Miercurea și joia se cumpără cel mai mult online – una dintre concluziile GPeC Summit
„GPeC Summit a atins deja un nou nivel: peste 850 de participanți (parte din ei din Bulgaria, Ungaria, Polonia, Austria și Germania), unii dintre cei mai buni speakeri internaționali pentru prima oară în Romania, trei zile de continut e-commerce premium. Le mulțumesc tuturor celor care ne-au fost alături la ediția care marchează primii 10 ani de GPeC!”, spune Andrei Radu, CEO & Founder GPeC
Două dintre cele mai importante concluzii ale GPeC summit sunt că 25% dintre tranzacțiile din România sunt făcute de pe dispozitive mobile, iar miercurea și joia se cumpără cel mai mult online.
Citește și Gala Premiilor eCommerce – 10 ani
În cadrul Conferinței din ziua de 11 Mai, pe scena GPeC Summit au urcat nu mai puțin de opt speakeri internaționali de top. Potrivit lui Matt Komorowski (PayPal), 25% dintre tranzacțiile online din România sunt făcute de pe device-uri mobile, procent care depășește ușor media țărilor din jur (Polonia, Bulgaria sau Ungaria), dar este încă departe de piața din UK, unde acesta se situează la 65%.
Matt Komorowski a vorbit și despre serviciul PayPal Refunded Returns, un serviciu menit să încurajeze magazinele online românești să vândă internațional, prin intermediul căruia PayPal asigură o bună parte din costurile de livrare, în cazul retururilor de produse.
Potrivit lui Dorin Boerescu, CEO 2Parale, zilele săptămânii în care au loc cele mai multe tranzacții online sunt miercurea și joia. Valoarea medie a unei tranzacții în IT&C este de 700 lei, 140 de lei în fashion, 200 de lei pentru produsele destinate copiilor și 220 de lei pentru produsele home & deco.
Craig Sullivan, unul dintre cei mai buni specialiști internaționali în optimizarea conversiilor, a vorbit despre importanța testelor A/B, punctând greșelile pe care le fac magazinele online. „Customer Journey is in your head – drumul pe care il vrei tu, nu este si cel real, de aceea este important să testezi întotdeauna și să nu gândești tu în locul clientului”, a spus Sullivan în cadrul GPeC Summit.
Citește și Geniul în marketing online Neil Patel vine în România
Matthew Woodward, expert in SEO și marketing afiliat, a oferit audienței exemple concrete despre cum poate ajuta blogul la creșterea vânzărilor în e-commerce, de ce este important și cum să creezi conținut care să te facă relevant și să atragă noi potențiali clienți.
Invitatul special al GPeC Summit, Neil Patel, a dezvăluit șase metode mai puțin ortodoxe prin care magazinele online își pot optimiza conversiile și, astfel, dubla vânzările.
“E-Commerce este la fel ca dating-ul: când nu cunoști bine persoana de lângă tine, nu ești dispus să îi acorzi încredere. Așa se întamplă și în cazul magazinelor online – dacă utilizatorii nu te cunosc, nu vor cumpăra de la tine”, a concluzionat Patel.
Autorul best seller-ului international „You should test that!”, Chris Goward (WiderFunnel), invitat pentru a doua oară la GPeC Summit, le recomandă celor care dețin magazine online să nu creadă sfaturile „experților” care nu au testat ipotezele pe care le susțin. De aceea, este bine ca întotdeauna să testezi orice modificare făcută pe site, pentru că ecuația de succes a optimizării conversiilor este „Marketing + Ştiință”, a subliniat Goward.
Citește și Trei zile cu și despre comerțul electronic, la GPeC Summit
Yauhen Khutarniuk (SEO PowerSuite) a vorbit despre câteva tehnici de optimizare SEO pentru anul 2015, oferind exemple concrete pe care magazinele online le pot aplica imediat, în așa fel încât să fie cât mai bine optimizate pentru motoarele de cautare.
Simo Ahava, Senior Data Advocate la Reaktor, a intrat în detalii tehnice despre Enhanced E-Commerce pentru Google Analytics și Google Tag Manager, arătând că datele sunt extrem de importante pentru magazinele online, ajutându-le enorm în strategia de business și în campaniile de marketing.
Ivan Mazour (CEO & Founder Ometria) a explicat de ce marketingul tradițional a încetat să existe și a oferit câteva strategii automatizate care pot crește engagementul utilizatorilor și, evident, vânzările magazinelor online.
Citește și Ultimele zile de înscrieri la GPeC Summit
Ziua de 11 Mai din cadrul GPeC Summit s-a încheiat cu o sesiune extraordinară în cadrul careia Neil Patel, Chris Goward, Craig Sullivan, Simo Ahava și Ivan Mazour au fost pe aceeași scenă și au răspuns întrebarilor moderatoarei Raluca Georgescu (Co-Organizer GPeC), precum și celor adresate din partea publicului.
Următoarele două zile de GPeC Summit au fost dedicate workshopurilor specializate – nu mai puțin de 13 workshopuri în paralel în care s-au dezbătut subiecte precum: optimizarea conversiilor, creșterea vânzărilor prin Facebook, inbound marketing, strategii de business, tool-uri e-commerce, m-commerce, PPC etc.
Revista CARIERE a fost unul dintre partenerii media ai GPeC Summit.