Patru adevăruri surprinzătoare despre productivitatea la locul de muncă
Iubeşti în secret munca de „umplutură”
O cunoşti foarte bine, e acea muncă ce presupune organizarea fişierelor, completarea unor formulare sau rapoarte standardizate şi sortarea e-mailurilor. La muncă, toţi avem şi treburi care nu necesită prea mult efort intelectual, dar tot trebuie făcute. Pretindem că ne displac acele treburi, că preferăm sarcinile profesionale care implică provocări. Însă studiile pe această temă nu ne dau dreptate, potrivit forbes.com.
O cercetare efectuate la University of California, Irvine, arată angajaţii sunt în culmea fericirii când fac munca de „umplutură”. De ce e ea atât de satisfăcătoare? Fiindcă îţi dă sentimentul că ai dus ceva la bun sfârşit fără să fi îndurat stresul pe care îl presupun sarcinile ce reprezintă o provocare.
Aşa că, data viitoare când te simţi copleşit la birou, acordă-i timp muncii de „umplutură”, fă-ţi ordine pe birou şi prin e-mailuri. Poate vei descoperi aşa energia zen de la birou.
Folosirea social media creşte productivitatea
Ştim cu toţii că social media este o gaură neagră în raport cu productivitatea la locul de muncă. Dacă stai pe Facebook sau Twitter, sigur nu ai timp să-ţi faci munca. Din nou, câteva sondaje arată că această prejudecată e falsă.
Conform unui sondaj efectuat de Microsoft, 46% dintre angajaţi spun că productivitatea a crescut datorită social media şi mijloacelor suplimentare furnizate de ele. Alţi 37% afirmă că şi-ar dori ca managementul companiei să accepte şi să utilizeze social media la locul de muncă pentru a creşte productivitatea. Desigur, asta neînsemnând că trebuie să faci şi surfing pe marile reţele sociale pe care le cunoaştem şi le iubim cu toţii, nu pe asta s-a axat sondajul, ci pe implicaţiile largi ale folosirii social media la birou.
Dar chiar şi dacă acestea nu au de-a face cu locul de muncă, tot îţi cresc productivitatea acolo. O cercetare realizată la University of California, Irvine, a descoperit că utilizarea social media în pauze îţi îmbunătăţeşte buna dispoziţie, permiţându-ţi să revii la sarcina pe care o ai de îndeplinit cu forţe proaspete.
Nu te poţi concentra în timpul verii
Ştim că există momente când nu prea dai randament, oricât de motivat ai fi, şi stai cu ochii pe ceas în loc să te concentrezi asupra proiectelor. Un studiu efectuat la University of California, Irvine, arată că productivitatea creşte în jur de 11 dimineaţa şi ajunge la cote maxime între 14:00 şi 15:00. Să te apuci de o sarcină importantă după aceste ore nu e o idee bună, căci concentrarea şi motivarea scad după-amiaza.
O cercetare realizată de Captivate Network arată că productivitatea scade cu 20% în timpul verii. Cum multă lume îşi ia concediu, „prezenţa” angajaţilor scade cu 19%, iar angajaţii spun, în proporţie de 45%, că sunt distraşi.
Temperatura de la birou vă afectează dispoziţia
Se pare că temperatura scăzută vă amorţeşte şi mintea în timp ce vă strică dispoziţia. Studiile arată că frigul ridică nivelul de tristeţe şi de singurătate. Aşa că s-ar putea să fiţi nefericiţi la muncă şi din cauza numărului de pulovere pe care trebuie să le purtaţi zi de zi ca să rezistaţi la temperatura nefavorabilă.
Ridicarea temperaturii la niveluri tropicale nu e însă o soluţie adecvată. Aşa vă toropiţi angajaţii şi le scade productivitatea mai rău ca în timpul lunilor de vară. Experţii sugerează că temperatura ideală la locul de muncă este între 18 şi 21 de grade Celsius.
Rezolvarea acestor enigme cotidiene de la locul de muncă poate să crească productivitatea angajaţilor motivaţi. Odată înarmaţi cu astfel de răspunsuri vă puteţi ajusta mediul de la birou pentru o ridicare consistentă a nivelului productivităţii.