Silviu Toader: Pasiunea face diferența dintre un job și o carieră
.„Am început să lucrez din timpul facultății, iar după absolvire am ales să continui cu noua profesie, încurajat și provocat de noua responsabilitate de manager pe care o primisem. Acest lucru s-a întâmplat relativ repede, pe fondul rezultatelor obținute”, își amintește Silviu Toader de promovarea de la 26 de ani. Ulterior, în 2001, a făcut primii pași către domeniul farma, când a decis că a sosit momentul să răspundă unei alte provocări profesionale, ca Director de Vânzări și Marketing în cadrul SSL International – producătorul brandurilor DUREX și Scholl.
Lucrase deja șase ani la Wrigley România, acumulase experiență în diverse departamente – Sales, Marketing, Logistică –, și simțea nevoia să aplice toate aceste cunoștințe la un nivel de responsabilitate ridicat.
„Asta mi-a oferit SSL, prin oportunitatea noului loc de muncă.” Totodată, industria în care SSL derula 80% din cifra de afaceri reprezenta o provocare în sine. „Industria îmi era cunoscută din experiențele profesionale anterioare; toate companiile în care am activat au legătură cu industria farmaceutică sau, mai exact, cu zona de farmacii, având produse specifice adresate pacienților.”
Cu toate acestea, noul domeniu de activitate a venit la pachet cu toate provocările specifice: instabilitate legislativă, schimbări de la un an la altul care creează incertitudine și afectează toate companiile farmaceutice, clawback-ul sau lista medicamentelor compensate. „Totodată, cred că o provocare importantă, dar și o responsabilitate socială, este aceea de a căuta soluții de creștere a piețelor în care activăm, oferind soluții inovative și calitative pentru sănătatea oamenilor”, spune Silviu Toader.
Totuși, el spune că este dificil să găsești soluții inovative într-o industrie în care ceea ce a fost de descoperit din punct de vedere operațional a fost deja descoperit.
În plan individual, în paralel cu noile poziții manageriale, el s-a specializat în managementul companiilor, încercând permanent să răspundă unor întrebări sau dileme profesionale, prin studiu, dar și urmând cursuri diverse de specializare atât în România, cât și în alte țări. Astfel, a urmat cursurile unui program de Executive MBA în cadrul ASEBUSS, un curs de Management în cadrul Manchester Business School, un program de Excelență în Management în cadrul EXECEDU și alte programe scurte de dezvoltare.
„Recomandarea pe care o fac din tot sufletul este ca întotdeauna să punem pasiune în tot ce facem, iar rezultatele nu vor întârzia să apară. Pasiunea face diferența dintre un job și o carieră”, spune Silviu Toader, General Manager Omega Pharma.
Câte ore din zi alocați muncii?
Atâtea ore câte sunt necesare. Nu cred într-o formulă secretă sau un program prelungit, dar am câteva principii pe care mi le urmăresc cu strictețe.
Cum păstrați echilibrul între viața privată și cea profesională?
Liniștea vieții personale vine dintr-o înțelegere a misiunii mele profesionale de către familie și prieteni. Sunt întotdeauna sincer cu cei dragi mie, am grijă să nu-mi simtă lipsa.
Cum priviți voluntariatul? În ce campanii ați participat activ?
Este o stare de spirit, ceva ce trebuie făcut dacă simți, și nu ca să fie promovat cumva. Sigur că forța exemplului ajută, dar lucrul asta trebuie înțeles dincolo de imagine. Mă implic în orice campanie despre care consider că are nevoie de sprijinul meu. Îmi plac proiectele legate de ecologie, ființe ce au nevoie de sprijin – fie că sunt copii, bătrâni sau alte categorii.
Principalele proiecte coordonate de Silviu Toader au fost:
• În Wrigley a fost direct implicat în schimbarea „drumului către piață” pentru produsele aflate în portofoliul companiei.
• În SSL România a construit o echipă de reprezentanți zonali care, ulterior, au devenit manageri și lideri în diverse alte companii.
• În SSL Bulgaria a adăugat un nou partener care a consolidat poziția companiei în piață.
• În Perfetti a dezvoltat o categorie de produse care, într-o perioadă scurtă de timp, a devenit lider de categorie și reper în piață. Totodată, a fost implicat direct în restructurarea afacerii.
• În Omega Pharma s-a ocupat de reașezarea completă a companiei din toate punctele de vedere, atât în România, cât și în Republica Moldova: organizațional, operațional, financiar.