No phrase, no stage!
Percepţia celorlalţi despre tine lucrează ca o agenţie de publicitate. Ai deja de mult eticheta pusă. Şi tu care te credeai: Oglindă oglinjoară, hai să „scriem” pentru prima oară. Cum stai cu timpul de raft? Perioada de garanţie mai e valabilă?
Reinventarea – „Toată lumea o face!” ca să cităm din clasicii showbiz-ului: companiile se repoziţionează, produsele se relansează, pentru vedete reinventarea e muzica pe care dansează.
H.W. Longfellow spune că noi ne judecăm în funcţie de ceea ce suntem capabili, în timp ce ceilalţi ne judecă în funcţie de ceea ce am făcut deja. So, ştii de ce anume eşti capabil?
În primul rând e nevoie să faci o „lichidare de stoc”. Lasă să plece tot ceea ce, de fapt, nu eşti tu, însă ai ţinut la purtător, pentru că dădea bine, pentru că asta se cerea, pentru că asta voiai să pari a fi ş.a.m.d. Ca să poţi pune ceva nou în cămară, e nevoie să iei ceva, să faci loc. Scoate vechiul Eu şi aeriseşte bine, bine!
Rebrandingul e bine să vină la pachet cu autenticitatea, altfel ţii tu mingea de volei sub apă, însă la un moment dat oboseşti, şi aceasta sare cât poate ea de sus spre mirarea tuturor celor din jur. Dacă tot vorbim despre Re(poziţionare), e bine că aceasta să vină de la REspect pentru tine, REspect pentru alţii, REsponsabilitate pentru toate acţiunile tale.
Fă un drive test cu cei apropiaţi şi confirmă-ţi sau infirmă-ţi punctele tari. Dacă trei oameni îţi spun că eşti cal, te duci şi cumperi o şa. Vezi care îţi sunt resursele individuale şi la ce mai ai de lucrat.
Una dintre greşelile reinventării este să crezi că trebuie să fii prezent pe orice reţea nouă de socializare. Decide-te care sunt platformele cele mai valoroase pentru tine. Să nu crezi că rebrandingul este doar despre social media. Nu uita de inteligenţă emoţională şi mai ales de modul în care te prezinţi verbal şi nonverbal.
Nu confunda brandingul cu „bragging- ul”. Indiferent de nivelul de inserţie socială la care te afli, de înfăţişare şi conduită generală, abilitatea de a-ţi transmite mesajul şi de a fi memorabil este decisivă în atingerea obiectivului. Ştii că brandul personal se construieşte pornind de la povestea ta. Este principalul vehicul al brandingului sau rebrandingului. Şi ştii de ce? Pentru că este calea cea mai scurtă între două suflete. Generează emoţie. Aliniază gândirea. Clarifică mesaje. Pentru că este „lipicioasă”. Este modul cel mai accesibil de a comunica în mod memorabil cine eşti, ce faci, de ce să lucrez cu tine, de ce să te aleg pe tine, de ce să cred în tine ş.a.m.d.
Ştiai că în primele 30 de secunde ale speech-ului tău audienţa a şi decis dacă să te asculte sau nu? Ei, poate sub lumina acestui nou felinar de pe strada ta, vei reconsidera cum te prezinţi, cum îţi începi prezentarea şi vei evita găurile de canal lăsate fără capac de pe aceeaşi stradă. Vorbitul în public este esenţial pentru brandul personal pe care vrei să îl ai. Te afli sub scanning direct din partea colegilor, şefilor, clienţilor etc de fiecare dată când vorbeşti, de fiecare dată când faci o prezentare. Aşa că nu îţi lăsa apariţiile la voia întâmplării. No phrase, no stage!
Luminiţa Oprea este Professional Public Speaker & Storyrtelling Trainer