Jessica Vartoughian: „Este o lume minunată, dar trebuie să ştii ce vrei!”
A fost odată…
Prima Doamnă a unghiilor, sau „First Lady of Nails”, aşa cum a fost numită de New York Times, a plecat la 16 ani din România, în California, pentru a se reuni cu familia ei. Deoarece părinţii ei nu aveau posibilitatea să o întreţină, Jessica s-a hotărât să se descurce pe cont propriu și să aibă proprii bani. Datorită pasiunii pentru domeniul beauty a decis să se angajeze într-un salon de manichiură. În acea perioadă, voia să se perfecţioneze şi din dorința de a păstra sănătatea unghiei naturale a creat un sistem nou de ingrijire a acesteia pentru a-i păstra frumusețea și naturalețea, astfel încât să nu trebuiască să fie folosite produse precum acrilul.
Prima clientă a Jessicăi a fost Lucille Ball, cea mai mare actriţă de comedie la vremea respectivă. „A fost foarte încântată de modul în care i-am tratat şi îngrijit unghiile motiv pentru care m-a recomandat mai departe prietenelor ei din domeniul în care lucra și nu numai.”
După o perioadă de timp, l-a cunoscut pe cel care avea să îi fie soţ. Prima întâlnire a fost în România, însă nu se gândeau că vor fi un cuplu, apoi, în Los Angeles şi-au dat seama că soarta le-a fost alături şi au devenit soţ şi soţie.
Soţul a văzut potenţialul Jessicăi şi a sprijinit-o în munca sa. El a fost cel care a încurajat-o și susținut-o în ideea de a deschide un salon de manichiură. După doi ani salonul a fost plin de clienţi interesați de acest nou sistem de îngrijire a unghiilor, ne mărturiseşte Jessica. Ne povesteşte cu mult entuziasm că în acest domeniu, şi nu numai, „este important să îţi placă ceea ce faci dacă vrei să progresezi”.
Copilăria Jessicăi a fost una cu greutăţi, a învăţat să aibă grijă singură de ea, de fapt, „nu am avut copilărie. De mică am fost matură și am întampinat multe greutăți dar cu toate acestea am știut să mă bucur de lucrurile aparent mici și să fiu mereu o persoană fericită.” Nu lua niciodată lucrurile în tragic.
Brandul Jessica şi primul succes
Indiferent de domeniu, „este important să faci ceea ce vrei, ceea ce iți place, să îți dorești să creşti, să te ridici în carieră, și să nu conteze doar banii.” Jessica a fost prima persoană care a deschis un salon exclusiv îngrijirii unghiilor în anul 1969. Au existat si multe critici la adresa ei si piedici insa răbdarea, perseverența şi încrederea au fost mereu aproape de ea, iar aceste calități au ajutat-o să meargă mai departe şi a reuşit. A investit mult în carieră, mult timp, dar a vrut să fie altfel. Prima colecţie a Brandului Jessica a avut culorile roşu aprins, roz aprins, nuanţe de bej şi ivory. 12 culori şi 10 tratamente erau atunci, la primul succes, şi acum sunt mai bine de 250 de culori. „Nu poţi spune niciodată că te opreşti aici.” Allan Kurtzman a fost mentorul Jessicăi. „Am crezut în mine, în ceea ce fac, eram foarte mândră.”, ne povesteşte Jessica plină şi acum de emoţie.
Jessica, familia… businessul
În România, reprezentantele sexului frumos au primit foarte bine brandul Jessica datorită orientării acestuia către îngrijirea și păstrarea sănătății unghiei naturale. „Acum este timpul să îţi faci un nume, să creşti, dar trebuie să ştii cum!”. Pentru a putea face acest lucru este foarte important să ajungi să îţi cunoşti destul de bine angajaţii, oamenii de lângă tine, „să devii o familie de care nu vrei şi nici nu poţi să te desparţi”.
Jessica ne spune că „În ziua de astăzi nu mai există creativitate. Calculatorul este esenţial în zilele noastre, dar nu ne mai lasă pe noi să gîndim, să ne imaginăm…să fim creativi, tindem să luăm totul cu copy/paste.”
Acum… în afaceri trebuie să te pregăteşti pentru ceea ce urmează. Jessica şi echipa sa se pregătesc cu un an înainte pentru prezentări de noi culori şi tratamente. De la 12 culori si câteva tratamente, astăzi Brandul Jessica este unul foarte căutat şi apreciat. Inspiraţia? „Îmi place să gândesc, să citesc, să mă gândesc la bucurii, să îmi urmez pasiunea, să creez, să observ lucruri noi”, ne spune cu atâta ardoare „our lady”.
Ojă, culori, contraste – un business bun?
Ei bine, am avut un răspuns extraordinar la această întrebare. Jessica ne spune că acest business este unul foarte bun, concurenţial şi profitabil. Succesul afacerii îl obți în clipa în care, pentru tine, pe primul loc se află nevoia clientului și nu venitul. Trebuie să te dedici întru totul și să vii întotdeauna cu ceva nou, dar foarte important care să se muleze pe cerința și nevoia celui ce iți este și urmează să devină client.