Punct. Şi de la capăt cu forţe proaspete
Pentru mine, Nicoleta Carlugea, Director Resurse Umane Europa de Sud-Est al DRÄXLMAIER Group, „mulţumesc” şi „te rog” sunt cuvinte nelipsite din colaborarea de la serviciu, fie că vorbim despre şefi, subordonaţi sau parteneri egali pe anumite proiecte. De sărbători, însă, încerc să le transmit colegilor aprecierea mea pentru implicarea lor de pe parcursul întregului an – să cuprind în acel „mulţumesc” încurajarea de care toţi avem nevoie pentru a porni cu dreptul în anul următor. Şi nu ratez ocazia să invit spiritul de sărbătoare şi buna dispoziţie să se instaleze alături de noi, în birou. În ultimele zile înainte de vacanţă organizăm o cină sau o petrecere unde ne întâlnim să povestim şi să ne oferim cadouri de „Secret Santa”, obicei devenit deja tradiţie pentru noi. Fiecare departament are, de altfel, tradiţia proprie, pe care angajaţii şi managerii deopotrivă o cultivă de la an la an – este un element important, care contribuie mult la sustenabilitatea brandului de „employer of choice”. Astfel, în programul obişnuit îşi fac loc petrecerile, surprizele şi colindele.
Momentele de veselie nu sunt însă un înlocuitor pentru îndeplinirea sarcinilor zilnice. Şi înainte ca toată lumea să plece deja în vacanţă, le recomand să-şi rezerve puţin timp pentru o scurtă trecere în revistă a unor aspecte ce le vor face viaţa mai uşoară la începutul anului următor. Mai jos regăsiţi câteva ponturi.
Faceţi o listă. Pe aceasta trebuie să se regăsească tot ce trebuie să fie gata până la finalul anului, fie că sunt proiecte în curs sau restante. Separat, menţionaţi proiectele pe care le-aţi început, dar au termen de finalizare anul viitor, precizând care sunt următorii paşi.
Treceţi în revistă documentaţia, dar şi rapoartele de activi- tate. Deconturi, delegaţii, rapoarte lunare – sunt doar câteva din „hârtiile birocratice” pe care trebuie să le gestioneze aproape orice angajat. Este bine ca la final de an să vă asiguraţi că totul a fost închis şi nu apar neclarităţi în registre. Chiar dacă, în cazul unora, nu ţine nimeni socoteala, este bine ca totul să fie organizat – nu se ştie niciodată când poate fi nevoie de ele.
Recapitulaţi şi reflectaţi. Ce a ieşit bine şi ce putea ieşi mai bine în anul care tocmai se încheie? Evitaţi să vă încărcaţi cu aspectele negative şi încercaţi să vă concentraţi pe partea pozitivă a lucrurilor şi să vă bucuraţi de ele. De multe ori ne lăsăm antrenaţi în atât de multe proiecte, încât nu mai avem timp să ne bucurăm de realizări. Finalul de an este momentul oportun pentru a savura reuşitele înregistrate.
Marea curăţenie a e-mail-urilor. Clasificaţi, ştergeţi, organizaţi – dacă Inbox-ul dumneavoastră vă solicită mereu eliberarea spaţiului, este momentul să îi daţi curs şi să faceţi loc comunicărilor viitoare (mai ales că este perioada în care sosesc multe mesaje de felicitare de la colaboratori).
Fixaţi obiectivele pentru 2016. Aici ar fi de luat în calcul o „singură” condiţie: să fie SMART. Alegeţi obiective care vor contribui la dezvoltarea dumneavoastră profesională, îmbunătăţirea capacităţilor, care vă vor ajuta să avansaţi în carieră şi vă vor face fericiţi. Important este să porniţi cu energie şi optimism către noile provocări care vă aşteaptă.
*Articol publicat în Business Woman Magazine, ediția 69