Sylwia Piankowska: Liderul adevărat are viziune pentru dezvoltarea organizației, este capabil să antreneze echipa, să o motiveze, să îi ofere libertate și sprijin
Sylwia Piankowska, General Manager GlaxoSmithKline Consumer Healthcare pentru România și Balcani, și-a început cariera în marketing deținând funcția de manager de brand pentru bine-cunoscutul brand Panadol din Polonia. După câțiva ani, s-a alăturat echipei de marketing pentru regiunea CEE, responsabilă de Europa Centrală și de Est (30 de piețe, Rusia, Polonia, România, Cehia, Ungaria și Ucraina fiind unele dintre cele mai mari).
Imediat după concediul de maternitate, a fost promovată în funcția de director regional de marketing, ocupându-se de portofoliul de îngrijire a sănătății orale și a fost responsabilă de toate activitățile de marketing ale unor branduri din regiune, precum Sensodyne, Parodontax, Corega și Aquafresh. A fost una dintre cele mai mari provocări, după cum își amintește, să ia în considerare o promovare la scurt timp după ce a născut gemeni. „Au existat îndoieli din partea mai multor oameni, inclusiv din partea prietenilor și a familiei mele, referitor la faptul că nu ar fi fost momentul potrivit. Dar oportunitățile nu apar în fiecare zi și dacă există una pe care dorim să o urmăm cu adevărat, ar trebui să nu ezităm și să căutăm sprijin pentru a putea gestiona totul.”
După ’89 afacerile și managementul au oferit oportunități de dezvoltare fantastice
Baza educației Sylwiei Piankowska o reprezintă managementul, domeniu în care a absolvit un masterat la Universitatea din Varșovia, așa că, de fapt, cariera în management a fost un pas natural. „Când m-am gândit ce studii să aleg, la câțiva ani după ‘89 și instituirea pieței libere în Polonia, afacerile și managementul au oferit oportunități de dezvoltare fantastice. Am decis să mă înscriu la Facultatea de Management a Universității din Varșovia, fiindcă am crezut că este cea mai bună cale de a modela felul în care va arăta și se va dezvolta Polonia.”
Chiar din perioada studiilor a început să lucreze în P&G, fapt care a reprezentat o dezvoltare și o pregătire extraordinară în domeniul marketingului, afacerilor și înțelegerii consumatorilor. În 2002, s-a alăturat echipei GSK și de atunci lucrează în cadrul acestei companii.
Ulterior a făcut studii postuniversitare de „Psihologie a comportamentului consumatorului” la Facultatea de Psihologie de la Universitatea din Varșovia, pentru a-și consolida abilitatea ca specialist în marketing și pentru a înțelege mai bine nevoile consumatorilor. „Cred că pentru a fi un lider eficient este bine să avem o cunoaștere cât mai completă și o înțelegere cât mai vastă a lumii din jurul nostru. Trebuie să creștem, să ne dezvoltăm continuu și să dăm curs pasiunilor. Asta ne face să reușim în viață și în carieră.”
În GSK, oamenii prețuiesc integritatea și transparența
Deși au trecut 15 ani de la primul interviu pentru GSK, ea își amintește că a fost impresionată de calitatea oamenilor pe care i-a întâlnit, oameni care se concentrează asupra rezultatelor, dar care păstrează întotdeauna consumatorul în centrul activităților lor; oameni care prețuiesc integritatea și transparența, care caută întotdeauna soluții.
Visul ei a fost de a deveni lider în afaceri (director general), iar promovările au condus-o spre împlinirea acestuia. A avut ocazia de a se muta în departamentul de vânzări și a devenit director de vânzări pe canalul Mass Market în Polonia.
O mare oportunitate de dezvoltare, dar și o provocare importantă, după cum spune, deoarece a însemnat mutarea în vânzări după o lungă carieră în marketing. „A trebuit să construiesc încrederea și respectul în rândul colegilor de vânzări, fără a fi un expert în domeniul lor. Însă am reușit și am construit împreună o performanță foarte solidă și care mi-a arătat că am un viitor în leadershipul în afaceri.”
Performanță puternică în România
Astfel, în ianuarie 2017, s-a mutat la București și a devenit director general al GSK Consumer Healthcare pentru România și Balcani. „Încurajez pe toată lumea să încerce oportunități diferite de dezvoltare și învățare, pentru că acesta este cel mai bun mod de a avea diferite perspective, de a afla ce domeniu ți se potrivește și ce te motivează.”
Conduce o echipă care depășește 130 de oameni și alături de care a desfășurat multe proiecte, printre care lansarea noii paste de dinți Sensodyne Rapid Relief, care a fost apreciată de consumatori și se bucură de vânzări foarte bune. De asemenea, a fost extrem de entuziasmată să lanseze un nou val al campaniei educaționale „Zâmbește România”, aflată deja în al șaselea an de când compania îi ajută pe români să facă alegeri bune cu privire la igiena lor orală. În acest an, s-au concentrat pe generația tânără, copii și adolescenți, pentru a se asigura că își clădesc obiceiuri sănătoase de igienă orală, în special periatul dinților de două ori pe zi, în fiecare zi.
„Conducerea echipei din România și Balcani este un privilegiu. Echipa are o mentalitate fantastică, depune mult efort pentru a se asigura că avem consumatori mulțumiți de produse și care au cea mai bună experiență de cumpărare și utilizare. Membrii echipei sunt foarte dedicați și muncesc din greu pentru a aduce cele mai bune produse pe piață.”
În afara activității profesionale, sunt mama unor gemeni cu vârsta de 7 ani, Natalia și Aleksander, și soția lui Tomasz. În anul 2017, prioritatea mea a fost să mă asigur că familia mea este fericită în București și copiii mei se adaptează bine noului mediu, mai exact o țară, un oraș, o școală, precum și prieteni noi. A fost un an dificil, dar fantastic pentru noi. Am găsit un adevărat cămin în București. Am petrecut timp împreună explorând orașul și țara. Avem deja locurile noastre preferate, cum ar fi parcul Herăstrău din București, Constanța, cu un cazinou uimitor pe malul mării, sau Brașovul cu împrejurimile sale frumoase.
Echilibrul dintre viața profesională și cea personală este tot timpul o provocare pentru orice mamă care lucrează. Nu este întotdeauna ușor, dar cu priorități clare este mai simplu de gestionat. Cred că suntem foarte rapizi și eficienți la locul de muncă, pentru a ne asigura că putem petrece timpul cu familia și copiii, fiindcă și ei au nevoie de atenția și de energia noastră. Îmi împart timpul în mod clar când sunt cu copiii, nu-mi deschid laptopul și nu-mi verific e-mailurile pe telefonul mobil. Copiii sunt observatori fantastici. Vor remarca imediat dacă atenția mea nu este pe deplin îndreptată asupra lor și vor fi dezamăgiți. De aceea, timpul pentru cină, cititul înainte de culcare, timpul petrecut în weekenduri și vacanțe este în totalitate pentru ei.
Arta este unul dintre hobby-urile mele, dar sunt interesată și de designul interior. Probabil că nu îmi influențează direct viața profesională, dar îmi dau energia și relaxarea necesare pentru a-mi îndeplini sarcinile profesionale mult mai bine.
Sunt fericită să avem o performanță puternică în businessul nostru, cu lansări reușite de inovații, atât în România, cât și în Balcani, și sunt foarte mândră să văd rezultatele echipei talentate din GSK CH. – Sylwia Piankowska, General Manager GlaxoSmithKline Consumer Healthcare pentru România și Balcani
Articol preluat din numărul 243/decembrie 2017 al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click aici.