Ața, acul și curajul. Un vis devenit realitate în Căsuța cu povești brodate
O ambiție născută în România, un model de inspirație și de creativitate pe o piață a muncii mult mai competitivă. Aceasta este o poveste despre reinventare profesională și despre depășirea limitelor, care are în prim plan dragostea pentru un elegant meșteșug antic, broderia.
Laura Heres are 35 de ani, este de loc din Bacău și, timp de 9 ani, și-a cusut cu ac și ață o nouă pânză a traiectoriei profesionale, în Germania, departe de un sistem în care nici nu-și permitea să viseze. Însă, întotdeauna a simțit în ea o flacără ce nu o lăsa să se mulțumească cu puțin și care a ars până în clipa în care a aflat ce o împlinește, realmente. În prezent, ea lucrează part-time ca fotograf profesionist și, în paralel, își crește marele vis, născut din pasiune: Căsuța cu povești brodate.
La început, a confecționat produse brodate pentru prieteni și rude. Apoi, pentru că cererea era tot mai mare, și-a achiziționat o mașină de brodat profesională și a pus bazele acestei afaceri. Dar, mai presus de orice, Laura lucrează cu sufletul, pentru că fiecare broderie realizată pleacă de la poveștile de viață și amintirile celor care o comandă. Nu e bucurie mai mare când vede că pe lângă simple produse, la Căsuța cu povești brodate s-a strâns o adevărată colecție de ipostaze din viață.
Dar cum s-a ajuns aici? Împreună cu Laura, vom deznoda povestea ei profesională.
De la viața în România la un trai, mai bun, în Germania: Ce v-a determinat să luați această decizie, atât de importantă în plan personal, cât și profesional?
Visul meu dintotdeauna a fost să mă mut într-o țară atât de bine dezvoltată cum este Germania. De multe ori, când vedeam la TV interviuri cu persoane relocate în Germania, simțeam o ușoară gelozie. În momentul în care o cunoștință mi-a propus să mă mut acolo, împreună cu fiul meu, am considerat că nu trebuie să ratez această șansă. De asemenea, mi-am asumat conștient un risc, convinsă însă că este decizia bună, din dorința de a asigura un trai mai bun pentru fiul meu, într-o țară care îi oferă mai multe oportunități.
V-a fost de folos experiența acumulată în România? Cât de repede v-ați adaptat?
Da, experiența de acasă m-a ajutat în Germania să pun în aplicare strategiile de marketing învățate pe propria piele în România. Mai mult decât atât, eu am avut mereu spirit antreprenorial, am căutat mereu diverse oportunități și am avut frică de mediocritate. Adaptarea a venit în timp, însă din fire eu sunt o persoană luptătoare și optimistă, așa că, până la urma, m-am obișnuit cu viața de aici.
De unde pasiunea pentru broderie? Ați fost sigură că va deveni o afacere profitabilă sau nici nu sperați la acest lucru?
Fiind fotograf profesionist, am decis să cumpăr o mașină de brodat pentru ca, pe lângă materialele foto-video, să ofer gratuit un cadou simbolic brodat, personalizat, clienților mei, în ideea de a îi fideliza și de a-i surprinde în mod plăcut. Acesta a fost începutul. Însă, după numai câteva utilizări, am fost atât de fermecată de mașina de brodat încât am decis să învăț software-ul de broderii, în ciuda faptului că este un proces dificil, mai ales singură, fără niciun ajutor, așa cum am fost eu. Am realizat că sunt puține persoane care pot realiza design-uri pentru mașina de brodat și, astfel, am ales să învăț acest software, pentru a nu fi îngrădită doar de modelele presetate pe care le primește orice cumpărător atunci când achiziționează o astfel de mașină. Am căutat inițial tutoriale pe YouTube și, încet-încet, cu multă răbdare, am început să exersez. La început, am sacrificat multe materiale și am pierdut zile în șir ca să deprind tehnica, dar ceva din mine îmi spunea că pot. Am mers foarte mult pe instinct și am găsit această nișă în rândul mamelor care își doresc produse unicate și personalizate pentru copiii lor. Iar instinctul nu m-a înșelat, deoarece Căsuța cu povești brodate a devenit un adevărat brand și un mic fenomen printre clientele mele. În prezent, am peste 50.000 modele originale, realizate de mine.
