Cum poţi căpăta încredere în tine?
„Încrederea în sine este o problemă în orice context, cu atât mai mult în vânzări. Oamenii cumpără oameni – știm asta. Îi antrenăm pe cei ce intră în sălile noastre de curs să vadă că pot avea încredere în propriile calități”, spune Alin Comşa.
Începutul SELFTRUST Academy nu este o idee apărută întâmplător la o bere, ci întâlnirea de business perfectă, după cum o descrie Andrei Dunuţă. Cei doi au vorbit despre cum ar fi normal să arate piața de training, despre cum ar fi firesc să se livreze informațiile într-o sală de curs. Îşi doreau cursuri personalizate în funcţie de nevoile fiecărui om sau companie, experienţe practice, metode unice, neconvenţionale de training şi umanitate. Amândoi au avut ocazia să lucreze cu oamenii, să antreneze echipe de vânzări şi aşa şi-au dat seama că pot face mai mult de atât pentru a le reda încrederea oamenilor.
CURSURI CREATIVE
Astfel, cursurile SELFTRUST Academy sunt construite pornind de la teme clasice, dar căutând căi care să le facă mai ușor de învățat și de aplicat. „Trainingurile SELFTRUST Academy sunt unice și inedite ca abordare pentru piața din România. Spre exemplu, la cursul nostru vedetă, cel de public speaking/presentation skills, folosim o metodă unică: filmarea încrucișată”, spune Andrei Dunuţă. Mai exact, discursul speakerului este filmat cu două camere în același timp: una filmează discursul, cealaltă, publicul. La final, speakerul primește feedback pe ambele filmări, aceasta fiind o metodă care produce multe revelații și schimbări majore într-un timp scurt.
Life Management (curs de time management), Arta de a avea întotdeauna dreptate (curs de mangementul conflictelor), I CAN! (curs NLP), N-am venit să țin un discurs (curs de vorbire în public), Charisma (curs de comunicare eficientă) sunt doar câteva exemple. Alte cursuri create sunt: „Leadership personal“, „Elevator Pitch” sau un curs amuzant dedicat exclusiv femeilor „Ce vor bărbaţii. De fapt”. Cele mai noi cursuri sunt de „Branding personal”, ținut de Anca Baniță, cea care se ocupă și de comunicarea SELFTRUST Academy și cel de Educație financiară – „Dragă, unde-s banii?”, livrat de Adrian Asoltanie. Structura cursurilor constă în 20% informație şi 80% practică.
Dincolo de paleta de cursuri, important este şi follow-up-ul oferit cursanţilor. De exemplu, pentru cursul de public speaking şi-au propus să le ofere cursanţilor o experienţă reală de vorbit în public. Aşa s-a născut ideea „Who’s King in Public Speaking?” – primul concurs de public speaking din România, cu un concept unic, unde cursanţii se întrec în discursuri pregătite și spontane, în trei runde. Cei care decid câștigătorul prin vot sunt: publicul, un juriu format din experţi în comunicare și media, plus trainerii. În cele șase ediţii, au avut pe scenă peste 70 de speakeri, iar peste 1.100 de oameni au venit să îi susţină.
Au folosit cuvântul „Academie” în numele companiei, pentru că şi-au dorit să dea o formă clasică de învățare a încrederii în sine, chiar dacă într-un mod neconvenţional. De asemenea, conceptul de academie a apărut pentru că toate cursurile sunt conectate între ele. „Nu poți forma un om să aibă o atitudine potrivită privind lucrurile dintr-o singură perspectivă. Este nevoie să se înțeleagă concepte dintre cele mai diverse – de la ce înseamnă comunicare eficientă până la ce înseamnă leadership și inteligență emoțională sau spontaneitate în vânzări și prezentări”, adaugă Alin Comşa (foto).
