Carl Boehr – Un „asigurator” de viata lunga
Povestiti-mi cate ceva despre copilaria dumneavoastra.
M-am nascut intr-un orasel langa Saskaton, Saskatchewon, in Canada, de ziua lui Bobby Burns, pe 25 ianuarie 1948. Mi-am petrecut anii copilariei in partea de vest a Canadei, in Saskatchewan si Alberta (capitala petrolului din Canada). Am urmat cursurile unei scoli publice cu o singura exceptie, in anii de liceu, cand am invatat la un liceu privat, de Arta si Stiinta (General Arts & Sciences).
Tatal meu era un mic intreprinzator in oraselul de langa Saskaton – era tehnician radio-TV. Avea un mic magazin unde repara aparate radio si televizoare pe care apoi le vindea, iar mama mea era casnica. Mi-am petrecut majoritatea anilor copilariei lucrand pentru tatal meu dupa orele de scoala si, uneori, in vacantele de vara. Eram un tanar foarte activ – jucam hochei si alte sporturi specifice continentului nord-american. Am cantat si la chitara de la o varsta foarte frageda, iar apoi am activat chiar si intr-o formatie de rock&roll. Eram un mare admirator al lui Elvis Presley, Roy Orbison si The Beatles.
Cum v-ati inceput cariera?
In tinerete am avut mai multe joburi, insa am gasit primul meu loc de munca adevarat in 1971, cand am ales sa intru in industria asigurarilor. Am cumparat prima mea asigurare de viata la 18 ani de la un consultant profesionist care, intr-una dintre zilele din vacanta de vara in care lucram pentru tatal meu, m-a invitat la masa si mi-a explicat conceptul de asigurare de viata. Am fost foarte impresionat de acel domn, de profesionalismul sau si de capacitatea de a ma face sa gandesc si in viitor, nu numai in prezent. In acea zi, am decis ca mi-ar placea sa fac si eu ceea ce facea omul din fata mea si sa ii consiliez pe oamenii din jurul meu din punct de vedere financiar. Cativa ani mai tarziu, in 1971, am intrat in industria asigurarilor si mi-am petrecut intreaga cariera in acest domeniu, ajutandu-i pe oameni sa-si planifice un viitor financiar sigur. Am lucrat patru ani in vanzari, ca si consultant, pentru ca mai apoi sa intru in managementul vanzarilor si, dupa aceea, in General Management. Am muncit intotdeauna sustinut si, de aceea, m-am bucurat intotdeauna de succes. Am lucrat 25 de ani pentru o singura companie – am fost loial, am muncit foarte mult, am fost dedicat muncii mele, iar in acest sfert de veac, compania pentru care am lucrat a crescut de aproape 20 de ori.
Cum ati ajuns in Romania?
Venirea mea in Romania s-a produs prin head-hunting. Commercial Union cauta un presedinte care sa lanseze compania in Romania. Cand mi s-a propus acest post, am intrebat: "Unde este Romania?" De fapt, stiam unde este Romania pentru ca am fost "deturnat" spre Praga, in 1968, in timp ce ma indreptam spre Turcia. Nu mai aveam nici un drum de intoarcere din Cehoslovacia, deoarece in acel an incepuse "Primavara de la Praga". Auzisem, de asemenea, de performantele Nadiei Comaneci si de Nicolae Ceausescu.
Romania nu vi s-a parut un pic cam departe de casa? Familia ce a spus?
Cand am plecat din Canada, aveam deja doi copii maturi, o fata si un baiat, care au astazi 29, respectiv 27 de ani, iar sotia mea locuieste aici cu mine. Si pentru mine, si pentru ea, experienta din Romania a fost si este una foarte interesanta. A trai in Romania este ceva chiar foarte placut: oamenii sunt foarte draguti, mancarea este foarte buna, iar peisajele sunt absolut minunate. In acesti cinci ani am vizitat aproape toata tara.
Totusi, ce v-a determinat sa acceptati propunerea Commercial Union de a conduce lansarea business-ului intr-o tara despre care nu stiati mare lucru?
Intreaga mea cariera s-a derulat in Canada si am vazut venirea mea in Romania ca pe o mare provocare: sa imi aduc aici in Romania experienta in asigurari, dobandita de-a lungul anilor in tara mea natala si sa o aplic pe o piata noua, cu un mare potential. Am venit la Aviva cu un contract pe o perioada determinata.
A fost greu pentru Commercial Union Asigurari de Viata Romania (in prezent, Aviva) sa intre in competitie?
Dezvoltarea unei companii de asigurari nu este un proces foarte usor in Romania, dar cred ca astazi am ajuns sa fim recunoscuti pe piata asigurarilor ca o companie care se axeaza pe calitate. A fost destul de dificil pentru mine sa ma adaptez culturii si mentalitatii din Romania, sa-i fac pe romani sa inteleaga nevoia si conceptul de economii pe termen lung. Mediul de afaceri era foarte imprevizibil.
