Piata de training in 2010: Clienti mai pretentiosi, interesati de cresterea performantelor
Relatia dintre client si furnizor a inregistrat modificari fundamentale in ceea ce priveste selectia ofertelor, tipul cursurilor solicitate si gradul de complexitate a programelor de dezvoltare a angajatilor, spun reprezentantii companiei.
Astfel, atat angajatorii, cat si participantii la cursuri au devenit foarte pretentiosi si rigurosi in selectia programului potrivit, cautand furnizori cu o foarte buna reputatie si programe de calitate.
In privinta tipurilor de cursuri solicitate, in 2010, nu se mai investeste in programe de pregatire pentru motivare, ci doar pentru cresterea performantelor. Angajatorii sunt interesati de subiecte foarte actuale, care vizeaza in principal dezvoltarea de competente si urmaresc recuperare a investitiei prin reducerea costurilor sau cresterea profitului in companie.
Programele de dezvoltare nu se mai limiteaza la contractarea unui curs, ci includ o gama larga de actiuni, in care sunt implicate atat furnizorul, cat si clientul: analiza nevoilor pornind de la obiectivele organizationale, chestionare de evaluare inainte si dupa curs, follow-up, coaching cu managerul de departament pentru monitorizarea rezultatelor cursului.
„Dupa o pauza de un an in care s-au sistat orice investitii, remarcam o necesitate stringenta a companiilor a de a relua proiectele de dezvoltare la toate nivelele. In 2010, activitatea de training a devenit «frumoasa din padurea adormita» – alocarea bugetului fiind directionata, insa, doar in scopul cresterii performantelor”, afirma Oana Scarlat, directorul de marketing al EXEC-EDU.
Potrivit companiei, in perioada septembrie 2009 – august 2010, au participat la programele EXEC-EDU aproape 700 de manageri, 70% la programe open, ceilalti in cadrul unor proiecte complexe, adaptate la cerintele companiilor-client. In primele 7 luni ale lui 2010, cifra de afaceri EXEC-EDU a crescut cu 45% fata de aceeasi perioada a anului precedent, iar echipa s-a imbogatit cu inca 6 experti.