Fii cel mai bun om de marketing digital pentru afacerea ta
1. Creează un plan complet de Marketing Digital
Marketingul digital se referă la totalitatea eforturilor de promovare a unui brand și de gestionare a relațiilor acestuia cu clienții, prin intermediul canalelor online existente. În acest caz, livrarea mesajelor către consumator se realizează prin metode permisive, la momentul potrivit.
Ce poate câștiga o companie cu ajutorul digitalului?
– Notorietate
– Feedback (sugestii)
– Venituri
– Branding
Ce unelte sunt specifice marketingului digital? Aici putem să enumerăm sute de platforme și tactici, mai mult sau mai puțin eficiente. Un punct bun de plecare este să îți cunoști consumatorul cu obiceiurile lui și pe urmă să investești resurse în interacțiune. Printre armele clasice ale marketingului digital se numără Social Media, SEO și blogging-ul. Cele noi și pe care se pune accentul acum – publicitatea mobile, publicitatea contextuală și targetarea comportamentală.
2. Crește numărul vizitatorilor pe site prin SEO
Noțiunea de SEO a apărut prin anii 90, fiind o abreviere de la Search Engine Optimization, adică: optimizarea pentru motoarele de căutare. Această „industrie” relativ nouă implică un set de operaţii efectuate de echipa de promovare în sensul creşterii poziţiilor unui site web în lista de rezultate ale căutărilor, pentru anumite cuvinte sau expresii cheie, interesante şi relevante din punct de vedere al afacerii respective.
Dar ce aduce de fapt SEO? În afară de vizite… Şi unde se termină? Când te opreşti şi spui: „gata, l-am optimizat!”? La fel ca şi cu oricare alt lucru din viaţă – scopul final este satisfacţia. Dacă aceasta înseamnă un trafic cât mai mare – atunci un trafic cât mai mare să fie. Dacă totul se rezumă la profit – atunci SEO trebuie proiectat anume în acest sens, iar capătul de drum va fi profitul obţinut. Dacă se urmăreşte creşterea bazei de clienţi – atunci SEO poate să livreze şi asta. Şi lista poate continua, dar nu se limitează la: popularitate, notorietate, număr de fani, implicare socială etc. Pe scurt – orice cuvânt înseamnă pentru fiecare dintre voi nirvana.
În acelaşi timp unul dintre cele mai interesante aspecte din promovarea site-urilor web în motoarele de căutare este faptul că trebuie să fii mereu în stare de alertă – concurenţa nu doarme. Aceasta înseamnă că eforturile SEO nu se termină niciodată. Nu poţi să spui că „am făcut asta, asta şi asta şi, gata, site-ul este optimizat”. Optimizarea nu se termină niciodată. Mereu sunt lucruri care pot fi făcute mai bine. Mereu trebuie de calibrat strategiile de promovare în funcţie de evoluţia concurenţilor, mereu vii cu idei noi. Şi chiar când eşti deja pe primul loc în Google, Bing sau Yahoo! – îţi poţi extinde cuvintele cheie încât să acoperi şi alte pieţe. Poţi lucra la optimizarea conversiilor vizitelor în clienţi sau pur şi simplu poţi încerca să fii pe primul loc în Google pentru expresia de căutare „Google”. Concluzie: SEO măreşte calitatea unui site
3. Învață să vinzi online prin E-commerce
Ca să poți să vinzi online, trebuie să știi ce înseamnă E-commerce. Ei bine, comerțul electronic este activitatea de cumpărare sau vânzare prin intermediul transmiterii de date la distanță, activitate specifică politicii expansive amarketingului companiilor comerciale. În cadrul comerțului electronic pot fi tranzacționate bunuri și servicii digitale (sunt excluse fazele logistice), iar locul în care sunt tranzacționate aceste bunuri digitale poartă denumirea de piață electronică (în limba engleză e-marketspace) – contextul virtual în care cumpărătorii și vânzătorii se găsesc unii pe alții și tranzacționează afaceri electronice.
Beneficiile unei companii care vinde prin E-commerce sunt:
– Extinderea pe piețele internaționale prin asigurarea de servicii și performanță;
– Asigurarea unei deschideri totale în privința relațiilor cu clienții: aceștia pot căpăta o imagine aproape completă asupra tuturor angajaților, ofertanților și partenerilor lor.
