiile continuă tendința de transformare și de adaptare la noul context al pieței. Știm cu toții că pandemia a amplificat anxietățile și stresul deja existente. Ea a venit la pachet și cu o serie de costuri personale, emoționale, legate de sănătatea mintală, iar liderii cu viziune din companii înțeleg acest lucru și doresc să contribuie la creșterea bunăstării emoționale și psihice atât a lor, cât și a oamenilor valoroși din companie.
Prin urmare, dezvoltarea și adaptarea programelor de wellbeing la nevoile angajaților vor fi unele dintre prioritățile pe termen scurt și mediu. La fel și găsirea unui mod funcțional de lucru, fie el remote, hibrid sau de la birou, pentru toți cei implicați. Și, poate mai mult ca niciodată, este nevoie de dezvoltarea de aptitudini critice pentru viitor și de extinderea digitalizării în cadrul organizației.
În acest context, Constantin Pescaru, Editor coordonator al Revistei HR Manager, a stat de vorbă cu câțiva lideri de HR din țara noastră despre prioritățile lor și ale companiilor în care activează în următoarea perioadă.
Estera Anghelescu, Recruiting & Employer Branding Director @ Kaufland România & Moldova
Cum a pregătit pandemia organizațiile să fie (mai) agile pe timp de criză, în vremuri marcate de incertitudine? Care sunt principalii piloni pe care s-au bazat transformările și evoluțiile din cadrul organizației dumneavoastră în ultima vreme?
Impactul pandemiei s-a resimțit puternic în fiecare dintre acțiunile și deciziile luate la nivel de companie, dar și la nivelul departamentului de Resurse Umane. Am căutat să ne adaptăm la schimbările impuse de restricțiile sanitare și să dezvoltăm noi procese operaționale care să ne faciliteze activitatea de zi cu zi. Principalele aspecte pe care ne-am concentrat au fost tranziția către work from home și identificarea unor modalități cât mai eficiente de a gestiona managementul de la distanță, în special în con-textul în care anul trecut am adoptat un sistem hibrid de lucru pentru toți colegii de la sediul central Kaufland din București.
La nivel de departament, am continuat să ne asigurăm că membrii echipei au rămas motivați și au avut la dispoziție toate resursele necesare pentru a-și continua cu succes activitatea. În același timp, am dezvoltat noi proiecte care să aibă un impact puternic în comunitate. De exemplu, am reușit să punem bazele unui serviciu complet nou de livrare a produselor noastre prin deschiderea și gestionarea in-house, cu ajutorul colegilor noștri, al hotline-ului Glovo dedicat persoanelor de peste 65 ani și celor cu dizabilități.
Astfel, pilonii principali care au susținut activ transformările implementate în companie includ practic valorile noastre de bază. Performanța, dinamismul și corectitu-dinea s-au reflectat în toate deciziile noastre, Kaufland demonstrând că rămâne același partener de încredere, atât pentru colegi, cât și pentru clienți, chiar și pe timp de criză sau în perioade de incertitudine.
Care sunt principalele preocupări ale departamentului de HR în 2022? și de ce? Aflați din www.hrmanageronline.ro.