Cum să ai un content relevant în social media
Același principiu este valabil și în social media, unde ce și cum scrii a devenit o condiție elementară a succesului. De aceea, micile trucuri prin care poți să fii mai relevant din punct de vedere al conținutului te pot ajuta enorm în demersul tău. Mai jos, câteva dintre cele mai utile soluții la întrebarea zilei: cum să fii regele contentului în social media?
1. Definește-ți bine targetul
Dacă știi cui te adresezi, știi și cum să te exprimi. Cu alte cuvinte, cunoaște-ți consumatorul mai bine ca pe tine însuți și vei avea o idee clară și despre ce să îi zici. Nu ai cum să le vorbești unor oameni de peste 70 de ani despre trendurile tehnologiei de smartphones și să te aștepti la reacții pozitive. În același timp, e puțin probabil ca niște indivizi de 20 de ani să reacționeze bine dacă încerci să le explici bucătaria internă a asigurărilor de viață.
Citește și Care sunt cele mai căutate abilităţi în joburile de online
Pe cât de important este să-ți cunoști produsul, pe atât de important este și consumatorul. Iar în social media, fără să știi cui te adresezi, nici nu ai cum să-ți calibrezi bine mesajul. Aici ai nevoie de o etapă de cercetare în care să vezi exact cifrele demografice care-ți stau la dispoziție și pe care diferite platforme ți le pot furniza. Te interesează vârsta, dar și dacă trebuie să vorbești mai mult cu sexul masculin decât cu cel feminin. Ce alte preocupări au, ce valori îi definesc etc. Doar așa vei ști exact ce și cum să livrezi.
2. Formulează-ți atent mesajul
Odată ce știi cui te adresezi, ai o idee mai clară și despre ce să spui. Cel mai important este ceea ce scrii la început, în headline. Dacă nu reușești să-i atragi pe cititori din prima, cu siguranță nu or să fie atenți până la sfârșitul unui material sau al unei știri. Și cum se spune că o imagine face cât 1.000 de cuvinte, ai grijă ca poza care însoțește materialul să aibă legătură directă cu mesajul textului.
3. Adaptează-ți conținutul
Optimizarea este un al treilea pas important pe care trebuie să-l faci. Nu ai cum să te adresezi pe Facebook la fel cum o faci pe Twitter, LinkedIn sau Instangram. Fiecare rețea are specificul ei și tu trebuie să ții cont de el. Instagram vorbește mult prin imagini, LinkedIn se bazează pe conținut care să aducă un plus de valoare prin informațiile pe care le are, iar Facebook începe să rivalizeze cu Youtube din punct de vedere al conținutului video.
Citește și Social media, cea mai importantă carte de vizită pe care o ai
Gif-urile și meme-urile reprezintă una dintre realitățile neconvenționale ale comunicării pe rețele de socializare. Dacă brandul tău se pretează la o abordare mai îndrăzneață, atunci folosește-o. Dacă, dimpotrivă, ai o viziune mai conservatoare, atunci ai grijă să rămâi în zona de confort pe care ți-o oferă brandul. Nu uita ca, indiferent de rețea, să-ți testezi publicul prin diverse mesaje. Notează-ți ce merge și ce nu. Calibrează-ți conținutul în funcție de reacțiile publicului și atunci ai toate șansele să fii relevant.