Tendinte pe piata de training
Dezvoltarea oamenilor este o componenta critica pentru orice organizatie care urmareste sa-si creasca performanta. Afacerea nu poate sa faca pasi inainte daca oamenii care pun in miscare mecanismul nu cresc, la randul lor.
Decizia de a apela la un program de training nu ii priveste doar pe responsabilii HR din companie. La fel de mult ar trebui sa fie interesati de subiect managerii departamentelor operationale. Acestia cunosc mai bine decat oricine care sunt nevoile concrete ale echipei pe care o coordoneaza.
Pe piata romaneasca, decizia de a solicita serviciile unei firme specializate este in general o optiune conjuncturala, incercandu-se acoperirea unor nevoi punctuale. Foarte rar dezvoltarea oamenilor este urmarita strategic. Cu toate acestea, pare sa fie just apreciata la nivel managerial relevanta pentru business a demersului de invatare: 90% dintre respondentii studiului sunt de acord ca trainingul este o modalitate de crestere a rezultatelor de afaceri.
Cat costa un program de training
Cea mai mare parte a companiilor financiar-bancare au platit in jur de 1.200 de euro pentru o zi de training. Dintre acestea, peste 80% au considerat suma ca fiind onorariul mediu de pe piata de training.
In industria farmaceutica, companiile care au platit sub 1.000 de euro pe zi (36%) au considerat aceasta suma ca fiind media pe piata. In telecomunicatii si FMCG, un procent destul de mare de firme (33,3%, respectiv 44,4%) au platit intre 1.200 si 1.500 de euro pentru o zi de pregatire.
Atunci cand sunt rugati sa nominalizeze criteriile de selectare a unei firme de training, managerii nu considera „pretul" ca fiind un element semnificativ. Cea mai mare atentie ii acorda totusi sectorul FMCG, unde se situeaza pe locul trei, inainte de „reputatia trainerilor" sau de „know-how-ul international".
Care sunt competentele cele mai cautate
Dezvoltarea abilitatilor de vanzare este prioritara pentru majoritatea companiilor din sectorul financiar-bancar si din telecomunicatii. Urmeaza, in topul competentelor cel mai bine cotate in aceste industrii, puterea de negociere si abilitatile de prezentare.
Pentru industria hoteliera si retail, prioritara este dezvoltarea abilitatilor de customer service. Firmele din industria farmaceutica si FMCG pun un mai mare pret pe abilitatile necesare segmentului middle management: comunicare interpersonala, coaching sau managementul echipei.
Cea mai mare „lacuna" pe care companiile au remarcat-o la programele de training se refera la componenta „abilitati de -leadership". In rest, programele neacoperite de catre furnizorii de training variaza in functie de industrie: analiza de risc (financiar-bancar), targeting (farmaceutic), finance for nonfinance (telecomunicatii) sau public relations (industria hoteliera).
Cum arata furnizorul ideal de training
Se observa o crestere a accentului pus pe experienta si notorietatea trainerului si o tendinta crescatoare a nevoii de programe foarte adaptate, nu numai pe sector, ci si pe client. Tendinta se contureaza mai ales pentru departamentele de logistica, administrativ si marketing, domenii in care furnizorii de training nu au reusit sa acopere cererea.
Principalele criterii dupa care majoritatea companiilor selecteaza o firma de training sunt: experienta intr-o industrie specifica, know-how-ul international, flexibilitatea programelor, reputatia trainerilor si a companiei si recomandarile altor persoane. Studiul arata ca principalele surse de informare cu privire la piata de training sunt internetul si revista CARIERE.