Cum au fost primii ani ai Căsuței cu povești brodate și care a fost momentul de maximă ascensiune?
Anii de început au fost un adevărat pionierat și un vis în care m-am încăpățânat să cred cu tărie. Momentul de maximă ascensiune a fost atunci când am realizat oferta la rucsacuri, inițial la un preț atât de mic încât abia am acoperit costul materialelor. Promisiunea, în primul rând, față de mine a fost să livrez produse de cea mai bună calitate, să câștig încrederea clientelor mele prin seriozitate și calitatea produselor mele. De aceea, am investit, încă de la început, în cele mai bune și frumoase materiale, am căutat mereu ce apărea nou pe piață, nu am făcut rabat de la calitate, am verificat cu atenție toate produsele. Indiferent dacă era vorba de o comandă mică sau mai consistentă, am acordat maximă atenție rezultatului final. Practic, am construit această afacere în timp și cu multă dedicare. Obiectivul meu de business principal a fost ca brandul Căsuța cu povesti brodate să ajungă la cât mai multe cliente, acest brand să le intre în subconștient și să le cucerească.
Orice antreprenor a avut de suferit din cauza pandemiei Covid-19. Cum s-a simțit această criză în planul afacerii dumneavoastră?
Datorită faptului că eu vând exclusiv online, această pandemie nu m-a afectat prea tare, ci, din contră, a fost în favoarea mea, deoarece cumpărătorii afectați de Covid au petrecut mai mult timp online, stând acasă și au văzut mai des anunțurile mele din online, astfel încât mi-au plasat mai multe comenzi.
Care credeți că este diferențiatorul pe care afacerea dumneavoastră cu broderii îl are față de o alta similară?
Faptul că știu să realizez singură modele pe laptop și că mă adaptez, cu ușurință, cerințelor clienților. Să realizezi o grafică în broderii nu este ușor, dar, cu toate acestea, rezultatele sunt mereu spectaculoase, modelele create de mine nu sunt niciodată standard, ele sunt mereu altele, unice. De multe ori, am studiat concurența și am observat că restul persoanelor care se ocupă cu broderia nu fac decât să transfere pe material modele standard preluate, nu vin cu nimic nou, original. La mine, procesul este la un nivel superior, este vorba de creație. Pe lângă un simplu model, vin cu o serie de alte elemente decorative care se îmbină în mod armonios și creează împreună o poveste ca un tablou.
Se spune că greșelile sunt cei mai de seamă învățători. Pe dumneavoastră ce greșeală v-a determinat să vă schimbați?
Una dintre greșeli, la început, a fost că am preluat prea multe comenzi, nefiind obișnuită cu un volum așa mare de cereri de una singură, dar, acum, m-am organizat mult mai bine și am optimizat timpul folosit, astfel încât, seara răspund la mesajele clienților și realizez modelele pentru a doua zi, iar dimineața mă ocup strict de brodat, cusut, croit și expedierea coletelor.
Dacă ar fi să dați un sfat tuturor celor care își doresc să-și transforme pasiunea într-o afacere, care ar fi acela?
Ieșiți din tipare, încercați să faceți ceva unic. Încercați să oferiți ceea ce alte persoane nu oferă, acel ceva care lipsește pe piață. Eu am avut norocul, în calitate de fotograf profesionist, să știu să realizez fotografii profesionale produselor pe care le realizez. Experiența acumulată în România m-a ajutat să mă propulsez mai ușor în broderii, prin diferite tehnici de marketing.
Daca aveți o idee, încercați să găsiți posibilități pentru a o pune în aplicare, sub orice formă. În creativitate, nu există “nu se poate” și fiți profesioniști în tot ceea ce faceți!