White Image: ce trebuie să conţină în 2016 o strategie de digital marketing de succes
Iată câteva dintre priorităţile din digital marketing în anul care urmează:
Email marketing
Conform unui studiu realizat de Marketing Sherpa, 72% dintre persoane preferă ca brandurile să comunice cu ele prin intermediul emailului. Fie că este vorba despre achiziţia de noi clienţi, fie despre creşterea loialităţii celor existenţi, emailul rămâne în continuare cel mai eficient canal prin care marketerii pot ajunge la persoanele care şi-au exprimat interesul faţă de produsele sau compania lor. Din datele White Image, rata de conversie a anumitor emailuri cum sunt cele automate din programul de bun venit sau programul de abandon al coşului de cumpărături poate ajunge şi până la 20-40%. În cazul ratei de deschidere, în email marketing media se situează undeva între 20% şi 30%. Comparând cu Facebookul, unde reach-ul organic este de doar circa 6%, posibilitatea de a vedea/citi o comunicare prin email este de cinci ori mai mare.
Canalele de social media sunt eficiente pentru a atrage awareness şi pentru a direcţiona traficul pe site-ul companiilor, generând astfel leaduri datorită posibilităţii de a ajunge la o audienţă foarte mare. Email marketingul este cel care generează vânzări, prin posibilitatea de a face lead nurturing şi prin loializarea clienţilor existenţi.
Email marketingul are avantajul costului mai redus faţă de alte canale de marketing, este mai ușor de customizat (îţi poţi segmenta userii în liste şi le poţi trimite mesaje personalizate, relevante) şi are rezultate măsurabile.
Marketing Automation
Marketing automation se referă la un mix de tehnologii şi platforme care automatizează task-uri de marketing repetitive şi care permit marketerilor să comunice eficient, de-a lungul mai multor canale digitale (email, sms, social media, site etc) ‒ asta prin intermediul unui conţinut util şi mai ales personalizat, care ajută la transformarea prospecților în clienţi şi, nu în ultimul rând, a clienţilor în clienţi satisfăcuţi. Marketing automation aduce împreună canalele online dar şi pe cele offline, pentru ca acestea să fie administrate şi măsurate într-una şi aceeaşi campanie. În mare parte, posibilităţile de integrare a tuturor acestor canale sunt nelimitate.
Peste 20 dintre clienţii pentru care comunică White Image au implementate programe de automatizare – de exemplu programe de bun venit în care, printr-o serie de emailuri automate, noii abonaţi sunt încurajaţi să ofere mai multe date despre preferinţele şi interesele lor, le sunt prezentate segmentat produsele companiei, li se trimit vouchere pentru încurajarea primei achiziţii sau remindere pentru a face o anumită acţiune, la intervale regulate de timp. Alte programe au în vedere loializarea clienţilor existenţi şi încurajarea achiziţiilor repetate: le sunt recomandate automat produse în baza istoricului de achiziţii, acţiuni de upsell, cross selling sau targetare pe baza locului în care se află sau a magazinelor din care au cumpărat, pentru a genera mai multe vizite în magazine, şi multe altele.
Mobile marketing: între 48% şi 61% dintre emailuri sunt deschise pe mobil
Mobile marketingul are în vedere toate modalităţile prin care marketerii pot comunica prin intermediul device-urilor mobile cu targetul lor: de la SMS-uri, push notifications şi aplicaţii, până la geolocalizare şi mobile beacons.
Dacă până acum câţiva ani optimizarea pentru device-urile mobile era mai degrabă nice to have decât ceva necesar, în 2015 s-au produs câteva schimbări majore care fac ca, în opinia White Image, optimizarea şi mobile marketingul să fie indispensabile pentru anul următor ‒ începând de la faptul că Google a început să penalizeze site-urile care nu sunt optimizate, până la surclasarea desktopului la deschiderile emailurilor pe device-uri mobile (între 48% şi 61% dintre emailuri sunt deschise pe mobil, cu diferenţe în funcţie de industrie, conform datelor analizate pe clienţii White Image).
Consumatorii sunt în permanență conectaţi de pe telefoanele mobile şi pot cumpăra oricând, oriunde. Din ce în ce mai multe decizii de cumpărare sunt realizate via device-uri mobile, iar pentru a converti cât mai mulţi prospecţi în clienţi, marketerii trebuie să se asigure că întreaga experienţă pe device-urile mobile este „fără pată”. Ce înseamnă asta? Că tot procesul trebuie să fie optimizat pentru mobile – de la email până la landing page-ul în care ajunge userul şi achiziţia produselor pe site.
Customer Journey
Customer journey-urile de astăzi sunt din ce în ce mai complexe şi interacţionează cu mai multe canale de marketing că niciodată. În opinia White Image, schiţarea unui customer journey trebuie să stea la baza oricărei strategii de marketing digital, pentru a afla rolul jucat de fiecare canal de marketing digital în experienţa generală a consumatorului, pentru a afla care sunt paşii pe care îi parcurge fiecare client în interacţiunea cu brandul (de la contactul iniţial, trecând prin procesul de engagement până la o relaţie pe termen lung) şi pentru a îmbunătăţi întreaga performanţă de marketing.
Cu cât sunt mai multe puncte în această interacţiune, cu atât mai posibilă devine existenţa unor decalaje între ele. Cunoscând toate detaliile legate de punctele de interacţiune, pot fi analizate acelea în care experienţa poate fi îmbunătăţită:
- Acţiuni: ce face clientul în fiecare etapă/stadiu? Ce acţiuni întreprinde singur pentru a trece la următoarea etapă?
- Motivaţii: ce anume îl motivează pe client să treacă la următoarea etapă? Care sunt emoţiile care stau la baza avansării în următoarea etapă? De ce le pasă să avanseze?
- Întrebări: care sunt incertitudinile sau ce alte lucruri previn avansarea clientului de la o etapă la alta?
- Bariere: ce bariere care ţin de companie (costuri, procese, implementare etc) stau în calea avansării la etapa următoare?
Spre exemplu, o analiză a punctelor de interacţiune a prospecților unei companii B2B poate să indice faptul că celor care se abonează la newsletter pentru că sunt interesaţi de produsele companiei nu le sunt oferite suficiente informaţii pentru a trece la etapa următoare (cererea unei oferte). Cum poate fi îmbunătăţit acest punct din customer journey? Automatizând comunicările trimise prospecților, cu mesaje relevante pentru ei, în funcţie de comportamentul în site şi de alte demografice (mărimea companiei, industrie etc). Soluţia White Image permite automatizarea tuturor acestor comunicări, de-a lungul întregului customer journey.
White Image, agenție fondată în 2003, este leader în tehnologii de Marketing Intelligence & Marketing Automation, integrând canale de comunicare precum: email, SMS, web, social & mobile și oferind servicii complete de consultanță strategică și creativă. White Image a obținut în 2014 3 premii internaționale pentru performanță în colectarea de leaduri; pentru Altex Romania, Porsche Inter Auto și Renault Romania, premiile au fost câștigate pentru comunicare relevantă și conversii de clienți. În prezent deținem 7 premii internaționale.
Printre clienții White Image se numără: ING Bank, NN Asigurări, Alpha Bank, Erste Asset Management, Skoda, Seat, Audi, Volkswagen, Noriel, Vola, Farmaciile Dona, Noriel, Happy Tour, Romstal, Aerotravel, TNT, Hostway, Flanco, Dacia, Renault, Ensight, Gândul, Depozitul de papetărie, Olx, Qualians, Paravion, Ziarul Financiar, Xella, CAT, Animax, XTB, Dent Estet, Lindab, NNDKP.