Metodele pentru reuşită. Timpul pentru a prospera
Asigurarea că echipa dumneavoastră are toate instrumentele pentru a-şi creşte competitivitatea şi pentru a face faţă provocărilor din piaţă este cheia pentru startup-uri şi pentru companiile în curs de dezvoltare, la fel cum dezvoltarea şi menţinerea unei forţe de muncă stabile fac diferenţa între succes şi eşec.
Dar poate fi o provocare dificilă, deoarece companiile luptă pentru un punct de sprijin pe pieţele lor şi personalul are foarte rar timp pentru instruire – iar multe nu au suficienţi oameni care să-i înlocuiască pe cei care lipsesc. Însă privarea echipei de training este, totuşi, o falsă economie. Pe măsură ce vă construiţi business-ul, veţi investi în multe domenii diferite ca să vă puteţi dezvolta, iar investiţia în personal trebuie să fie în capul listei.
Găsirea unei soluţii bune vă va ajuta să vă stabiliţi reputaţia în industrie. Este aproape întotdeauna bine să fiţi cunoscuţi drept o companie progresivă, cu o focalizare puternică pe instruire, pe flexibilitatea cu care vă trataţi angajaţii şi curajul pentru a sta alături de ei la bine şi la rău. Deşi acest lucru nu este un lucru tocmai uşor de realizat în această perioadă economică, s-ar putea ca o dificultate pe termen scurt să conteze, pentru că firma dumneavoastră va atrage cei mai buni oameni din piaţă care vă vor ajuta să staţi în frunte.
La Virgin ne încurajăm oamenii să participe la zile de training şi să îşi dezvolte abilităţile în timpul orelor de birou. Nu este un lucru la care să ne aşteptăm ca oamenii să îl facă numai seara sau în weekend. Un mod simplu de a aborda problema de training în timpul orelor de lucru ne provoacă asupra convenţiilor legate de locul şi timpul în care rezolvăm problemele – o moştenire a zilelor când comunicaţiile limitate din punct de vedere tehnologic solicitau ca angajaţii să muncească în acelaşi loc, în acelaşi timp. Eu nu am crezut niciodată că munca cea mai eficientă se face într-o anumită clădire între orele 9 dimineaţa şi 17 după-amiaza şi s-ar putea că acest lucru să fie valabil şi pentru angajaţii dumneavoastră.
În aceste zile mulţi oameni pot lucra de acasă, ceea ce le permite să îşi petreacă mai mult timp cu familiile lor. Cineva care îşi doreşte să urmeze cursuri de instruire ar putea să beneficieze de flexibilitatea pe care aţi implementat-o; mulţi angajaţi vor fi disponibili să îi înlocuiască dacă orele de birou sunt mai puţin regulate. O altă opţiune pe care start-up-urile ar putea să o ia în considere este training-ul în interiorul companiei sau intership-urile, care pot îmbunătăţi performanţa în timp ce păstraţi acelaşi nivel de personal.
În zilele de început ale Virgin, ne confruntam permanent cu resursele, însă eu am fost dornic să permit oamenilor menţină un balans echilibrat între muncă şi serviciu. Am condus compania din casa mea de pe ponton, apoi dintr-o vilă din Holland Park, înainte de a ne transforma casa familială într-o clădire de birouri. Biroul a ars din temelii în 2001, dar îmi place să cred că mediul familial de lucru ne-a ajutat să păstram imaginea brandului nostru în rândul angajaţilor şi să-i asigurăm că este OK să lucreze de acasă.
Dacă un salariat are nevoie de o formare mai angajată care îl va solicita pentru o perioadă de timp mai lungă, faceţi orice puteţi să vă asiguraţi că acest lucru se va întâmpla, poate şi să luaţi în considerare lucrul part-time. În situaţia economică (n.r. actuală) mulţi nu îşi permit să îşi ia liber, însă este totuşi o zonă în care ar trebui să oferiţi angajaţilor dumneavostră opţiuni şi flexibilitate.
(O altă posibilitate este să oferiţi etape de “retragere” pentru personalul mai în vârstă, care îşi pot folosi competenţele stând implicaţi şi antrenând noua generaţie în preluarea ştafetei)
Odată ce instruirea angajatului este completă, va trebui să găsiţi metode să îl ajutaţi să-şi perfecţioneze abilităţile. La Virgin îi încurajăm să treacă la alte afaceri în cadrul companiei. Dacă asta nu este o opţiune, oferă-i angajatului sarcini care îi vor permite să arate tuturor de ce este în stare.
Când un angajat vă întreabă de vreun training viitor, nu intraţi în panică! Respiraţi adânc şi încercaţi să lucraţi la o soluţie. Pentru că ambiţia este o oportunitate: pentru dumneavoastră prin creşterea abilităţilor şi a experienţei personalului şi să vă poziţionaţi compania precum cea mai bună în afaceri – cel mai bun angajator şi cel mai bun lider.
Traducerea şi adaptarea: Dragoş Nicolae