Despre cultura muncii, timp și echilibru
În birourile companiei software Monograph din San Francisco, ziua de miercuri este cunoscută ca fiind “the mid-weekend.” Aceasta este ziua în care majoritatea oamenilor aleg să “își ia liber“ – în plus față de un weekend convențional.
Evitarea epuizării, obținerea unei mai bune stări de sănătate, facilitarea îngrijirii copiilor. Există o mulțime de motive pentru companiile care doresc ca angajații lor să lucreze mai puțin ore în moduri mai inteligente, după cum notează editorul Gaby Hinsliff, în The Huffington Post.
Spre exemplu, Moe Amaya, fondatorul Monograph, a implementat o săptămână de lucru atipică. „Ziua de miercuri este excelentă pentru a vă restabili creierul în timp ce lucrați la probleme grele. Așa că joi putem reveni la ele și avem puterea mentală pentru a merge mai departe”, explică Amaya. Compania lui este mică, nu are mai mult de opt angajați, iar Amaya spune că a lucrat destul de bine așa. “Companiile de software sunt de obicei manageri eficienți ai timpului”, mai spune el. „Alegem să trăim visul care spune că eficiența ar trebui să însemne mai puțină muncă „.
Claritate
Și în Islanda, s-a încercat implementarea unei săptămâni mai scurte de lucru. De asemenea districtele școlare din Colorado, SUA, au introdus săptămâni de patru zile pentru a economisi bani pe alimente și transport. Și în Marea Britanie, organizația de muncă Trades Union Congress solicită o săptămână universală de patru zile. Desigur, pe parcursul acestui “demers” au existat eșecuri, precum și succese, după cum se precizează în The Huffington Post. Trei din patru lucrători ar lucra în mod ideal mai puțin de cinci zile, dacă ar putea, potrivit cercetărilor din opt țări, inclusiv America, publicate anul trecut de către Institutul Forței de Muncă, un think-tank atașat companiei de tehnologie Kronos Incorporated. Raportul nu a susținut, în cele din urmă, o săptămână de 32 de ore pentru toți. Directorul executiv al Kronos, Joyce Maroney, a declarat pentru Huffington Post: „Nu cred că există un model unic pentru toți”. Dar, în contextul concurenței rigide pentru talente, angajatorii ar trebui să fie deschiși gândirii noi. „Responsabilitatea angajatorilor este de a obține claritate: Care sunt obiectivele realizabile pentru firma noastră? Cum putem ajuta oamenii să își echilibreze sănătatea fizică și nevoile în afara muncii cu obiectivele de productivitate? Acest lucru este în special adevărat, susține Maroney, pentru „generația sandwich”. Generația care face slalom între îngrijirea copiilor și cea a părinților vârstnici. Termenul “sandwich generation” a început să fie utilizat în SUA, în ultimii 20 de ani, fiind menționat prima dată în 1981 de Dorothy Miller. În sensul general, termenul este utilizat pentru a descrie generația de vârsta mijlocie, care are părinți în vârstă și copii dependenți încă de părinți.
Oamenii care își fac treaba în fiecare zi au un sentiment mai bun
Uitați-vă la munca voastră și întrebați-i pe oameni de ce ar fi nevoie, sfătuiește Maroney. „Asta nu înseamnă că fiecare idee va fi genială, dar oamenii care își fac treaba în fiecare zi au un sentiment mai bun”. Nu în ultimul rând, lăsați orele petrecute pe întâlniri inutile, fiți onești, evitați bârfa. Aproape jumătate dintre respondenții studiului Institutului Forței de Muncă au considerat că, dacă ar lucra neîntrerupt, ar putea să își finalizeze munca în mai puțin de cinci ore pe zi. “Lucrul pe care l-am găsit deosebit de valoros a fost faptul că i-a făcut pe angajați să se gândească la ceea ce fac de fapt și la cele mai importante părți ale postului lor”, spune și Jarrod Haar, profesor de gestiune a resurselor umane.
Cel mai mare obstacol pentru companii este cultura muncii, după cum se exprimă Moe Amaya. „Trebuie să aveți un stil de viață mai echilibrat și să vă bucurați de acest proces de-a lungul drumului. Luați decizii mai bune pe termen lung și veți avea cei mai fericiți și mai productivi angajați „.