„Modul in care tratezi clientii conteaza cel mai mult”
Dupa o experienta interesanta, intr-un mediu international, care mi-a oferit posibilitatea de a vizita multe locuri si de a cunoaste multi oameni, am dorit, odata revenita acasa, sa pot face ceva nou, care sa-mi ofere flexibilitatea de care aveam nevoie. Profesia de consultant de asigurari mi s-a parut cea mai potrivita activitate pentru mine. Foarte curand am realizat ca facusem o alegere buna – "rolul" mi se potrivea perfect. Intotdeauna am fost caracterizata drept o fire deschisa, prietenoasa, iar acest lucru m-a ajutat sa stabilesc foarte rapid o relatie bazata pe incredere, cu toti clientii. Sigur, increderea vine si din faptul ca pun mereu clientul pe primul plan, iar el simte asta. Daca intelegi de ce are nevoie clientul si apoi faci tot posibilul sa gasesti cea mai buna solutie pentru el, toata lumea are numai de castigat.
Care au fost dificultatile de inceput si cum le-ati depasit?
Sigur ca orice inceput e greu, mai ales intr-un domeniu nou, dar am inteles repede ca a lucra impreuna cu ING inseamna sa faci parte dintr-o organizatie care-ti dezvolta spiritul antreprenorial, incurajandu-te sa te dezvolti si sa-ti valorifici intregul potential. Dincolo de reticenta clientilor si chiar a prietenilor carora le vorbeam despre noua mea profesie, am intuit potentialul acestei activitati, faptul ca in Romania, in piata asigurarilor de viata, inca mai este loc de dezvoltare.
Cursurile si programele de instruire foarte bune – de la tehnici de vanzari si negocieri, produse si servicii, la comportament organizational – m-au ajutat sa invat foarte repede si sa ma perfectionez, chiar daca pana atunci nu avusesem nici o conexiune cu acest domeniu. Primele cateva luni pot fi mai dificile, pana capeti experienta si iti dezvolti un stil personal.
Eu cred insa ca este o adevarata oportunitate pentru cei care vor sa inceapa ceva nou, prin care sa castige financiar, dar sa se si dezvolte personal. Important e sa fii perseverent, sa ai incredere in tine si sa aplici corect ceea ce ai invatat, intr-un mod potrivit cu personalitatea ta.
Cred ca a fost importanta si atmosfera din agentie, unde am intalnit oameni de la care am avut de invatat atat lectii de viata, cat si profesionale. Sunt colegi pe care te poti baza atunci cand ceva nu merge asa cum ai vrea, sunt colegi cu care te poti distra in timpul teambuilding-ului. As putea spune ca ma simt ca acasa, ceea ce a contat.
De ce ar trebui sa isi doreasca cineva sa lucreze in consultanta financiara, dupa parerea dvs.?
Ai un sentiment placut cand stii ca lucrezi pentru tine. Esti propriul tau sef, dar beneficiezi de sustinerea unei intregi organizatii, iar castigurile financiare sunt direct proportionale cu efortul personal. In aceasta activitate nu exista rutina, fiecare intalnire este altfel, pentru ca fiecare client este unic. Satisfactia este foarte mare atunci cand clientul este multumit, iar aceasta satisfactie iti da intotdeauna energia de a merge mai departe.
Este foarte important de retinut ca te bucuri de prestigiu numai datorita muncii si rezultatelor tale, iar munca si seriozitatea pot sa te propulseze foarte sus. Si mai e ceva, deloc lipsit de importanta: mandria de a spune ca reprezinti un lider de piata, iar acest lucru iti aduce recunoastere si apreciere. Iar prin munca, perseverenta si dorinta de a fi tot mai bun, exista sansa de a fi cu adevarat un consultant financiar, un consilier pe probleme financiare al clientilor, pe care ei sa-l considere important si caruia sa-i ceara parerea in orice problema.
Ar mai fi si dezvoltarea personala. Trebuie sa recunosc ca insasi activitatea de vanzare in piata financiara iti da o anumita maturitate in modul cum relationezi cu potentialii clienti, in modul in care pui problema. De asemenea, echipa din agentie, cu experintele pe care le traverseaza, iti ofera posibilitatea sa iti largesti perspectivele. Important este sa fii receptiv la tot ceea ce se intampla in jurul tau, pentru a putea sa te dezvolti.
Exista un rezultat special, cu care va mandriti in mod deosebit?