Povestiti-mi ceva despre evolutia Aviva in Romania.
Commercial Union s-a lansat oficial in Romania pe 11 octombrie 2000. In anul 2002, am decis sa ne schimbam brandul in Aviva, fiind la acea vreme prima operatiune din grup care a trecut la acest nume. In anul 2002, eram inca o companie noua pe piata romaneasca, asa ca nu exista nici un motiv pentru care sa continuam sa imbunatatim notorietatea brandului Commercial Union. Asa ca, atunci cand am aflat ca grupul dorea acest rebranding, am decis sa fim primii care sa faca acest lucru. Astazi suntem in punctul in care am dezvoltat foarte multe produse si putem spune ca mai mult de 250.000 de romani au cumparat un produs de asigurare de viata Aviva.
Cum vedeti piata asigurarilor de viata din Romania, in acest moment? Care credeti ca este viitorul acestei industrii, in special in tara noastra?
Piata asigurarilor de viata trece in acest moment prin schimbari foarte interesante. Este inca in perioada copilariei, iar acum cinci ani era ca un nou-nascut. In ultimii cinci ani, s-a inregistrat o adevarata explozie in domeniul produselor de consum; romanii pot cumpara acum orice ar putea cumpara daca s-ar afla in oricare alta tara din Europa (aparitia magazinelor de tip Cora, Carrefour, Altex, Mall este un argument in acest sens), asa ca a-i face pe oameni sa inteleaga nevoia de a ECONOMISI bani pe termen lung devine o adevarata provocare. Cred ca perceptia urmatoarelor generatii fata de economisirea pe termen lung va fi mult diferita de ceea ce intalnim astazi – am constatat deja in ultimii ani o mai buna intelegere a conceptului de asigurare de viata. Oamenii devin mult mai constienti de nevoia de a avea bani pentru momentele mai putin fericite din viata: somaj, incapacitate de munca sau moarte. Conceptul este foarte simplu: daca sustinatorul unei familii decedeaza, cine va plati inmormantarea?
Vorbiti-mi putin despre hobby-urile dumneavoastra. Cum le cultivati?
Din pacate, nu am foarte multe hobby-uri. Imi place sa joc golf, iar datorita pozitiei Romaniei, imi face o deosebita placere sa calatoresc in alte tari – destinatii de zbor de o ora-doua fata de Bucuresti.
Carl Owen Boehr
Activitate profesionala
- A debutat profesional in 1971, in functia de consultant in planificare imobiliara in cadrul unei companii de brokeraj – Calgary Estate Planning – care opereaza in domeniul planificarii imobiliare si financiare atat pentru persoane fizice, cat si pentru persoane juridice.
- In 1974, a intrat in Grupul Financiar Empire, ocupand in timp (pana in 1999) urmatoarele pozitii:
- – Associate General Manager, Calgary;
- – General Manager, Vancouver;
- – Director de Agentii;
- – Vice-Presedinte de Agentii;
- – Vice-Presedinte al Departamentului de Operatiuni;
- – Vice-Presedinte si Director General pentru Western Canada Empire Life si Colonia/Concordia Life.
- In perioada cat a fost Vice-Presedinte, fiind responsabil de vanzarile si marketingul companiei, s-a ocupat de asigurari de viata, de sanatate, de grup si individuale, dar si de programe de investitii. In acesta perioada, a reusit sa creasca activele companiei de la 900 de milione de dolari canadieni, pana la peste 4,5 miliarde de dolari canadieni, iar profitul net a crescut de la cinci milioane de dolari canadieni la 35 de milioane de dolari canadieni.
- A coordonat activitatea sediului central al companiei din Quebec, dezvoltand o strategie complet noua si creand actuala identitate de marketing a grupului "The Empire Financial Group". A fost implicat in mod activ in achizitionarea a cinci companii care, sub directa sa coordonare, si-au imbunatatit substantial performantele.
- A luat parte la negocierea aliantelor strategice cu companiile Canadian Life, Met Life si compania de distributie de francize Equinox Distribution, precum si la dezvoltarea unei noi strategii de distributie pentru filiala grupului din Statele Unite, Connecticut National Life. Din aprilie 2000, este presedintele Commercial Union Asigurari de Viata Romania.
- De-a lungul carierei, a primit numeroase premii pentru rezultate deosebite in domeniul vanzarilor si al managementului vanzarilor. Studii
- Carl Boehr este absolvent al Universitatii din Ontario (in 1991, in cadrul programului Western Executive), al Colegiului Mount Royal – Business si Marketing Administration (in 1971) si a Universitatii Saskatchewan (cursuri de arte generale, in 1967).