Executive Briefing
Termenul Executive Briefing este un concept destul de
folosit pe piata vestica. In sine, denumirea poate sugera „ceva scris pe
scurt", „ceva schematic si la obiect". Executive Briefing (EB) este o varianta
de a te prezenta in scris, foarte pe scurt si la obiect, atunci cand doresti sa
aplici pentru un job aparut in publicitate. Aceasta forma schematica se poate incadra
fie intr-un mail transmis inaintea CV-ului propriu-zis, fie intr-o scrisoare de
intentie. Nu tine loc de CV, ci face o rezumare la maximum a calitatilor si a
experientei tale profesionale.
Care este utilitatea unui EB? Nu de putine ori, angajatorul,
confruntat cu stive de aplicatii venite in urma unui anunt in presa sau
on-line, in incercarea de a le sorta cat mai rapid si de a le pune in ordinea
„foarte bun>>, „bun>>, „de luat in considerare>> sau „respins>>, poate rataci din
neatentie si din lipsa de timp aplicatii cu adevarat valoroase in categoria
„respins>> sau „de luat in considerare>>, care intotdeauna vor sta la baza
teancului de CV-uri, si nu deasupra. Angajatorul nu are uneori timpul necesar sa
citeasca tot CV-ul, mai ales cele stufoase, si se rezuma la a arunca un ochi pe
prima pagina sau pe partea de sus a paginii 1, la rubrica „Educatie>>.
De asemenea, putem intalni angajatori care nu au un
departament specializat de HR sau personal cu skills-uri de intervievare,
astfel ca un EB le-ar usura enorm munca si i-ar face sa inteleaga mai rapid si
usor cine esti, ce stii sa faci si cat de bine te incadrezi in profilul cautat.
Se evita, astfel, timpii morti din cadrul interviului, intrebarile care nu-si
ating scopul sau intrebarile care pot parea candidatului prea dure, prea
necizelate sau indiscrete. Printr-un EB avut la indemana, te poti asigura ca
intervievatorul afla „dintr-un ochi>> tot ce este interesat sa stie despre tine
legat de jobul postat si abia apoi sa intre in detaliile CV-ului.
Pentru fiecare job la care aplici, trebuie sa elaborezi un
EB separat. Pentru asta, este important sa citesti cu atentie anuntul si/sau fisa
postului. Trebuie sa-ti notezi pe o coala de hartie fiecare cerinta din anunt –
pe o coloana in dreapta – iar in stanga sa lasi loc pentru o alta coloana,
paralela cu prima. Prima se va intitula <
cealalta <
fiecare cerinta in parte si sa arati ca o indeplinesti. De exemplu: daca cerinta
1 este „Supervizarea unei echipe de 10 consultanti" (ceea ce se cere in anunt),
vei scrie pe coloana 2: „Am supervizat o echipa de aprox. 12 agenti de vanzari".
Sau: <
Coloana 2: „1 an experienta ca Sales Representative si doi ani ca Area Sales
Manager".
Acest EB poate fi transmis singur sau odata cu CV-ul.
Astfel, vei demonstra angajatorului sau companiei de recrutare ca ii respecti,
ca nu aplici fara sa ai legatura cu jobul, ca ai capacitatea de sistematizare si
vezi esentialul dintr-o problema. Fiind concis si la obiect, arati ca ai tot
dreptul sa fii luat in considerare pentru un interviu, neexistand intr-o prima
faza motive de respingere. EB ii ajuta cel mai mult pe aceia care in mod
constant nu primesc nici un raspuns de la companiile unde au aplicat, desi
corespund cerintelor din anuntul publicitar.
Daca arati pe o jumatate de pagina ca te incadrezi
perfect in profilul job-ului, ai sanse aproape garantate sa fii macar sunat de
catre intervievator si ca CV-ul tau sa stea in varful teancului de aplicatii de
pe biroul angajatorului sau al companiei de recrutare.