Rucsandra Hurezeanu: „Când nu ai bucuria fiecărei zile, rezultatele se lasă aşteptate”
Fără să stea pe gânduri îşi descrie afacerea de succes în câteva cuvinte precum inovaţie, siguranţă, tradiţie. Compania şi marca Ivatherm, pe care a creat-o acum şase ani, este un produs al unei pasiuni mai vechi pentru cosmetice şi produse de îngrijire a pielii. A fost o îmbinare fericită între această fascinaţie pentru creme, texturi, parfumuri şi cunoştintele acumulate de-a lungul anilor de studiu ale medicinei, dermatologiei şi experienţa din vânzări şi marketing în industria farmaceutică.
Produsele dermatocosmetice, comercializate exclusiv în farmacii, sunt încă un culoar de nişă în industria frumuseţii, care a cunoscut o dezvoltare rapidă în lume. Ele se remarcă printr-o concentraţie mai mare a ingredienţilor activi, teste clinice de eficienţă şi siguranţă chiar şi pentru pielea cea mai sensibilă. „De aceea ele se bucură de recomandarea medicilor dermatologi, colaboratorii noştri cei mai vechi şi constanţi, încă de la începuturile companiei. Realizăm împreună cu ei studii clinice de eficienţă ale produselor noastre care devin ulterior instrumente preţioase de marketing şi unul din principalii piloni de branding“, crede Rucsandra Hurezeanu.
Performanţa ţine de fiecare dată de perseverenţă, rigurozitate, consecvenţă.
Prezenţa femeilor în mediul de business este binevenită, pentru că ele aduc puţină culoare în acest mediu destul de arid, neutru, chiar agresiv de multe ori. Femeile au o mai mare grijă pentru ceilalţi pentru că maternitatea le face mai bune, mai înţelegătoare şi mai răbdătoare. Pe de altă parte, Rucsandra Hurezeanu crede în intuiţia feminină în luarea deciziilor. „Performanţa însă, astăzi, nu are legătură cu sexul. Între timp, atât femeile, cât şi bărbaţii urmează aceleaşi şcoli şi au aceleaşi experienţe de muncă. Din păcate însă, pe umerii femeilor atârnă, de cele mai multe ori, mai multe responsabilităţi. Atunci când au familie şi copii, ele sunt cele care preiau controlul atât al micilor lucruri administrative, cât şi al îngrijirii copiilor, iar ziua e la fel de scurtă pentru toată lumea“, afirmă fondatoarea Ivatherm.
Crede că drumul său către ceea ce este astăzi a început încă din momentul în care, copil fiind, deschidea uşa farmaciei în care lucra mama sa îşi prepara singură produsele cosmetice pentru faţă. „Eram fascinată de ele, deşi erau produse la care astăzi am cam strâmba din nas, pentru că, între timp, ştiinţa a evoluat enorm“. A urmat facultatea de medicină, mai mult pentru păstrarea unei tradiţii în familie decât dintr-o chemare. Era fascinată de lumea în alb şi a crezut că e o alegere bună. N-o regretă, deşi nu a practicat medicina, o ajută enorm în înţelegerea problemelor pielii şi în găsirea soluţiilor ideale în tratarea micilor probleme dermatologice, acnee, cuperoză, dermatită seborică, piele uscată sau piele îmbătrânită. A urmat oarecum firesc Masterul în marketing farmaceutic la prestigioasa universitate Ecole Superieure de Commerce de Paris. „A fost cel mai important salt profesional pentru mine, după o astfel de şcoală ai impresia că poţi muta munţii din loc. La întoarcerea în ţară am ales, bineînţeles, industria farmaceutică în care am lucrat în marketing şi vânzări câţiva ani buni, am format echipe foarte performante şi lideri care conduc şi astăzi companii mari. La un moment dat m-am simţit capabilă să fac mai mult şi am creat Ivatherm, prima companie românească de dermatocosmetice“.
Valoarea unui brand, în speţă a unei companii, se împarte egal între oamenii săi şi calitatea produsului pus pe piaţă, afirmă Rucsandra. „Ivatherm este pentru mine echipa, devenită o a doua familie, şi produsul eficient de care sunt foarte mândră“.
