Femeile, la putere pe piața muncii!
„Într-o echipă mixtă vom avea abilități complementare, iar asta va duce la rezultate mai bune. Nu ne permitem să mai ignorăm femeile în condițiile în care ne confruntăm cu o îmbătrânire a populației și o criză a talentelor”, a declarat Radu Mavrodin, directorul de resurse umane al Renault pentru regiunea Euromed – Africa, care cuprinde 60 de pieţe şi din care face parte şi România, în cadrul evenimentul Gala Femeilor de Succes, organizată săptămâna trecută de Renault România.
În cadrul evenimentului au fost premiate 17 femei care au contribuit la rezultatele principalelor activități ale companiei în România. Printre doamnele premiate s-au regăsit angajate cu o vastă experiență în cadrul companiei, unele dintre acestea având chiar și peste 30 de ani alături de Dacia.
Din cei aproximativ 17.000 de angajați Renault România, peste 5.000 sunt femei care activează în diferite arii de activitate. Din totalul angajaților din zona de inginerie, 27% sunt femei, 40% din funcțiile suport sunt deținute de doamne, în timp ce 28% din angajații din zona de fabricație sunt de sex feminin. De asemenea, 30% din pozițiile-cheie din companie sunt deținute de femei, iar 16% din posturile din comitetele de management din România ale companiei sunt ocupate de doamne, potrivit informațiilor prezentate de Nicolas Maure, director general Renault România, în cadrul evenimentului.
Radu Mavrodin a afirmat în cadrul evenimentului că această reprezentare a femeilor în cadrul tuturor departamentelor companiei reprezintă un model pentru întregul grup.
„Pentru ca o mașină să ia naștere și să ajungă la client, este nevoie de design, inginerie, fabricație, logistică și comercializare, dar și de o gamă variată de funcții suport: calitate, achiziții, financiar, siteme informatice, servicii administrative, relații juridice, resurse umane, afaceri publice, comunicare. Din cei 17.000 de angajați ai Renault România, 32% sunt femei, care au un rol foarte important în producerea mașinilor noastre. Acest lucru este cu atât mai important cu cât 85% dintre deciziile de cumpărare, pentru orice tip de produs, deci, implicit, și pentru mașini, sunt influențate de femei”, a declarat Nicolas Maure.
Deși femeile influențează majoritatea deciziilor de cumpărare, oficialii Renault România se declară dezamăgiți de faptul printre aceste decizii nu se numără foarte des și achiziționarea unor automobile produse de companie. „Într-adevăr, avem prea puţini angajaţi care au maşini Renault. Am început anul acesta, România fiind ţara-pilot, o acţiune care se numeşte «Mândri de produsele noastre», acţiune pe care vreau să o generalizăm la nivel de regiune. Angajaţii petrec o zi la Titu, unde fiecare vine şi are o mică intervenţie într-o sală în care şi alţi angajaţi vin să vorbească despre produs, după care merg pe teren să testeze maşinile noastre. Ne aşteptăm ca acest tip de acţiune să aducă un boom al vânzărilor Dacia şi Renault în România”, a explicat Radu Mavrodin.
Pentru a încuraja unei mașini produse de grup, Renault oferă o serie de facilități propriilor angajați. „Oferim discounturi de 7% angajaţilor care vor să achiziţioneze o maşină marca Renault. Dar avem şi diferite acţiuni promoţionale care, pe lângă acest discount – care poate varia în anumite momente – oferă şi finanţare. Putem lucra extern, cu bănci, dar şi intern cu RCI Banque, entitate a Renault, cu care putem funcţiona cu avans 0. Cu alte cuvinte, orice angajat cu venituri relativ modeste sau medii îşi poate permite să îşi cumpere o maşină Renault, cu dobândă preferenţială”, a mai spus Mavrodin.