Tu ce făceai la 18 ani? El și-a lansat prima firmă de curierat!
Tânărul care, în 2015, crea ONG-ul „Bucureștiul Tinerilor” și-a lansat propria firmă de curierat. Mai precis Robert Năstasă și-a propus să creeze o companie care oferă soluții de transport național și internațional B2B, pentru că România nu oferă în prezent prea multe oportunități celor care își doresc să vândă produse în străinătate, cu predilecție în zona de produse cu gramaj și valoare mică. Iar acum, el asigură la costuri mici și foarte mici transport către orice destinație de pe glob.
„Pentru mine zona de curierat a fost întotdeauna de interes, întrucât vindem produse cu gramaj mic, sub 50g și valoare mică, sub 15 euro. Iar atunci când am căutat, nu am găsit vreun partener logistic adecvat în România din cauza prețului ridicat de transport”, explică Robert Năstasă.
Prin urmare, și-a găsit singur „rețeta” pentru a ajunge la „costuri de livrare mici și timpi de tranzit decent”. Odată ce i-a reușit, a realizat că ceea ce face el poate aduce valoare și altor companii din țară, fie consacrate deja pe piața de aici și dornice să se extindă, fie startup-uri cu aspirații internaționale.
Anul trecut, Robert Năstasă a avut afaceri de 50.000 de euro, cu profitabilitate de 10%, în doar două luni, în contextual în care și-a lansat primul business în luna octombrie. Iar pentru 2018 estimează să atingă aproximativ 2 milioane de euro la nivel de grup. „Ținta noastră, la nivel de grup este formată atât din clienți B2B din zona de ecommerce și servicii cât și din clienți B2C cu preponderență în categoria de vârstă 18-24, iar odată cu extinderea catalogului de produse ne așteptăm să mergem în zona de 18-35 de ani”, mai spune Robert Năstasă.
Vârsta la care te apuci de afaceri nu e importantă
În prezent, tânărul și-a format o echipă de 6 angajați full-time și patru agenți de vânzări în leasing de personal. Anul acesta el vrea să pună la bătaie aproape 100 de locuri de muncă.
Ca planuri pe termen scurt, tânărul și-a propus să se extindă în piețele din Vest cu brandul de huse de telefon, să dezvolte compania de logistică, dar și agenția de copywriting și pregătește, încă un proiect, pe care îl ține, deocamdată secret dedicat piețelor din Ungaria, Polonia și Bulgaria.
În opinia sa, nu este importantă vârsta la care te apuci să faci business. „Nu vârsta afectează dificultatea, ci mediul extrem de dinamic din piețele pe care activăm face parcursul antreprenorial pe cât de plăcut pe atât de dificil”.
Cel mai bun sfat pe care l-a primit vreodată spune că a fost următorul: „Dacă ești într-o situație de criză, înainte să faci orice alegere, gândește-te dacă ai face la fel dacă ai avea 25.000 euro în buzunar. Dacă răspunsul este nu, nu face acea alegere”.
Lecțiile pe care le-a învățat Robert Năstasă ca antreprenor
Deși are doar 18 ani și face afaceri doar de câteva luni, Robert Năstasă mărturisește că poate enumera cel puțin cinci lecții pe care le-a învățat pe propria piele.
1. Fiecare business are perioade cu urcușuri și coborâșuri;
2. Oamenii care aleg să fie alături de tine, au așteptarea să îi ghidezi și să te exprimi clar în ceea ce privește așteptările pe care le ai de la ei;
3. Niciodată să nu ceri de la cineva ceva ce nu ai face tu;
4. Doar pentru că plătești niște oameni nu înseamnă că ești în orice fel superior, o companie este a doua casă pentru toată lumea în mod egal.