Ce învățăm din gestul trupei Metallica, care a donat 250.000 de euro pentru inițiativa #NoiFacemUnSpital
Legendara trupă rock Metallica a cucerit românii nu doar prin muzică, ci și printr-un gest din care avem multe de învățat.
Miercuri, 14 august, Fundația All Within My Hands, fondată de Metallica, a anunțat o donație de 250.000 de euro pentru inițiativa #NoiFacemUnSpital a Asociației Dăruiește Viață.
Alături de propria contribuție în valoare de 50.000 de euro, legendara trupă americană de heavy metal a direcționat suma de 200.000 de euro, contravaloarea pachetului de Sponsor Principal al concertului din București.
Anunțul a fost făcut în ziua concertului Metallica, desfășurat pe Arena Națională din București, parte din turneul trupei în Europa din acest an, WorldWired Tour 2019.
Contribuția trupei se adaugă la fondurile destinate dotării primului Spital de Oncologie și Radioterapie Pediatrică din România cu cele mai noi tehnologii și echipamente medicale.
„Donația membrilor trupei Metallica are o semnificație specială pentru proiectul nostru. Pe de-o parte, muzica lor reușește să inspire milioane de români și, în același timp, foarte mulți dintre aceștia sunt inspirați să contribuie la înființarea primului spital de Oncologie și Radioterapie Pediatrică din România, pentru a le oferi copiilor bolnavi de cancer o șansă la viață. (…) Suntem recunoscători tuturor celor care fac posibil acest proiect”, a spus Carmen Uscatu, președintele Asociației Dăruiește Viață, într-un comunicat remis Revistei CARIERE.
Fotografia a împânzit rețelele sociale și a stârnit o sumedenie de reacții pozitive.
Am desprins câteva concluzii din acest gest și din impactul pe care l-a generat:
1. Vorbește despre proiectele tale și despre cauzele în care crezi: Cei de la Metallica nu ar fi aflat de campania #NoiFacemUnSpital dacă sponsorii și organizatorii concertului nu le-ar fi povestit acestora despre inițiativă, după cum explică Carmen Uscatu.
Prin urmare, oricât de nebunească sau nerealizabilă ți s-ar părea ideea ta, iată că – după cum spune o vorbă românească – nu ai de unde să știi de unde sare iepurele. Spune-le altora despre proiectele tale actuale și viitoare. Oportunități și soluții pot apărea de unde te aștepți mai puțin.
De asemenea, nu ezita să vorbești și despre cauzele în care crezi; exemplul personal îi poate determina pe alții să se implice în sprijinirea proiectelor sociale. Ai fi surprins câți oameni vor să îi ajute pe alții, dar nu știu cum să o facă…
2. Binele face bine. Se spune că veștile rele circulă repede. Dar cele bune? Eu cred că ar trebui să facem mult mai cunoscute inițative, fapte, gesturi și oameni de bine. Iar donația făcută de Metallica reprezintă dovada că și o faptă bună poate ajunge o știre.
Am auzit acum câteva săptămâni la radio că tinerii din ziua de azi sunt mai deprimați pentru că sunt bombardați din toate părțile de informații și întâmplări negative sau care creează emoții negative. Ei cresc cu ideea că lumea e un loc din ce în ce mai neprimitor. Doar că este responsabilitatea fiecăruia dintre noi să punem preț pe bunele lucruri care (ni) se întâmplă.
Așadar, vorbește despre chestiile care îți plac, laudă oamenii care fac lucruri mărețe sau care mișcă lumea pas cu pas și împărtășește pe rețelele sociale (sau pe alte canale) tot ce îți face inima să se înconjoare cu căldură și să îți tresalte de bucurie. Prin urmare, să răspândim cât mai mult binele – asta e și tema ediției de iulie-august a Revistei CARIERE.
3. Să ieșim din capcana donatorului anonim! Societatea românească încurajează critica negativă și comparațiile încă din școală. Cultura noastră se bazează pe pedepsirea greșelilor și minimizarea importanței reușitelor. Prin urmare, cădem adesea în capcana trecerii în anonimat a faptelor noastre bune.
Da, poate că nu e cazul ca fiecare gest să fie mediatizat în cercul nostru social. Dar e important să se afle mai ales dacă, așa cum am spus și mai sus, exemplul personal i-ar determina și pe alții să se implice.
Îi întreb pe cei care cred că o faptă bună trebuie să rămână întotdeauna anonimă: oare Carmen Uscatu și Oana Gheorghiu ar fi reușit să strângă atâția bani pentru spitalul oncologic pentru copii dacă nu vorbeau despre ideea lor sau dacă cei 260.000 de donatori persoane fizice și cele 1.700 de companii nu ar fi discutat măcar o dată cu alții despre asta?
Să fim buni unii cu ceilalți și cu noi înșine! #NothingElseMatters!