Cei doi lucrează atât individual, cât şi cu corporaţii, pentru că nevoia de dezvoltare există și la nivel de individ, dar și la nivel de companie, respectiv echipă. „Uneori, pentru a ajuta un individ să evolueze este nevoie să contribui la rezolvarea problemelor echipei din care face parte. Și viceversa”, mai spune Andrei Dunuţă. Clienții lor provin din retail, FMCG, bănci, IT, asigurări, mass-media, PR sau case de avocatură. Printre companiile cu care au lucrat se numără: HP, Unilever, Flanco, Estée Lauder, NN Asigurări.
Alin Comșa este licențiat în relații publice și comunicare. A absolvit un masterat în marketing și are peste 16 ani de experiență în training. El spune că studiază cât de mult poate, în limita timpului disponibil. Merge cel puțin o dată la trei luni la un curs de pregătire profesională sau dezvoltare personală. A participat la conferințe ținute de Robin Sharma, John
Maxwell, Jeffrey Gitomer, Daniel Goleman etc. A ales antreprenoriatul, deoarece este domeniul în care „poți arăta cum se vede lumea din perspectiva ta. Și poți ajuta prin asta.” Pasiunea lui este înțelegerea principiilor de comunicare: „Îmi place să înțeleg mecanismele psihologice care ne fac să ne comportăm într-un anume fel în diferite contexte.”
Nicoleta CAPĂTĂ, HR Director, Flanco: „Workshop-ul de public speaking este un costum făcut la comandă (croitor de lux). Este pentru tine, personal, aplicat și ți se potivește perfect. Foarte adaptat, exact pe ceea ce ai nevoie să îmbunătățești. Îl recomand pentru particularizarea programului și concretețea feedback-ului transmis.“
Alvin Toffler spunea că analfabetul secolului XXI este cel care se va opri din învăţat. Vizăm pe oricine a înţeles acest adevăr. Ţinem cursuri pentru copiii de grădiniţă, pentru elevii din gimnaziu şi liceu, pentru studenţi, pentru părinţi. Ţinem cursuri pentru oamenii din corporaţii şi din vânzări, pentru angajaţi, manageri sau pentru CEO. Cum de putem acoperi o paletă aşa de largă de public? Ştim că, atâta vreme cât vom vorbi despre interesul acestor oameni, nu avem cum să greşim.
ANDREI DUNUŢĂ ŞI ALIN COMŞA, SELFTRUST ACADEMY
Andrei Dunuță a absolvit atât Facultatea de Marketing, cât și Masterul „Marketing Strategic” din cadrul ASE București. S-a format în domeniul vânzărilor directe bancare la două dintre cele mai importante bănci din România. În mod constant investeşte în dezvoltarea sa și participă la cursuri și evenimente din România, dar mai ales din străinătate ale unor personalități, precum Tony Robbins, T Harv Eker, Brian Tracy.
A ales antreprenoriatul în 2013, pentru că asta înseamnă, înainte de orice, libertate, „o valoare care mă defineşte.” Odată cu libertatea apare, evident, şi responsabilitatea. A înțeles că misiunea lui este să fie trainer, să dea oamenilor mai departe din tot ce a acumulat ca om de vânzări. De altfel, spune că pasiunea lui sunt oamenii şi vânzările. „Să lucrezi cu oamenii este cel mai bun mod prin care poţi contribui la binele omului în sine, al unei familii şi, în final, al unei întregi societăţi. Iar vânzările sunt cele care m-au format şi cred că stau la baza oricărui profesionist, pentru că te antrenează să fii cel mai bun şi să fii disciplinat.” În timpul liber citeşte despre productivitate, leadership și motivație, scrie și se implică în dezvoltarea studenţilor.
ÎN CEI TREI ANI DE CÂND SUNT PE PIAŢĂ AU AVUT PESTE 6.000 DE CURSANŢI
CURSURILE, FIE OPEN, FIE CORPORATE, SUNT PESTE 200 LA NUMĂR
PESTE 25 DE COMPANII DE RENUME LUCREAZĂ CU EI.
Acest articol a apărut în numărul 233 al Revistei CARIERE aferent lunii decembrie.