Tehnologia cu bune și rele. Cum trebuie să comunice liderii în epoca izolării
Dan Schawbel expert în viitorul locurilor de muncă (future workplace expert), vorbește în cea mai recentă carte a sa Back to Human: How Great Leaders Create Connection in the Age of Isolation despre impactul suprasolicitării la locul de muncă ca urmare a folosirii tehnlologiei și modul în care liderii pot construi relații de durată cu oamenii, în epoca izolării. Acesta spune că email-ul ar afecta cel mai mult relațiile cu angajații atunci când e vorba de gestionarea conflictelor de muncă sau de noi angajări.
Folosirea tot mai mult a tehnologiei la locul de muncă a avut ca rezultat o creștere a timpului de lucru, mai puține zile de odihnă în concediu, cerința ca angajații să fie întotdeauna „la datorie”. Toate acestea au dus la epuizare psihică și fizică, binecunoscutul de acum burnout. Și atunci când angajații din diferite motive nu se pot concentra la locul de muncă, evident duce la scăderea profitabilității firmei.
Așadar, ce pot face liderii pentru a preveni epuizarea și a construi o relație de lungă durată cu echipele lor?
Dan Schawbel expert în viitorul locurilor de muncă (future workplace expert), vorbește în cea mai recentă carte a sa Back to Human: How Great Leaders Create Connection in the Age of Isolation despre faptul că doar comunicarea față în față rămâne cea mai potrivită cale de a stabili o legătură reală, umană, a managerilor cu echipele lor. Printre altele, el susține că tehnologia a creat iluzia angajaților că se simt „conectați” dar în realitate cei mai mulți se simt izolați de colegii lor și ceea ce își doresc este un sentiment de conectare autentică.
E-mailul afectează cel mai mult conexiunea umană
Prea mulți lideri folosesc tehnologia în opinia sa atunci când comunică. Pentru că sunt fie dependenți de ea, fie preferă comoditatea de a trimite mesaje text sau de a trimite un e-mail în loc de a da un telefon sau să se întâlnească cu acea persoană. Potrivit lui Schwabel, e-mailul afectează cel mai mult conexiunea umană iar o conversație față în față va avea mult mai mult succes decât o suită de mailuri schimbate pe aceeași temă. Mesajele text și e-mailurile nu reprezintă modalități eficiente de gestionare a conversațiilor emoționale la locul de muncă, în situații cum ar fi angajarea sau gestionarea conflictelor.
Conversațiile față în față cu liderul construiesc încrederea angajaților. Angajații sunt mai predispuși să vobească despre provocări și despre problemele personale în conversațiile față în față, spre deosebire de comunicarea electronică. Organizarea unor întâlniri regulate, în special întâlniri la unu, reprezintă o modalitate excelentă de a lupta împotriva burnout-ului și de a îmbunătăți performanța echipei. Nu-i așa, doar angajații fericiți fac clienții fericiți!
***
Dan Schawbel este unul dintre cei mai bine vânduți autori ai New York Times, Partner și Research Director la Future Workplace și creatorul Millennial Branding și WorkplaceTrends.com.
Este autorul a două cărți de carieră: Promote Yourself și Me 2.0.
Cea de a treia carte a sa Back to Human: How Great Leaders Create Connection in the Age of Isolation, a fost dată publicității luna aceasta (13 noiembrie 2018).