Esti in forma pentru Olimpiada de Vanzari?
Vanzatorii de succes sunt ca atletii de decatlon
In atletism, decatlonul pentru barbati si heptatlonul pentru femei sunt considerate evenimente deosebit de importante in orice campionat major. Castigatorii acestor evenimente sunt considerati pe buna dreptate competitorii supremi. Spre deosebire de alergatorii de la proba de 100 de metri, unde succesul este aproape instantaneu, in cazul lor victoria se obtine dupa doua zile de concurs infiorator, rezultatul fiind adesea decis chiar la ultima proba, cu o marja de doar cativa pasi sau doar cateva secunde.
Pentru a reusi, sportivii au nevoie de o gama larga de abilitati, care sa acopere discipline precum alergatul, sariturile si aruncarile. Pentru a iesi invingatori, trebuie sa aiba o prestatie la cele mai inalte standarde la fiecare proba in parte. Un rezultat mai slab la o singura disciplina poate duce la esec, oricat de bine s-ar fi descurcat la celelalte probe.
Oamenii de vanzari de succes au nevoie de abilitati in toate disciplinele.
Oamenii de vanzari de succes au multe in comun cu sportivii de decatlon sau heptatlon de succes. si ei au nevoie tot de un set larg de abilitati, care sa acopere toate disciplinele pe care le presupune o vanzare majora:
- Explorarea si identificarea nevoilor clientilor
- Dezvoltarea intelegerii clientilor cu privire la valoarea pe care o aduce solutia lor
- Construirea unei puternice pozitii competitive
- Elaborarea unor documente de propuneri convingatoare
- Sustinerea de prezentari de vanzari profesioniste si convingatoare
- Negocierea unor acorduri clare, acceptabile reciproc
- Gestionarea preocuparilor clientilor cu privire la asumarea unui angajament contractual.
Fiecare persoana de vanzari are nevoie de toate aceste abilitati pentru a castiga o vanzare majora; mai mult, trebuie sa cunoasca exact cand sa le aplice, pentru a putea trece la runda urmatoare, intr-un concurs la fel de competitiv ca orice campionat sportiv major.
Nu exista medalii pentru cei care ajung pe locul doi
Asa cum o performanta slaba in orice disciplina poate sa-l coste pe un sportiv medalia de invingator, la fel, o performanta slaba in vanzari poate duce la pierderea vanzarii. Iar pentru un om de vanzari care ajunge pe locul doi, nu exista nicio medalie si niciun premiu de consolare.
Sportivul profesionist are un antrenor care il ajuta sa isi dezvolte abilitatile de care are nevoie la cel mai inalt nivel. Pana in 2012, vor trebui sa munceasca din greu si sa isi perfectioneze abilitatile, in dorinta de a castiga medalii.
La care dintre probele Campionatului de Vanzari din 2012 crezi ca ai avea nevoie de un antrenor? Sunt de ajuns cele 10 luni ramase pentru a te asigura ca vei fi pe locul 1?
Marius Decuseara Brandenburg
Country Manager Trend Consult Romania
Articol inspirat de filosofia Huthwaite International
www.trendconsultgroup.ro