Ma bucur de fiecare reusita – si nu doar pentru beneficiul meu material, care sigur ca este important – ci mai ales pentru ca stiu ca un contract incheiat inseamna o relatie reusita cu un client, inseamna un sfat bun pentru omul respectiv. Daca totusi ar trebui sa particularizez, exista un rezultat deosebit, pentru un client care a fost foarte interesat de protectia oferita de produsele noastre – si s-a dovedit ca solutia cea mai potrivita a fost de tip Maraton, care sa ofere protectie pentru familie pe timp nelimitat. Avand in vedere varsta clientului – este foarte tanar – contractul ofera protectie pe durata a 71 de ani, ceea ce s-ar putea sa fie un record in Romania. As vrea sa subliniez de fapt altceva in legatura cu acest caz – el dovedeste, o data in plus, ca piata se maturizeaza si in Romania si ca tot mai multi tineri se gandesc deja la protectia familiei, la o planificare pe termen lung, exact asa cum se intampla pe pietele dezvoltate.
Daca stau bine sa ma gandesc, as putea spune ca primul rezultat special pe care l-am obtinut ar fi chiar faptul ca, desi am luat-o de la zero, nu aveam pregatire in domeniu, nu lucrasem in vanzari, am reusit sa imi construiesc un business intr-o piata complexa. Este extraordinar sa vezi cum tu reusesti intr-o activitate in care altii nu-si acorda nici o sansa, fie luandu-l pe NU in brate inca din momentul in care li se prezinta cariere de vanzari in asigurari, fie renuntand dupa primele obstacole. Nici o profesie nu este usoara, dar aici, cel putin eu, am avut satisfactii foarte mari.
Care este urmatorul dumneavoastra obiectiv?
Mi-am propus sa devin Consultant Expert si sa ma calific pentru excursia din Elvetia din 2005, care se organizeaza pentru cei mai performanti consultanti. Desigur ca aceasta inseamna sa ma perfectionez profesional, sa pot sa-mi dezvolt abilitatile de a oferi consultanta clientilor mei referitor la produsele bancare pentru persoane fizice pe care ING le-a lansat anul acesta pe piata, prin intermediul ING Office-urilor. In felul acesta voi putea oferi clientilor mei atat produse cu caracter de protectie si investitional cat si produse bancare si credite ipotecare. Eu cred ca un astfel de portofoliu de produse, precum si dorinta de a gasi cea mai buna solutie pentru nevoile financiare ale clientilor ma vor ajuta sa-mi ating obiectivele. Si mai mult decat atat, este vorba de profesionalismul cu care lucrezi, atitudinea fata de potentialii clienti, dorinta de a da tot ce-i mai bun in tot ceea ce faci.
V-ati gandit sa va construiti o cariera in ING?
Cu siguranta. Sunt la inceput de drum acum, dar am urcat deja o treapta, cea de Consultant Senior. Mi-am propus in continuare sa ma dezvolt ca si consultant financiar, ajungand pana la treapta de Consultant Senior Expert, iar dupa aceea poate am sa ma gandesc daca vreau sa trec pe aria manageriala. Cred ca atunci cand voi avea expertiza necesara, cand voi avea ce sa impartasesc din experienta mea celorlalti, am sa fac pasul catre Unit Manager, poate chiar Agency Manager. Posibilitatea de a-ti construi o cariera atat pe orizontala, cat si pe verticala este unul dintre avantajele pe care le ai cand te alaturi echipei din ING. As putea spune ca poti "iesi la pensie" din ING, daca iti place ceea ce faci, iar clientii sunt pentru tine acel ceva care te energizeaza si, in acelasi timp, iti aduce satisfactii.
Mihaela Vasilescu
Lucreaza din 2003 cu ING Asigurari de Viata, in acest moment fiind deja pe o treapta superioara a carierei – aceea de Consultant Senior. Cum a reusit ca, intr-un timp atat de scurt, sa ajunga unul dintre consultantii de succes? E convinsa ca oricine poate sa aiba rezultate la fel de bune, daca tine cont de trei principii simple: profesionalism, calitate, grija fata de client.
- Nascuta: iulie 1971;
- Casatorita, un copil;
Absolventa:
- 2004: Relatii Economice Internationale – Facultatea "Gheorghe Cristea";
- Prezent: Master "Audit Financiar Contabil si Consiliere" – A.S.E.;
Experienta profesionala:
- iulie 2004: Consultant Senior – ING Asigurari de Viata;
- mai 2003: Consultant Asigurari de Viata – ING Asigurari de viata;
- 1997-2001: Casier Sef – Holland America Line;
- Electronista – Electronica SA.
Premii:
- Aprilie 2004: Excursie de premiere in Olanda;
Cursuri:
- 2004: Curs de produse bancare pentru persoane fizice; Curs de piata financiara;
- 2003: Curs de cultura organizationala; Curs de produse de asigurari de viata;
Tehnici de vanzare si negociere.
Preocupari:
- Lectura, calatoriile, muzica.