Un antreprenor bun trebuie să cunoască foarte bine atât domeniul în care îşi construieşte afacerea, cât şi particularităţile pieţei. E foarte util să aibă experienţe multiple, în departamente diferite, de la producţie, la distribuţie, marketing. Altfel există riscul să facă greşeli care pot costa foarte mult. „Nu cred în antreprenorii ieşiţi de pe băncile şcolii, aşa cum nu cred în afacerile făcute pentru a aduce bani. Atunci când nu există pasiune pentru ceea ce creezi şi nu ai bucuria fiecărei zile, rezultatele se lasă aşteptate“. Diferenţa majoră dintre manageri şi antreprenori este curajul asumării responsabilităţii pentru banii investiţi, pentru echipa cu care porneşti la drum. Timpul şi disponibilitatea de a forma o echipă performantă sunt esenţiale şi puţini le au. Valoarea unei companii şi a unei echipe este cu atât mai mare cu cât ea ajunge să funcţioneze „singură”, independent de tine, atunci când toţi sunt responsabili şi muncesc ca şi cum ar fi compania lor. „Cu toţii se gândesc la maximizarea vânzărilor, cu costuri cât mai reduse. Asta am încercat să fac şi sper că am reuşit“.
Nu poate nominaliza o şcoală sau alta ca fiind garanţia succesului. „Eu, personal, port cea mai mare recunoştinţă experienţei franceze. Poate nu întâmplător, după ea, am ajuns să lucrez în cosmetologie, industrie în care Franţa are cea mai mare expertiză. În această industrie sunt utile cunoştinţe de medicină generală, dermatologie, chimie, farmacologie, marketing, vânzări. De aceea, când am ajuns aici, am avut impresia că toată viaţa m-am pregătit să fac ceea ce fac acum“.
După ce termini facultatea aleasă, fără doar şi poate ai nevoie de alte cursuri, gen cele de dezvoltare personală, care să te ajute să te specializezi sau să devii mai bun în meserie, crede Rucsandra Hurezeanu. „Mie îmi sunt extrem de utile în continuare. Citesc şi mă informez permanent cu ce apare nou în zona mea de interes. Am participat cu mare plăcere la conferinţele de leadership, comunicare sau strategie organizate de Finmedia. Am avut şansa să văd la Bucureşti lectori de primă mărime ca Robin Sharma, John Maxwell sau Shypilov, cu strategia Oceanului albastru. Cineva spunea că singurul remediu împotriva îmbătrânirii e învăţarea“.
Aşteptările sale sunt mari, lucrează cu oameni care muncesc cu sufletul, sunt ataşaţi de companie şi de produse, visează produsele, visează clienţii şi fac eforturi continue pentru a-şi îmbunătăţi performanţele. Bineînţeles că a avut colegi care au dezamăgit-o, dar a acordat de fiecare dată o a doua şansă, chiar şi atunci când erau greşeli grave. „Îmi plac oamenii dornici să înveţe şi sunt preocupaţi de a fi cei mai buni în ceea ce fac. Cred că orice se poate învăţa, cu condiţia să-ţi doreşti asta foarte mult şi să fii receptiv“. Primii paşi sunt întotdeauna cei mai dificili. De aceea îi sfătuieşte pe cei care încep o afacere să nu pornească la drum fără să cunoască bine piaţa, concurenţa şi factorii-cheie ai succesului celorlalţi. În strategia aleasă, poziţionarea mărcii este esenţială, grija pentru detalii şi design, atenţia permantentă la tendinţe şi evoluţii. „Îi sfătuiesc să aibă răbdare, pentru că astăzi nu se mai poate construi nimic peste noapte, totul necesită timp şi dedicaţie. Un ultim sfat: să facă ceea ce le place şi vor ajunge astfel la succes“.
Munca alături de echipa sa de cercetare de aici şi din Franţa pentru crearea de produse performante reprezintă ceea ce-i place mai mult la meseria sa. „Obiectivul meu este să ofer femeilor frumuseţe şi tinereţe prin produsele pe care le creez. Îmi place şi faptul că, prin specificul domeniului meu, am ocazia să întâlnesc oameni interesanţi, care îmi sunt modele şi surse de inspiraţie, fie că e vorba de medici, farmacişti sau redactori de presă“.
Cele mai importante lucruri pe care le-a învăţat de la viaţă până acum au fost să se bucure de frumuseţea fiecărei zile, să fie mereu recunoscătoare pentru ce are, pentru că problemele pot fi rezolvate.