Exit interviurile nu sunt toate vești proaste
Despre subiectul și faptul că oamenii reprezintă o investiție mare a companiei s-a tot vorbit și scris. Trebuie însă să știi ce gândesc și cât de implicați și devotați sunt angajațîi în acțiunile ce duc la succesul companiei. Deci, de ce l-ar interesa pe un manager ce gândesc oamenii din echipă după ce decid să plece?
Dincolo de a folosi „lessons learned” pentru a îmbunătăți retenția angajaților valoroși, o discuție onestă și sinceră la plecarea angajatului este una dintre cele mai eficiente metode (pe lângă stay interview), de a afla ce se întâmplă cu angajațîi actuali – care în principal de teamă de represalii nu ar fi deschiși la o discuție cu managerul sau cu HR-ul intern al companiei.
Informații importante, pe care orice manager sau coordonator de echipă le poate avea
Datele și informațiile din exit interviuri sunt date importante, pe care orice manager sau coordonator de echipă le poate avea; informațiile vin ca și un feedback onest despre :
- Aflăm ce îi motivează cel mai mult pe high performers în comparație cu ceilalți angajați. Angajațîi pleacă din diferite motive. Cei care sunt high performers au încredere și se bazează pe cunoștiințele lor, pe abilități, pe competențe interpersonale și sunt cei mai ușor de tentat să răspundă recruiterilor care le propun oportunități de carieră.
- Gestionăm turnover-ul, nu este suficient să îl reducem! Din exit interviuri învățăm exact cum să motivăm, să răsplătim și să reținem angajațîi cei mai performanți și cum să gestionăm angajațîi mai puțini performanți.
- Reținem angajațîi din pozițîi cheie, greu de ocupat. Timpul necesar pentru ocuparea acestor posturi vacante, impreună cu oferta și cererea, contribuie la un cost ridicat al turnover-ului pentru acest grup.
- Planificăm proactiv menținerea unei forțe de muncă eficiente și productive pe măsură ce economia se îmbunătățește. Cu un turnover semnificativ înainte de recesiune, unii clienți au tăiat salariile de trei ori în timpul recesiunii și au redus turnoverul, pentru a răspunde așteptărilor clienților, însă nu au putut reduce personalul. Conducerea a anunțat motivele reducerilor salariale cu atitudinea „suntem cu toțîi împreună în această poziție” și acceptând reducerea propriilor salarii. Angajații s-au simțit respectați, au acceptat decizia drept echitabilă pentru toți și au fost bucuroși să își păstreze slujbele.
- Îmbunătățim procesul de onboarding al noilor angajați. Identificăm oportunități de dezvoltare a procesului de onboarding prin includerea la exit interviuri și a foștilor angajați cu o vechime mică. Adesea, aceștia sunt trecuți cu vederea în comparație cu angajațîi cu o vechime mai mare.
- Prognozăm momentul când majorarea salariilor va fi o soluție de retenție a angajaților. N-ați vrea să știți când se va întâmpla? Ce suma va face diferența și pentru care pozițîi?
- Îmbunătățim aspecte legate de siguranță și securitate în muncă, reducem încălcările politicilor de muncă, abaterile disciplinare. Aceste date neprețuite scad riscul litigiilor.
Exit interviurile nu sunt toate vești proaste. Fiecare dintre ele conține ceea ce fostului angajat îi lipsește la locul de muncă – ceea ce reprezintă un mesaj neprețuit atât pentru personalul actual, cât și pentru potențialii noi angajați în timpul procesului de recrutare.
Gestionați turnover-ul, creșteți profiturile și păstrați-va cei mai buni angajați cu ajutorul exit interviurilor.