Cum să devii un lider mai bun
Cu câteva exerciţii simple şi câteva schimbări în obiceiurile zilnice, poţi să creşti nivelul abilităţilor de conducere pentru a te bucura, mai târziu, de recompense.
1. Priveşte lucrurile din perspectiva angajaţilor
Cea mai bună cale de a descoperi cum anume să-ţi îmbunătăţeşti aptitudinile de lider este să întrebi oamenii din jurul tău. Un studiu despre ce simt angajaţii despre compania ta poate include întrebări despre performanţa ta de lider, oferindu-ţi o perspectivă asupra modului tău de a conduce şi punctele pe care le poţi îmbunătăţi.
2. Nu mai fi un furnizor de soluţii
Antreprenorii şi managerii cunosc succesul pentru că sunt în stare să gândească în afara cutiei şi să găsească soluţii. Cu expertiza pe care o ai în afacerie uşor să rezolvi problemele cu care te confrunţi, poate şi pentru că ar fi mai rapid să le rezolvi sau să oferi un răspuns.
Însă, procedând astfel, nu-ţi ajuţi echipa. Practic, nu îi conduci dacă rezolvi orice problemă. Când le oferi răspunsuri angajaţilor, elimini, de fapt, provocarea şi le tai orice ocazie de a învăţa. Sfatul nostru este să faci un pas în spate şi să le ofero şansa de a găsi modalităţi de a rezolva lucrurile.
3. Adoptă un ton constructiv
Abilitatea de a comunica eficient şi de a transmite mesajul potrivit sunt abilităţile unui lider autentic. Asumă-ţi responsabilitatea pentru felul în care angajaţii înţeleg mesajul transmis şi încearcă să nu-i tratezi cu un aer de superioritate sau fii criticul echipei tale.
Fă o mică pauză dacă simţi nevoia să fii critic. Respiră şi găseşte pe cât posibil acel moment de a transmite mesajul fără să fie încărcat emoţional. Un lider autentic găseşte modalităţile de a răspunde constructiv şi calm.
4. Fii liderul pe care angajaţii ar vrea să-l urmeze
Comunicarea vicleană şi comportamentul ipocrit pot eroda încrederea şi credibilitatea. Potrivit unor studii recente, aproape 1 din 4 angajaţi spun că nu au încredere în angajatorul lor. De aceea, tu trebuie să fii foarte atent la acţiunile tale şi să găseşti oportunităţi de a conduce prin exemple de bune practici şi prin îmbunătăţirea comunicării cu echipa ta.
Recomandarea noastră este să nu încetezi să te dezvolţi profesional, să fii acel lider pe care angajaţii vor să-l urmeze şi, cel mai important, să-ţi respecţi angajaţii.