Sfaturi pentru a vă îmbunătăți abilitățile de comunicare
George Bernard Shaw a spus cândva: “Singura mare problemă în comunicare este iluzia că aceasta s-a întâmplat”. Lipsa comunicării la locul de muncă cauzează probleme ca frustrarea, neînțelegerile și performanțe slabe, din care rezultă, de obicei, fluctuații de personal. Cele mai multe probleme legate de locul de muncă pornesc din lipsa de comunicare.
Cum comunică managerii eficienți cu angajații și felul în care angajații comunică între ei sunt elemente cruciale ale unui mediu de muncă productiv. La fel ca scrisul, managementul timpului, al organizațiilor, etc., comunicarea este o abilitate care trebuie învățată și practicată. Deci, ce puteți face pentru a vă îmbunătăți abilitățile de comunicare la locul de muncă?
1. Fiți clari și conciși
Păstrați-vă timp pentru a vă organiza gândurile și exprimați-vă dorințele cât mai clar și mai concis. Managerii și angajații nu doresc să analizeze câteva cuvinte pentru a descoperi ce anume vreți să spuneți sau ce vreți ca ei să facă.
2. Nu uitați de normele digitale
Email-urile și mesajele text sunt platforme notorii pentru erorile de comunicare. Atunci când scrieți un email, recitiți-l de mai multe ori pentru a vă asigura că tonul este unul formal, că nu există erori de ortografie sau redactare și nu uitați primul sfat – că mesajul trebuie să fie clar și concis. Dacă cererea dumneavoastră este limitată de timp sau dacă există o problemă, continuați printr-un apel telefonic, pentru a vă asigura că mesajul este primit așa cum vă doriți. Niciodată să nu răspundeți la un email sau mesaj text atunci când sunteți nemulțumiți sau supărați, este foarte neprofesional și poate aduce consecințe neplăcute, mai ales dacă răspundeți unui mesaj primit. Este important să vă amintiți că nu toți stăpânesc sau este posibil ca nici măcar să nu fie conștienți de normele digitale.
3. Conștientizați-vă propriul limbaj corporal
Fiți atenți la mesajul pe care-l transmiteți prin limbajul trupului. Acesta include expresii faciale, posturi, mișcări ale ochilor și poziția pe care o adoptați față de persona cu care vorbiți.
Citeşte mai mult pe dorudima.ro