Strategii de management: cum îți promovezi cel mai eficient afacerea
O bună parte dintre start-up-uri și micile afaceri au o problemă comună: nu reușesc să identifice corect potențialii clienți și să fie „găsite” de aceștia. Indiferent de calitatea produsului pe care îl comercializezi sau de serviciul pe care îl prestezi, site-ul afacerii tale nu se va bucura succes fără o strategie clară.
Pentru a își promova afacerea, managerii au la dispoziție fie metoda SEO, în vederea optimizării site-ului pentru motoarele de căutare, cu precădere Google în Romania, fie campanii PPC, respectiv anunțurile plătite la Google și partenerii săi, cunoscute sub denumirea PPC sau Pay Per Click.
Care dintre aceste opțiuni este mai potrivită pentru tipul tău de afacere?
Cu siguranță, atunci când vorbim de un buget restrâns, nu îți permiți să pierzi banii de publicitate. Dacă optezi să alegi servicii SEO, în situația în care strategia este corectă, prin tehnici specifice de optimizare site, site-ul se va poziționa mai sus în afișarea rezultatelor din Google, pentru o durată de timp mai lungă. Rezultatele organice afisate de motoarele de cautare au mai multe șanse de a fi accesate. Totodată, utilizatorii vor avea mai multă încredere în site-ul respectiv, deoarece aceștia fac diferența dintre reclama plătită și performanțele unui business adevărat. Totodată, SEO este mai eficient din perspectiva căutărilor locale și poate îmbunătăți gradul de vizibilitate pe internet pentru o durată de timp, fără a fi necesar să investești într-o reclamă care nu generează rezultate pe termen lung.
Campaniile PPC vs. Servicii SEO
De cealaltă parte, o campaniie PPC presupune sume importante alocate periodic și constant pentru a-ți afișa conținutul publicitar în fața utilizatorilor targetați. Așadar, serviciile SEO ajută potențialii clienți să te găsească mai ușor, în timp ce dacă optezi pentru campaniile de pay per click tu vei găsi potențialii clienți prin intermediul sponsorizărilor la Google.