O companie unică, cu gânduri mari
Această creştere spectaculoasă, coroborată cu o politică extrem de clară de a identifica talentele, de dezvoltare profesională şi ulterior de promovare, mai ales din interiorul companiei, a făcut să devenim o companie unică în sensul creării de oportunităţi de dezvoltare a carierei unor tineri de până în 30 de ani. Un angajator de top pentru mine înseamnă să pot privi în ochi pe oricare dintre angajaţii mei.
Anul acesta am investit foarte mult în creşterea recunoaşterii brandului nostru comunicând mai bine, mai mult şi diferit cu piaţa forţei de muncă. În 2011 pe lângă recrutarea tradiţională am încercat să mergem noi către candidaţi, să-i identificăm proactiv, să cultivăm relaţia cu ei încă de pe băncile şcolii, să le prezentăm modele de succes ale unor colegi ai noştri care au avut evoluţii excepţionale în carieră şi să fim o prezenţă activă în reţelele de socializare.
Şansa de a identifica talentele
CGS angajează cu precădere tineri, însă în zilele acestea tinerii sunt din ce în ce mai lipsiţi de direcţie. Fiecare are un talent, iar până la o anumită vârstă acesta este ascuns. Echipa managerială din CGS a avut tot timpul rolul şi şansa de a identifica talentele, de a pune oamenii potriviţi la locul şi momentul potrivite; nu în ultimul rând am avut rolul de a da o şansă şi de a convinge angajaţii că, deşi sunt tineri, ei ştiu să facă multe. Pe lângă pachetul oferit, ei au posibilitatea de a lucra pentru companii din Top 500 Fortune ca şi cum ar face parte din organizaţiile lor, ca şi cum ar fi angajaţii acestora. De asemenea, ei au şansa de a lucra pentru diverse industrii în funcţie de specializarea fiecăruia: telecomunicaţii, banking, asigurări, retail, tehnic.
Dacă fiecare companie are un sistem de performance management bun, la CGS acesta a fost perfecţionat deoarece fiecare client al nostru vine cu standardul său de calitate. Noi am luat ceea ce este bun de la fiecare aducând plus valoare atât fiecărui client în parte, cât şi pentru angajaţii noştri. Cei mai buni sunt identificaţi constant, recunoscuţi la nivel de companie, compensaţi diferit, şi vizaţi pentru viitoarele promovări.
Tot timpul aliniaţi cu condiţiile din afara companiei
Monitorizăm aşteptările şi nevoile interne. Acest lucru la noi se face uşor diferit punându-se accent mai ales pe aşteptările la nivel de grup de angajaţi din cadrul fiecărui proiect/client în parte. Procedăm astfel, deoarece angajaţii noştri pot fi oameni diferiţi de la un proiect la altul întrucât ei lucrează ca şi resursă dedicată pentru fiecare client al nostru. Avem un proces pus la punct, prin care sistematic se colectează feedback de la primul nivel ierarhic, ajungând centralizat până la nivel de CEO. Acest lucru, dacă nu vă vine să credeţi, se întâmplă săptămânal. Monitorizăm constant şi aşteptările pieţei deoarece suntem tot timpul aliniaţi cu condiţiile din afara companiei.
În 2011 am adăugat 550 de angajaţi în Bucureşti, Braşov şi Sibiu, iar tot în 2011 am lansat locaţia din Sibiu. Ca să poţi recruta oameni de calitate trebuie în primul rând să-i respecţi pe angajaţii existenţi. Într-o ţară mică, în oraşe mici ca ale noastre, recomandarea este canalul de recrutare cu cea mai bună calitate a angajaţilor noi.
Un brand puternic ajută la o relaţie de lungă durată între angajat şi angajator. De asemenea, pe parcursul carierei lor, angajaţii vor tinde să stea mai mult să lucreze pentru un brand puternic deoarece va cântări mai mult în experienţa lor. Nu în ultimul rând, un brand puternic micşorează efortul de recrutare a oamenilor de calitate. Aşa cum subliniam mai sus, politica noastră de angajare este concentrată cu precădere pe entry levels. De asemenea, angajaţii noştri au marele avantaj de a lucra într-o companie care creşte continuu în ritmul amintit mai sus. Acest lucru presupune deschiderea continuă de poziţii de middle management, top management şi de specialişti.
În 2011 mai ales echipele de middle management şi specialişti, adică puţin peste 200 de persoane, au beneficiat de traininguri de dezvoltare profesională şi personală. În 2012 avem în plan recrutarea a peste 600 de angajaţi noi cu accent pe Bucureşti şi Sibiu.