Școala viitorilor lideri
Școala viitorilor lideri, Psihosucces, își propune dezvoltarea inteligenței emoționale a copiilor, într-o lume în care iraționalul și stresul predomină viața socială a generației tinere, iar dezvoltarea spiritului de inițiativă, a inteligenței în afaceri reprezintă obiectivul major al acestui proiect educațional.
Primul domeniu de activitate pe care micuții îl exploatează deja este cel al mass-media. Și cum, dincolo de talentul înnăscut, jurnalismul reprezintă o afacere grea, dar bănoasă, copiii au înființat primul lor ziar, Ziarul Psihosucces și îl conduc de la A la Z. Profesorii au ținut să le explice viitorilor lideri că expresia “Nu contează ce faci, contează cât convingi că faci” nu reprezintă doar o banală lozincă, ci un principiu după care aceștia se vor ghida în viață. Una dintre cele mai importante lecții pe care “mini-studenții” au fost nevoiți să le învețe este cum să gestioneze eventualele probleme care pot apărea într-o afacere, inclusiv din perspectivă economică, nu doar editorială.
Psihologul Camelia Stavarache, coordonatorul proiectului educațional Psihosucces Kids, afirmă că participanții la acest club sunt copii inteligenți, cu părinți inteligenți și iubitori, preocupați de viitorul lor, dar în acest context poate apărea și un revers al iubirii. “Unii copii suferă de “răsfăț”, de tirania lui “mie, mi se cuvine”. Efectele răsfățului sunt diminuarea autonomiei și scăderea rezistenței la obstacole. În acest sens, a-i învăța să-și facă o afacere, îi pune în situația de a asimila refuzul și dificultățile, de a-și dezvolta stima de sine. De exemplu, nu toți cititorii vor fi încântați de ziarul lor sau nu toate jucăriile se vor vinde la prețul dorit la licitația organizată și condusă chiar de ei. Mulți părinti îmi spun că, imediat după prima lor vânzare, prichindeii de 4-5 ani au cerut în mod spontan să doarmă singuri”, adaugă psihologul Camelia Stavarache. “Când i-am spus Universitatea Psihosucces Kids, ne-am gândit la sensul latinesc al cuvântului și anume, acela de totalitate: o comuniune între artă, știință, comunicare și business”, ne spune psihologul.
Părinții își pot înscrie copiii la Psihosucces Kids pe website-ul dedicat proiectului.