Uneori, 70% este suficient. Exemplul Dropbox
Contrar aparenţelor, clasicul “give your hundred percent” nu se aplică întotdeauna ad litteram. Ba uneori, nu este nevoie nici de 90%. În cazul Dropbox, de pildă, procentajul merge chiar până la 70%.
Conceput ca un serviciu de tip cloud pentru găzduirea fişierelor, Dropbox are în prezent peste 1.200 de angajaţi, cu peste 60% mai mulţi decât în anul precedent, şi peste 300 de milioane de utilizatori la nivel global. O performanţă atinsă în opt ani de la lansarea serviciului ca o companie start-up.
Cum reuşeşte, aşadar, această companie să monitorizeze performanţele angajaţilor săi şi cum se asigură că toată lumea merge în aceeaşi direcţie? Ne răspunde chiar directorul operaţional al Dropbox, Dennis Woodside, printr-o intervenţie la evenimentul Goal Summit 2015, găzduit de BetterWorks.
Evaluări frecvente ale performanţelor
Conform COO-ului Dropbox, echipele de ingineri ale companiei lucrează în “curse” de şase săptămâni. Mai precis, fiecare echipă de dezvoltare are la dispoziţie o lună şi jumătate pentru a completa fiecare proiect la care lucrează.
“E nevoie de foarte multă planificare când lucrezi atât de rapid”, explică Woodside, citat de Business Insider.
În fiecare lună, însă, board-ul companiei solicită un raport despre obiectivele generale, prin care sunt revizuite eventualele probleme cu care se confruntă angajaţii în mod frecvent.
Orientare către echipă
Piaţa pe care activează Dropbox este una dintre cele mai competitive la ora actuală, iar compania concurează atât cu nume grele din domeniu, ca Google sau Facebook, cât şi cu alte start-up-uri care îşi fac loc în piaţă.
Cu toate acestea, Woodside susţine că este în continuare interesat de două aspecte importante în alegerea angajaţilor: o gândire orientată către echipă şi un răspuns clar în privinţa rolului pe care îl joacă fiecare într-un anumit proiect.
Rată de atingere a obiectivului de doar 70%
În aceeaşi conferinţă, COO-ul Dropbox a ţinut să precizeze că, de regulă, se aşteaptă ca angajaţii companiei să-şi atingă obiectivele stabilite într-o proporţie de doar 70%. Restul este considerat a fi o ţintă generală, mai greu de atins într-un termen scurt.
În plus, există întotdeauna riscul apariţiei unor situaţii neprevăzute, care pot duce oricând la ajustarea obiectivelor. Pentru a evita, însă, o atmosferă prea încărcată, angajaţii au ocazia, în acelaşi timp, să se elibereze de stress prin diverse evenimente interne, precum HackWeek, unde toate întâlnirile sunt anulate timp de o săptămână, astfel încât oamenii să poată lucra la “construirea unor lucruri noi”, nu neapărat legate direct de companie.