Viitorii antreprenori au o mai bună gândire analitică decât restul tinerilor
În ceea ce privește cele mai importante trei obstacole pentru a începe propria afacere, studenții menționează: lipsa capitalului de început, teama de eșec și situația economică incertă. În privința capitalului, fondurile europene ar reprezenta sursa principală de finanțare a start-up-ului personal.
Cei mai importanți factori ai succesului în afaceri sunt considerați de către tineri: ideea afacerii, calitatea planului de afaceri și calitatea rețelei de contacte de business.
Dacă doar 5% dintre antreprenorii români respondenți în studiul EY Barometrul antreprenoriatului românesc consideră că eșecul în afaceri este în societatea românească perceput ca prilej de învățare, tinerii studenți sunt mult mai optimiști. 22% dintre ei consideră eșecul în afaceri o oportunitate bună de a învăța.
Citeşte şi: Unul din doi studenţi vrea afacere proprie în următorii ani
Tot tinerii sunt mai optimiști decât antreprenorii consacrați în privința mentalităților românești: 47% consideră că spiritul antreprenorial este susținut de mentalitățile și valorile locale, față de doar 35% dintre antreprenori care consideră același lucru.
Printre studenții români, cea mai mare notorietate ca antreprenor o deține Ion Țiriac, urmat de Marius Ghenea, antreprenor în serie şi business angel, și Dragoș Anastasiu (Eurolines). În cazul antreprenorilor străini, Steve Jobs este devansat ca notorietate de Bill Gates în rândul tinerilor români.