Un business important pierde lupta cu viitorul
Iar datele arată că sunt tot mai mulţi retaileri clasici care nu reuşesc să se menţină pe piaţă pentru că afacerile online sunt mult mai accesibile.
Toys R Us, a anunţat că, până la sfârşitul anului, va vinde sau va închide toate cele aproape 900 de magazine pe care le deţine în Statele Unite. 30.000 de locuri de muncă sunt în pericol. Iar următoarele pe listă sunt magazinele din Asia şi din Europa Centrală. Este încă un exemplu de retailer clasic ce a pierdut lupta şi nu a reuşit să ţină pasul. A acumulat datorii şi nu a reuşit să evite falimentul, potrivit digi24. Cu o istorie de peste 70 de ani, Toys R Us, înfiinţată în New Jersey, nu a reuşit să ţină piept unor giganţi precum Target, Amazon şi Walmart, care vând la preţuri mult mai accesibile, mai ales că au o prezenţă puternică în online. La nivel mondial, Toys R Us are peste 1.600 de magazine.
În ultima perioadă, lanţul american de jucării a încercat fără succes să găsească un cumpărător sau să ajungă la un acord de restructurare a datoriilor către creditori. Compania a fost preluată în 2005 de un grup de investitori, dar banii acestora nu au ajutat-o. Toyr R Us s-a tot luptat să-şi crească vânzările după ce a depus cererea de intrare în faliment, în septembrie anul trecut.
Pentru operaţiunile din Asia şi din ţările central-europene – printre care Germania, Austria şi Elveţia, compania americană a anunţat un proces de reorganizare şi vânzare.