Schimbare la 180°
Pana in 2003, Corina Pacuraru a dezvoltat doua afaceri in telecomunicatii, de la nivelul considerat empiric acum, al primelor sapte canale TV transmise pe cablu, la cel de transmisii TV, date si voce prin fibra optica“ isi aminteste Corina Pacuraru. Apoi a decis ca domeniul in care avea sa isi continue drumul de antreprenor sa fie unul care o pasiona de multa vreme, si anume turismul, concretizat prin infiintarea agentiei Perfect Tour. “Am intrat in acest domeniu din hobby. Unul comun, pe care il gasesti cu usurinta in CV-urile oricarui aplicant de joburi – calatoriile. Si nici macar nu doream sa fac mai mult decat de a-mi satisface acest hobby.
Schimbarea a fost usoara, pentru ca am trecut de la o afacere mare, cu peste 200 de angajati, la una cu doar… 5. Apoi cresterea afacerii s-a facut odata cu adaptarea mea la noul domeniu. N-a fost tocmai greu – a fost chiar placut.“
Background-ul sau era total diferit, fusese asistenta medicala timp de 8 ani si terminase ingineria, dar in industria… alimentara. Importante pentru reusita sa au fost spiritul antreprenorial, viziunea si determinarea.
Provocarile sunt oportunitati
Unul dintre secretele reusitei sale este faptul ca a privit intotdeauna provocarile ca pe oportunitati. Oportunitati au fost introducerea de servicii care nu existau la un anumit moment, ca de exemplu customer care, call center 24 de ore, crearea in mai putin de un an a unei retele de 40 de agentii perfect functionale la un anumit moment. Si criza a fost o provocare plina de noi perspective. „Acum, ceea ce mi se pare cel mai provocator este identificarea oportunitatilor pe care ni le pot oferi alte piete. Si bineinteles, dezvoltarea afacerii acolo unde acestea exista.“
Privind comparativ cele doua experiente avute ca antreprenor, isi da seama ca a evoluat de la a raspunde primului impuls la a analiza mai profund situatiile, la a face simulari si scenarii pentru ce s-ar putea intampla in urma unei decizii, de la decizii luate de una singura, la cele luate impreuna cu top managementul firmei… Intr-un cuvant, evalueaza mult mai bine fiecare situatie si considera ca schimbul de idei si hotararile luate de un grup au mult mai multe sanse de succes decat cele individuale.
Cum „ataci“ un domeniu total nou
1. Studiaza!
2. Afla cum au facut altii performanta in domeniul in care ai intrat!
3. Invata regulile noului domeniu!
4. Fii foarte atent la tendintele pietei, la ceea ce asteapta consumatorii de la cei din domeniul tau!
5. Adu alaturi de tine specialisti sau identifica-i pe cei care au potential de a face performanta alaturi de tine!