– Scăderea costului de creare, procesare, distribuire, păstrare și regăsire a informației, până acum bazată pe hârtie, prin crearea unui sit web atractiv cu funcția unui magazin virtual. Siturile web personalizate, sugestiile pentru cumpărare și ofertele speciale personalizate pot într-o oarecare măsură substitui interacțiunile de tip față în față, de tip tradițional;
– Creează posibilitatea modelării produselor și serviciilor după nevoile cumpărătorilor și simplificarea procedurilor;
– Costuri de comunicație mai mici.
– Seriozitate și siguranță. Serverele paralele, redundanța hardware-ului, tehnologia fail-safe, încriptarea informației și firewall-urile pot îndeplini această cerință;
– Creșterea competitivității și raționalizarea proceselor de afaceri, prin restructurări interne și prin tehnologii ale informației.
– Construirea unui lanț valoric electronic, în care se pune accentul pe un număr limitat de competențe-cheie – opusul unui magazin "cu o singură oprire". (Magazinele electronice pot fi atât speciale cât și generale, dacă sunt programate corect.)
4. Stăpânește promovarea prin Social Media
Campaniile de marketing desfășurate prin intermediul social media oferă companiilor o metodă unică de a intra în contact cu clienții lor sau de a intra în contact cu noi clienți. Site-uri cum ar fi Facebook, Twitter sau Youtube sunt utilizate de un număr uriaș de oameni, și e obligatoriu ca și brand-ul tău să aibă o prezență în aceste medii. În cadrul rețelelor sociale oamenii vorbesc despre orice: filmele sau muzica preferată, subiecte care prezintă interes pentru ei, etc. Având acces la rețelele sociale și la incredibila lor putere de acoperire, informația poate fi plasată în așa fel încât să motiveze utilizatorii să dea un “like”, un “tweet” sau un “digg”.
5. Îmbunătățește rezultatele cu Google Analytics
Google Analytics este probabil cel mai popular soft de web analytics din întreaga lume, întrucât pune la dispoziția marketerilor și antreprenorilor informații relevante, care îi ajută pe aceștia să dezvolte strategii de optimizare a ratei de conversie. Și, cel mai important, este un soft gratuit.
Cu alte cuvinte, Google Analytics este esențial procesului de optimizare a ratei de conversie.
a.Index-ul de penetrare pe piață (Traffic penetration index).
La ce se referă? Acest indicator arată câte conversii vin dintr-o anumită zona/regiune raportat la numărul de locuitori din teritoriul respectiv. Este important ca acest indicator să fie măsurat, întrucât scoate în evidență rezultatele website-ului tău pe o anumită regiune. În funcție de rezultate, poți să descoperi căi nebătute, segmente de trafic neexplorate și noi oportunități de expansiune și dezvoltare a afacerii tale.
b. Segmente comportamentale cu o rată de conversie mare.
Petrece o oră uitându-te peste datele din analytics și vei descoperi noi segmente de trafic. Explorează fiecare trăsătură care te-ar putea ajuta să identifici un model de consumator din larga paletă de segmente disponibilă pe Google Analytics.
Investighează trafic flow-ul vizitatorilor pentru a observa cum folosesc aceștia site-ul, caută legături între comportamentul pe site și segmentele care înregistrează o rată de conversie mare. După ce ai descoperit o nouă oportunitate, profită la maximum de segmentul respectiv.
c. Urmărește indicatori de performanță importanți în e-commerce prin Google Analytics.
Fie că e vorba de o afacere în online sau offline, monitorizarea indicatorilor te va ajuta să urmărești performanța companiei tale, punctele slabe și forte, precum și să profiți cât mai mult de oportunitățile apărute pe piață.
– Valoarea totală a consumatorului – Customer lifetime value (CLVsau LTV). Reprezintă castigul total venit de la un consumator de la începutul interacțiunii cu site-ul tău.
– Castiguri (revenue) și tranzacții pentru fiecare segment de traffic. – Cei doi indicatori sunt strânși legați de CLV, întrucât generează insight-uri despre unde și cum să îți dozezi eforturile și acțiunile de marketing.
– Rata de creștere anuală – Year Over Year Growth Rate – Urmărind rata YOY te ajută să evaluezi activitatea companiei tale dintr-o anumită periodă din an, comparată cu aceeași perioadă din anul trecut. Acest metric poate fi urmărit doar de companiile cu o activitate de cel puțin doi ani pe piață.