Lecții de management: metoda prin care pot crește vânzările companiei
Circa 15% – 25% din bugetele de marketing ale companiilor din România sunt irosite, deoarece campaniile promoționale ale firmelor mai degrabă nu ating efectul scontat, consideră Horváth & Partners, companie specializată în consultanța în management. Antreprenorii au însă la dispoziție soluții pentru a se promova cât mai eficient.
Astfel, în prezent, raportul dintre investițiile în campanii de vânzări și profitul generat de acestea este de multe ori nesatisfăctor. Potrivit estimărilor Horváth & Partners, cheltuielile de marketing ale companiilor din România pentru promovarea pe canalele TV, radio, în ziare și reviste online au fost de circa 490 milioane euro în 2019, în creștere cu 12% față de 2018. Consultanții recomandă companiilor să selecteze mai atent publicurile țintă, prin utilizarea unor soluții Big Data.
„Conform estimărilor noastre, companiile au pierdut peste 100 milioane euro în 2019, prin campaniile de marketing și publicitate care nu au fost adaptate suficient de bine publicurilor țintă. Acest lucru se întâmplă cu precădere în perioada sărbătorilor, când crește numărul campaniilor de promovare a diferitelor servicii și produse. Rezolvarea stă în reducerea considerabilă a costurilor și creșterea profitabilității, prin adoptarea unor soluții informatice care colectează și utilizează atât datele interne ale clientului cât și date externe, cum ar fi diverși indicatori de piață, și creează modele statistice și motoare de optimizare. Prin intermediul acestora se obține cea mai bună alocare a bugetelor de marketing și de publicitate, pentru atingerea obiectivelor de business dorite. Mai mult, din experiența noastră rezultă că vânzările unei companii pot crește cu 5% – 10% într-un an, dacă sunt folosite soluții de Big Data pentru eficientizarea cheltuielilor”, a explicat Kurt Weber, Director General al Horváth & Partners Romania.
Companiile care apelează la aceste soluții pentru a crește vânzările provin din industria bancară, telecomunicații, retail și FMCG. Potrivit specialiștilor citați, investiția în acest tip de proiecte este amortizată în trei, până la șase luni.